חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול כוכב מפודגוריצה, מונטנגרו

#מונטנגרו במרחק של שעתיים וחצי טיסה נמצא גן עדן!
היינו בתחילת-אמצע ספטמבר שזה לקראת סוף עונת התיירות שלהם שמתחילה במאי ונגמרת ב1.10.
למי שאין כח לקרוא את הכל, מוזמן לרדת לסוף הפוסט לנקודות החשובות..המחייה שם זולה מאוד.
אנחנו בזבזנים ועלה לנו 150 יורו לזוג ליום. טיסות אפשר למצוא בזול אם מזמינים מספיק זמן מראש.
אנחנו מאמין שממוצע של 6000 שקל לבן אדם כולל טיסות, מלון, רכב והוצאות שם לשבןע
עשינו טיול כוכב מפודגוריצה ובכל יום יצאנו לטיולים יומיים, הנסיעות היו ארוכות ומתישות, אבל הנופים בדרך משוגעים. ממליץ על טיול מעגלי לישון בכל יום-יומיים בעיירה אחרת, החוויה תהיה הרבה יותר טובה לדעתי.
נחתנו ביום שבת בבוקר בשדה התעופה בטיבאט, שדה קטן יותר מאילת, 20 דק' וכבר היינו אחרי המזוודות. שכרנו רכב אוטומט מיורופקאר ויצאנו לדרך.
מהשדה נסענו להר לובצ'ן דרך כביש p1, כביש של 25 פיתולים חדים, דרך מדהימה וקצת מסוכנת, צריכים להיות עירניים כל הזמן. הכביש דו סטרי, צר ומספיק בקושי לרכב אחד.
הגענו לשמורת לובצ'ן, כניסה עולה 2 יורו לאדם ומשלמים כבר בכניסה לשמורה. בתוך השמורה ישנה עוד נסיעה של 20-25 דק עד שמגיעים לMausoleum of Petar II Petrovic-Njegos. משם יש עלייה של 461 מדרגות שבסופן ישנה תצפית שביום טוב ניתן לראות ממנה את כל מונטנגרו.
משם המשכנו בנסיעה למלון שלנו בפודגוריצה.
ביום השני יצאנו מפודגוריצה לשמורת ביוגרדסקה גורה, אחד מארבעת הפארקים הלאומיים של מונטנגרו. בכל הדרכים יש מפרצונים בכביש שאפשר וכדאי לעצור ולהתפעל מהנוף, הנופים משוגעים בכל הכבישים שם.
מגיעים עם רכב עד האגם ושם אפשר לשכור קיאק או לטייל בשמורה. אנחנו עשינו את המסלול שסובב את האגם שאורכו 3.4 קילומטרים הליכה פשוטה ולא קשה בכלל, מומלץ!
אחרי ביוגרדסקה גורה המשכנו לגשר הטארה שנמצא בקניון טארה, הקניון השני בעולם בעומקו, שני רק לגרנד קניון. בקשר הטארה ניתן לעשות ראפטינג ואומגה. עשינו אומגה זיפליין הצהוב בעלות של 20 יורו לאדם , והיה מטורף. משם חזרנו למלון. הנסיעות ביום הזה הסתכמו בכ-5.5 שעות.
ביום השלישי יצאנו מפודגוריצה לאגם פיבה, אגם מלאכותי. בדרך לאגם פיבה עצרנו באגם slano, אגם יפה ששוה לעצור פה. ךאחר מכן, הגענו לאגם פיבה, האגם היפה ביותר במונטנגרו לדעתי. גם שם ניתן לעשות אומגה שהיא הארוכה ביותר במונטמגרו, אבל לפי מה שראיתי נראה קצת פחות בטיחותי מגשר טארה והחלטתי לוותר. האגם מדהים ונסענו לכל אורכו עד הסכר. משם המשכנו לשמורת הדורמיטור דרך הכפר srna. הנסיעה בכפר גם היא בכביש צר שמספיק לאופנוע בלחץ, אבל דו סטרי, מצד אחד תהום, מצד שני הר. אבל, כל הדרך נראית כאילו יצאה ממסך מחשב, הכל ירוק, כבשים שהולכות בכבישים, ובכללי דרך פשוט מדהימה.
הגענו לדורמיטור בשעת אחר הצהריים, הרכבל היה סגור, התברר בדיעבד שהוא פתוח עד 14.30. בשמורה הגענו לאגם השחור, לדעתי בתקופה הזאת נראה קצת כמו שלולית שלא התייבשה לגמרי, לא עשינו מסלולים בשמורה. אבל, שמענו שהמסלולים שם מדהימים. משם נסיעה של 2.5 חזרה לפודגוריצה.
ביום הרביעי יצאנו מפודגוריצה לקוטור. עיר עתיקה ואתר מורשת של אונסק"ו. הכניסה לעיר העתיקה היא רגלית בלבד וניתן לחנות בחניונים מחוץ לעיר העתיקה, מרחק של 2 דק הליכה, בעלות של 50 סעט לשעה. בעיר העתיקה כדאי ללכת להסתובב בסימטאות ו"ללכת לאיבוד".
לקראת הצהריים החלטנו לעלות על חונות העיר העתיקה, 8 יורו כניסה לאדם ולמעלה מ1000 מדרגות. הנוף היה מדהים, אבל החום היה בלתי נסבל ועצרנו באמצע וחזרנו בחזרה.
בדרוך חזור מקוטור עצרנו בperast שם לוקחים שייט לאי "גבירתנו הסלעים". בכניסה לנמל העיר יקפצו עליכם מוכרים של שייט, אל תתרגשו, בעיר עצמה יש עוד הרבה כאלה ויכול להיוץ שתמצאו גם יותר זול ממה שמציעים לכם בחוץ. השייט קצר מאוד ובסוף מגיעים לאי גבירתנו הסלעים, אי קטן עם כנסייה שניתן להיכנס אליה, אבל התור שם ארוך ומייגע.
ביום החמישי, נסענו לפורטו מונטנגרו, מקום שבו נמצאות היאכטות של עשירי העולם. הלכנו ליום ספא במלון הריג'ן. היה מעולה. אכלנו במסעדה איטלקית חמודה ויקרה וחזרנו לפודגוריצה.
ביום השישי, עברנו למלון אחר, הmaestral. מלון מפנק עם קזינו וחוף פרטי. המטרה הייתה נטו מנוחה בבריכה ובים. נמצא קרוב יותר לקוטור ולטיבאט אבל בכל זאת העדפנו לנסוע עליהם מפודגוריצה.
בדרך למלון עצרנו באגם סקאדר לשייט, יש שני מקומות שמהם ניתן לקחת שייט באגם סקאדר – וירפזר או רייקה צרנובייצקה. אנחנו בחרנו באופציה השנייה ולקחנו שייט של שעתיים שנקרא האמזונס בעלות של 60 יורו לסירה. עדיף לבוא מוקדם בבוקר כשיש הרבה ציפורים. השייט באגם מדהים ושווה כל רגע.
אחרי האגם שמנו את הדברים במלון והלכנו לבקר באי סבטי סטפן. חוף הים של סבטי סטפן הוא פרטי ועולה 100 יורו ליום להכנס אליו. אבל יש את פארק מילוצא, שממנו יש תצפית יפה על החוף ועל כל האי. אפשר להכנס לאי אבל לא לחוף שלו.
בערב יצאנו לבודווה, שמזכירה את אילת של שנות ה90. היינו בסוף עונת התיירות אז היו רק שני מועדונים פתוחים, אבל נחמד להסתובב בטיילת שלהם.

**סיכום ונקודות חשובות על מונטנגרו**

  • מונטנגרו יעד מעולה למי שאוהב נופים וטיולים, פחות למי שמחפש שופינג ואוכל טוב, כי שניהם אין כאן.
  • סים מקומי – קנינו סים של 100 גיגה לשבוע של חברת m:tel בקניון דלתא סיטי בפודגוריצה
  • המונטנגרים נחמדים ויעזרו, לא תמיד באנגלית..
  • תעצרו בכבישים במפרצים ותסתכלו על הנוף, הוא מדהים.
  • לקחת רק רכב אוטומט, כל הדרכים מפותלות וצרות, רכב אוטומט יקל עליכם מאוד.
  • חובה לנסוע עם אורות 24 שעות, וכל יושבי האוטו חייבים להיות חגורים.
  • סעו במהירות המותרת, ראינו שם יותר שוטרים ממכוניות..
  • המונטמגרים נוהגים כמו משוגעים- יעקפו אתכם על קו הפרדה רצוף עם טלפון ביד, אל תתרגשו ותמשיכו בנסיעה שלכם.

תודה רבה למטייל Ofir Kachlon על כל ההמלצות והטיפים החשובים!

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן