חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנזר אוסטרוג במונטנגרו

מנזר אוסטרוג במונטנגרו מנזר קדוש וחשוב בקרב הנצרות

מנזר אוסטרוג Manastir Ostrog, הוא מנזר הנמצא בגובה של 900 מטרים מעל פני הים בעמק נהר זטה במרכז מונטנגרו. 

המנזר שוכן על צוק אנכי גבוה במעלה הסלע הגדול של אוסטרוסקה גרדה.

מדובר על אחד המקומות החשובים ביותר לדת הנוצרית והוא חלק בלתי נפרד ממונטנגרו ומאות אלפי מבקרים עולים למנזר מדי שנה ופוקדים את המקומות הקדושים במקום.

מהו מנזר אוסטרוג מונטנגרו?

מנזר אוסטרוג הוא מנזר קדוש וחשוב בקרב הנצרות והאוטורדוקסים. מדובר על מנזר אשר שוכן לו אי שם מעל פני הים בצוק בגובה של 900 מטרים ובעל חשיבות היסטורית.

זהו מעין מקום עליה לרגל בדומה לכותל המערבי בירושלים שאותו פוקדים מדי שנה אלפי עולי רגל מכל רחבי העולם. 

במנזר זה נמצאים עצמותיו של בזיליקום אשר יסד את המקדש עצמו וכן של מרים הקדושה בתולה, דמויות אלה הם חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של מנזר אוסטרוג והם מצויינים מדי שנה בפסטיבלים המוניים במקום.

הדרך לשם לבעלי לב חזק (במיוחד ביום ראשון)

מנזר אוסטרוג העליון

המנזר העליון הוא מנזר הממוקם גבוה כ-3 קילומטרים מהמנזר התחתון וכולל על סמל מגולף של הבישוף על המצוק. שטח זה כולל 2 כנסיות שלהם עולים לרגל רבים מדי שנה. 

הכנסיות כוללות את Vvedenskaya ואת Krestovozdvizhenskaya. כמו כן, השטח עצמו מסוכן והדרך אליו היא קשה לכן יש לקחת זאת בחשבון שמגיעים אליה.

מנזר אוסטרוג התחתון

מנזר אוסטרוג מונטנגרו הוקם בשנת 1610 ע"י מוקדש בזיליקום הקדוש. המנזר נבנה עם שתי כניסות קטנות אחת עליונה והשנייה תחתונה. 

הכניסה העליונה נבנתה במערה ואף עוטרה בקישוטי קיר, ואילו הכניסה התחתונה נבנתה במאה ה-18 כמחווה למרים הבתולה הקדושה. 

גופת מוקדש בזיליקום שמורה עד היום בכניסה התחתונה ומדי שנה פוקדים אותה אלפי מבקרים מכל רחבי העולם, כאשר הם עושים את דרכם אל המנזר כשהם יחפים ואף יש כאלה שעל בריכהם, 

כך שכל שנה זוכה המקום לביקור של תיירים מכל רחבי העולם במשך כל השעות היום והלילה. בהתאם למסורת במקום התפילה במנזר היא סגולה לריפוי וניסים ולכן אף אחד לא מפסיד ביקור בה.

הלבוש בעת הביקור במנזר אוסטרוג במונטנגרו

בעת הביקור במנזר אוסטרוג במונטנגרו יש להגיע עם לבוש הולם המכבד את המקום. על הכתפיים והברכיים להיות מכוסות לחלוטין נשים וגברים כאחד. 

בנוסף לכך, הנשים צריכות להיות עם חצאיות וצעיפים על הכתפיים ואילו הגברים בחולצות ומכנסי גברים. כמו כן, במהלך הביקור במנזר אסור לעשן בשטח המקדש או להכניס בעלי חיים. 

וכמובן אסור לצלם בשטח המקדש שהוא שטוח קדוש מאוד. את הנרות שאתם רוצים להדליק יש להדליק מחוץ למנזר במקום המיועד להם ולא בתוך המנזר.

איך מגיעים למנזר אוסטרוג במונטנגרו?

ההגעה למנזר אוסטרוג מונטנגרו מתבצעת באמצעות תחבורה ציבורית או ברכב פרטי שאותו ניתן להשכיר. 

במידה והחלטתם להגיע למקום בתחבורה ציבורית, תוכלו להגיע למקום דרך אוטובוס או דרך רכבת. אם החלטתם להגיע דרך אוטובוס ייקח לכם כשעה וחצי להגיע מקום לעומת הנסיעה ברכבת שאורכת כארבעים דקות. 

כמו כן, אם החלטתם להגיע במונית ייקח לכם כ-15 דקות נסיעה מה שיקצר לכם משמעותית את הדרך ויישאר לא מעט זמן להסתובב באזור. אך קחו בחשבון שההגעה במונית עולה כ- 20 €.

Manastir,Ostrog,Montenegro

פסטיבל מוקדש בזיליקום ומריה הקדושה

מדי שנה נערכים פסטיבלים רבי משתתפים לציון האירועים החשובים במונטנגרו של מוקדש בזיליקום אשר ייסד את מנזר אוסטרוג שהפך במותו לקדוש וכן של מריה הקדושה. 

אירועי הפסטיבל כוללים טקס מדי שנה בו מגיעים עולי רגל מכל רחבי העולם יחפים או על בריכהם למנזר עצמו ואף שוהים בו על מנת לציין תאריכים חשובים אלה.

שאלות נפוצות בנוגע למנזר אוסטרוג במונטנגרו

המנזר פתוח כל ימות השבוע משני ועד ראשון כולל שבת משעה 6:00-20:00.

במנזר אוסטרוג קבורים האנשים הבאים: Basil of Ostrog, Danilo Dajković

אסור לצלם בשטח המנזר מאחר שמדובר על מקום קדוש ולכן על מנת לכבד את המקום יש להישמע להוראות המקום.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן