חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אם אתם מתכננים חופשה במונטנגרו, אסור לכם לפספס את הפארק הלאומי דרומיטור, אחד הפארקים המהממים ביותר במונטנגרו שכולל לא מעט פעילויות ואטרקציות שונות לכל המשפחה.

פארק הלאומי דורמיטור במונטנגרו- קצת מידע על פארק

הפארק הלאומי דורמיטור במונטנגרו  ( Nacionalni park)הוא אחד מחמשת הפארקים הלאומיים של מונטנגרו ופופולאריים ביותר ברחבי העולם, הוא נוסד בשנת 1952. 

הוא נמצא בצפון מערב המדינה ושטחו הינו 390 קמ"ר וכולל 48 פסגות מעל 2,000 מטר כאשר הפסגה הגבוהה ביותר שלו בובוטוב קויוק Bobotov Kuk הינה בגובה 2,522 מטר. 

כמו כן, כולל הפארק את הרי דורמיטור, קניוני הנהרות טארה, סושיצה ודארגה. בנוסף לכך, הוא כולל את החלק הגבוה של רמת הקניון קומרניצה.

הפארק הוא ללא ספק אחד האטרקציות השוות ביותר במונטנגרו וחובה לבקר בו במהלך החופשה. כמו כן, הוא מוקד עלייה מרכזי אליו מגיעים תיירים רבים מכל רחבי העולם על מנת לראות מקרוב את פלאי הטבע שלו הכוללים את: 

נקיק טארה, אגמי קרחונים (האגם השחור), פסגות אבני גיר עוצרות נשימה כמו בובוטוב קוק ועוד. הנופים הבתוליים ואיתני הטבע הכוללים את הציפורים, הפרפרים ושאר היונקים גורמים לפארק זה להיות אחת האטרקציות המבוקשות ביותר במונטנגרו. 

בפארק תוכלו ליהנות משלל אטרקציות ופעילויות מהנות לכל המשפחה הכוללות: רפטינג בנהר הטרה, טיולי ג'יפים, טיפוס על סלעים, טרקים, גלישת אומגה, מסלולי הליכה שונים ועוד.

הטבע בפארק הלאומי דורמיטור במונטנגרו

הצמחייה בפארק הלאומי דורמיטור כוללת מעל 1500 סוגי צמחים ו-130 מינים של ציפורים ו-50 יונקים ומגוון נרחב של פרפרים. 

הפארק עצמו הוא מאין ממלכה של טבע, כך שאם אתם מתכננים טיול עם כל המשפחה זהו המקום עבורכם. 

במהלך הטיול בפארק תוכלו גם לראות מגוון חיות שיחלפו על פניכם כמו לוטרות, דובים, צבאים, זאבים ועוד. 

בנוסף לכך, תוכלו ליהנות ממי הנהרות והאגמים היפיפיים הכוללים דגי סלמון ועופות שונים. העצים בפארק כוללים מגוון נרחב של עצים מחטיים וירוקים שעושים טוב בעיניים.

הר דורמיטור המרכז ספורט גם בחורף

הר דורמיטור הינו מרכז התיירות של מונטנגרו וכולל מגוון מתקני תיירות בעיירת ז'אבליאק (Žabljak). בנוסף לכך, בתקופת החורף העיירה משמשת לסקי וסנובורד. 

כמו כן, בקיץ ניתן לעשות טיולים רגליים במקום, טיפוס הרים ותיירות פנאי. ואם בא לכם ליהנות מאטרקציה מהנה וכיפית במקום תוכלו לראות את אגמי הקרחונים הקטנים וליהנות מנוף מדהים ומקסים ואווירה טובה. וכמובן ליהנות מהאגם השחור אשר נמצא בגובה של 1,442 במקום.

טיולים רגליים בפארק דורמיטור מונטנגרו

אם אתם חובבים טיולים רגליים תוכלו ליהנות ממבחר נרחב של טיולים רגליים ומסלולים שונים אשר נמצאים בגבהים שונים ואף מתאימים לשחייה. 

בין האגמים הפופולאריים והאהובים במקום תמצאו את האגם השחור אשר גודלו כחצי דונם ואגם השטן אשר מוקף חול והמים שלו חמימים ונעימים למגע. 

כמובן שרצוי לעשות את הטיולים הרגליים בעונת האביב, קיץ וסתיו שמזג האוויר נעים להליכה ולא כולל גשמים.

דרכי ההגעה לפארק דורמיטור במונטנגרו

על מנת להגיע לפארק דורמיטור במונטנגרו, תצטרכו להגיע לעיירת הסקי זאבליאק אשר נמצאת למרגלות המורדות המזרחיים של דורמיטור.

תוכלו להגיע אל פארק דורמיטור או באמצעות תחבורה ציבורית או ברכב פרטי. 

אם החלטתם להגיע בתחבורה ציבורית תצטרכו לקחת אוטובוס מדוברובניק בקוראטיה לעיירת החוף Herceg-Novi או ל Kotor במונטנגרו.

אורך הנסיעה ל- Herceg-Novi הינו כשעה וחצי ואילו אורך הנסיעה ל- Kotor הינו כשעתיים וחצי. 

במעבר הגבול תצטרכו להציג דרכון. במידה ואתם מגיעים ברכב פרטי, ייקח לכם פחות זמן להגיע מאחר שהכבישים נוחים עד מאוד לנסיעה ואין עיכובים בדרך בשונה מתחבורה ציבורית.

Durmitor
Durmitor

השפה המדוברת במונטגרו

השפה המדוברת במונטגרו היא סרבית, וזאת מאחר שרוב תושבי מונטנגרו הינם סרבים. כמו כן חלק גדול מהצעירים במקום יודעים לדבר באנגלית אבל המבוגרים אינם יודעים כלל. 

לכן אם נתקלים בקשיים בטיול ורוצים לדבר עם תושבי המקום עליכם לדעת סרבית או רוסית או להיעזר בחבר שיודע את השפה. אם תשתדלו לדבר ברוסית ולאט ייתכן ויבינו אתכם ויעזרו לכם.

באיזה מטבע משתמשים במונטגרו?

המטבע הנהוג במונטנגרו הוא אירו, לכן יש להצטייד בהתאם בטרם ההגעה למונטנגרו. בתחנת האוטובוס בדוברובניק תוכלו למצוא דוכן להמרת מטבע חוץ על מנת לא להיתקע במהלך הטיול.

עלות הכניסה לפארק דורמיטור במונגטגרו

כניסה לאדם הינה 3 אירו ליום, אך אם אתם רוצים ביקור ממושך יותר לשלושה ימים שתשלמו 6 אירו לכניסה.

שאלות נפוצות בנוגע להפארק הלאומי דורמיטור במונטנגרו

הפארק דרמיטור נקרא על שם ההר הגבוה באזור ובמדינה כולה. גובהו של ההר 2,522 מטר.

העונה הטובה להגיע לפארק דורמיטור היא מחודש יוני ועד ספטמבר, בתקופה זאת מזג האוויר נעים וחמים והסיכוי לגשם הוא נמוך ביותר. כך שאין משהו שיהרוס לכם את הטיול.

פארק דורמיטור מתאים לבילוי לכל המשפחה, ניתן למצוא בו צמחייה מסוגים שונים, בעלי חיים וכן פעילויות שונות לכל המשפחה, כך שהילדים ישמחו להעביר את היום שלהם בפארק ופעילויות המותאמות להם.

המסלול בתוך הפארק הוא 700 מטר עד שמגיעים לאגם. משם ניתן לבחור מסלולים שונים שנעים בין 400-500 מטר. במהלך המסלול ניתן לשבת על הספסלים הפזורים במתחם המקום.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן