חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מונטנגרו הפכה בשנים האחרונות ליעד פופולארי ואטרקטיבי לישראלים רבים

הרבה ישראלים מעדיפים להעביר את החופשה שלהם דווקא שם בין הנופים המרהיבים, האווירה רגועה ותחושת החופש. אחד המקומות המהנים וכיפים ביותר הוא פארק לובצ'ן (LOVCEN),

בפארק זה ניתן ליהנות ממגוון פעילויות לכל המשפחה ולהתמכר לנופים המדהימים שיש למקום להציע.

הפארק הלאומי לובצ'ן במונטנגרו

הפארק הלאומי לובצ'ן (LOVCEN) במונטנגרו, הוא אחד הפארקים היפים שיש במונטנגרו. בפארק שוכן לו על הר הנציב מול הגבול בין הים לבין האדמה. שטח הפארק הינו 62.20 ק"מ. 

הפארק הוכרז בשנת 1952 ומאז הוא יעד אטרקטיבי לכל התיירים מרחבי העולם ובמיוחד הישראלים. בפארק תמצאו 1,158 סוגי צמחים, מראות וצבעים.  ההר מכיל 2 פסגות מרשימות: 

סטירובניק (Štirovnik) בגובה של 1,749 מטר

ויאזרסקי וורה (Jezerski Vrh)  בגובה 1,657 מטר. 

כמו כן, בהר תמצאו מדרונים רבים, סדקים, בורות ועוד במהלך ההליכה בו. מה שמאפיין את ההר הם האלמנטים השונים בבנייה. הבתים והכפרים הם אותנטיים על פסגת הר לובצ'ן נהג להתבודד המלך בישוף נייגוש שהיה המוביל של ארצו לעידן המודרני, ובהר זה הוא נקבר.

כפר נייגושי Njegus בפארק לובצ'ן (LOVCEN) במונטנגרו

כפר נייגושי הוא כפר אשר נמצא לפני מעבר ההרים לצטינייה ונקרא על שם פטר ה-2 פטרוביץ' נייגושי, צאצא למשפחת פטרוביץ/ אשר שלטה במונטנגרו. 

הוא כולל נוף עוצר נשימה ומהמם ביופיו ורוחות מצד לצד והאווירה במקום מיוחדת במינה. בכפר תמצאו עישון בשר וייצור גבינות שהם הידועים בכפר כמרכזה העישון הבשר וייצור הגבינות הטוב ביותר. 

אם מתחשק לכם לעשות טרק בכפר תוכלו לשכור בקתות ללינה ולערך טרקים בהרים המדהימים במקום.

מתי כדאי להגיע למונטנגרו?

מזג האוויר במונטנגרו דומה לישראל. בסתיו ובאביב נעים מאוד לטייל באזור אך בקיץ חם מאוד ולח וקשה לבצע את המסלול על ההר. לכן התקופה הטובה ביותר להגיע לטיולי טבע ולבצע מסלולי הליכה בפארק הלאומי לובצ'ן היא בתקופת הסתיו והאביב. 

לכן שאתם מתכננים טיול למונטנגרו כדאי שהטיול יהיה בתקופת הסתיו או האביב על מנת שתוכלו לבצע מסלולי הליכה במזג אוויר נוח ולא חמים מדי או שיפריעו לכם גשמים.

הר לובצ'ן ההר השחור במונטנגרו

בהר לובצ'ן ההר השחור קבור המנהיג והסופר פטר ה-2 פטרוביץ' נייגו'ש Petar II Petrovic Njegos, השליט האחרון של שושלת פטרוביץ'. 

ההר מכיל 461 מדרגות בחלקו העליון של המתחם אשר נבנה במשך עשרים שנה ונפתח לקהל בשנת 74. הר לובצ'ן נחשב להר קדוש וחשוב ביותר במיוחד פסגת הלובצ'ן שהיא סמל חשוב בזהותה של מונטנגרו.

בשנת 1885 הועברו עצמותיו של הנסיך פטר ה-2 אל כנסייה בהר לובצ'ן לא הרחק ממקום מגוריו. במהלך מלחמת העולם ה-2 נהרסה הכנסייה ע"י האוסטרים ושרידיו של הנסיך פטר ה-2 הועברו למשמרת וניתן למצוא אותם כיום במערת הקבורה במאוזולאום המרשים והיפה.

פארק ההרפתקאות- חוויה לכל המשפחה

בפארק ההרפתקאות שהוא מתחם אקסטרים עם פעילויות לילדים ומבוגרים תמצאו מגוון פעילויות ומתקנים לילדים. הפארק מכיל מסלולים רבים אשר מחולקים לרמות קושי שונות לאורך ולגובה המתחם. 

מכשולים אלה מציבים בפני הילדים אתגרים לא פשוטים שעליהם להתמודד איתם. מעבר לחוויית האקסטרים לילדים תוכלו גם אתם ליהנות מהמתקנים והמסלולים השונים במיוחד אם אתם צעירים ברוחכם. 

כרטיס הכניסה לפארק ההרפתקאות עולה 10 יורו לילדים מתחת לגיל 14, אך אם אתם מעל גיל 14 תשלמו 18 יורו לכרטיס. כרטיס הכניסה כולל את כל הציוד הנדרש במהלך הפעילויות השונות בפארק.

הפארק הלאומי לובצ'ן Lovcen במונטנגרו

אנדרטת מאוזולאון בפארק הלאומי לובצ'ן (LOVCEN) במונטנגרו

אנדרטת מאוזולואון היא האנדרטה הגדולה והחשובה ביותר בפארק הלאומיי לובצ'ן. היא נבנתה ע"י נגוש המאוזוליאום בשנת 1971 והיא לזכר פטר פטרוביץ אשר נקבר בפסגת יזרסקי ורה. 

פטר נבחר ע"י נגוש עצמו במשאלתו האחרונה. ולכן אנדרטה זאת מסמלת את פטר פטרוביץ כמנההיג אמיץ, חזק וטוב אשר עשה רבות לעם במונטנגרו.

איך מגיעים לפארק הלאומי לובצ'ן (LOVCEN) במונטנגרו?

כל האוטובוסים אשר יוצאים מהתחנה המרכזית של קוטור ומגיעים לתחנה המרכזית של בודווה. הנסיעה אורכת בין 45 דקות לשעה וחצי כאשר ישנה עצירה בדרך בכל ישוב.

 אך המחיר נמוך בהרבה מנסיעה במונית ועולה כחמישית ממנו. אם החלטתם להגיע ברכב או במונית הנסיעה קצרה יותר ומחצית מהזמן באוטובוס.

שאלות ותשובות בנוגע לפארק הלאומי לובצ'ן Lovcen במונטנגרו

המסלולים בפארק מאתגרים ומחולקים לפי רמות קושי, כך שניתן ליהנות מהם בהתאם לרמת הקושי של הילד המותאמת לגילו של הילד.

ניתן להעביר בפארק בשקט שעתיים ולתת תעסוקה לילדים הקטנים.

כרטיס כניסה לפארק לובצ'ן (LOVCEN) במונטנגרו עולה 3 אירו, והשהות בתוך הפארק היא שעתיים.

העליה להר לובצ'ן Lovcen צרה ומפותלת ודי קשה להנהיגה לכן יש צורך לנסוע בזהירות ובאיטיות ומדי פעם לחזור אחורה בכדי לפנות את הדרך לאוטובוסים ושאר הרכבים שנוסעים בכביש.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן