חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיווט – הריביירה של מונטנגרו

הכירו את טיווט מונטנגרו

שירים את היד מי ששמע על טיווט. אם גם אתם לא מכירים את השם, אל תרגישו רע, אתם לא לבד. מה שבטוח, זה שכדאי מאוד להתחיל להכיר.

עיירת החוף הזו במונטנגרו, נחשבת לגרסה המקומית של מונאקו הצרפתית, ומסתבר שבצדק רב. אם אתם מתכננים חופשה באירופה, ובא לכם להתחכך בשמנה והסלתה של אירופה,

טיווט היא בהחלט יעד ששווה לשקול. נעשה סקירה של  כל מה שצריך לדעת לקראת ביקור בטיווט, מונטנגרו.

טיווט - חופשה כמו בסרטים

אז מונאקו כבר אמרנו? בטיווט תמצאו כל מה שיש לריביירה הצרפתית להציע, ולפעמים אף יותר.

חופים משגעים, מרינות יוקרתיות, מעגני יאכטות יוקרתיות ובתי קיץ בבעלות מיליונרים. כמובן שבהתאם קיימים בעיר בנייני ודירות יוקרה, טיילת יפהפייה ומושקעת, מסעדות פאר וכיו"ב.

גם רכבי יוקרה תפגשו כאן לא מעט. ועם כל זאת חשוב להבהיר!!! זה ממש לא אומר שהכניסה לטיווט היא לעשירים בלבד. חלק גדול מהתיירים מגיעים לכאן בכדי ליהנות מהעיר ובמקביל לספוג מעט מחוויית היוקרה הנמצאת בכל פינה בעיר.

זהו בהחלט מחזה מרתק לצפות בכל אותן יאכטות ומכוניות פאר, באחוזות היוקרה וכל מה שנלווה לסגנון החיים הזה. במידה ואתם אינכם בעלי יאכטה פרטית או בית קיץ בטיווט, עדיין תוכלו למצוא כאן פתרונות לינה מגוונים וליהנות מעיירת החוף המהממת הזו.

אטרקציות בטיווט

העיר טיווט היא אמנם עיירת חוף המותאמת בראש ובראשונה לעשירי המדינה ואירופה כולה,

אך עדיין ניתן למצוא בה פעילויות האופייניות לכל יעד בחו"ל, כגון טראקים בטבע , רגלית או על גבי אופניים, ביקור באתרים היסטוריים, טיול בטיילת, צלילה ועוד. 

פורטו מונטנגרו 

פורטו מונטנגרו הוא מתחם שנבנה במיוחד במרינה של טיווט עבור בעלי היאכטות היוקרתיות, בדרך כלל מדובר במיליארדרים מאירופה אשר מחזיקים בית נופש בעיירה.

זוהי חוויה מיוחדת במינה, רק להגיע ולהתרשם מההוד והפאר של המתחם הזה, לצפות במבחר היאכטות המרהיבות ולהתחכך מעט בחיי היוקרה.

חשוב גם כאן להבהיר! גם המרינה והמתחם כולו אינם מותאמים אך ורק לעשירים. המחירים אותם תפגשו ברוב המסעדות במתחם יפתיעו אתכם לטובה. לצידם תמצאו גם מספר מסעדות יוקרה יקרות יותר, אך יש אין סוף אפשרויות נוחות לכל תקציב.

טיווט הפכה עצמה עם השנים נגישה לתיירים שאינם בהכרח עשירים באופן מיוחד, והנגישה את העיר לכל כיס. מתחם פורטו מונטנגרו הוא הדוגמא לכך. ביקור במתחם הוא בערך כמו ביקור במוזיאון עצום בנושא חיי העושר, אבל הכניסה אליו היא בחינם. 

ביקור באי "סווטי מרקו" (Sveti Marko Island)

האי סווטי מרקו הממוקם מערבית לחצי האי טיווט, היה עד לפני כ60 שנה אי סודי ומסתורי. אז נבנו על האי 500 יחידות דיור עבור תיירים, אך עם השנים ננטשו המבנים וכיום המתקן עומד ריק ומחכה לקנייה.

עם זאת, עדיין מומלץ ומעניין לבקר באי הזה. אם אתם בעניין של צלילה, זהו יעד נפלא. בנוסף, האי מדהים ביופיו מבחינת הצמחייה והחופים. ניתן להגיע לאי באמצעות מוניות-סירות או מעבורת.

עם זאת, הביקור באי נחשב מעט להרפתקני, ועל כן לא בטוח שמומלץ להגיע עם ילדים קטנים. כמו כן אין נגישות לבעלי כיסאות גלגלים או עגלות תינוק. 

ביקור בבית הקיץ בוצ'ה (Summer House Buća)  

העיירה טיווט אמנם מאוד מודרנית ולמעשה בנתה עצמה מחדש ב25 השנים האחרונות, אך עדיין טומנת בחובה היסטוריה לא מועטה.

המתחם הזה הוא אחד מהאתרים ההיסטוריים הבולטים שנשמרו בעיר, ובאופן לא מפתיע, מדובר גם כאן בבית נופש. אבל זהו לחלוטין לא בית קיץ סטנדרטי.

הקוטג' הזה מייצג את תרבות הרנסנס בשילוב סגנון גותי מאוחר יותר. 

מדובר בבית קיץ אשר היה שייך למשפחת האצילים המפורסמת "קוטור". המתחם העצום והמפואר כולל בתוכו מתקן מגורים כמובן, בנק, כנסייה, קאפלה ומרפסת מרהיבה.

כל המתקנים בנויים מאבן. עם השנים חודש המקום ומשמש היום גם לצרכים של העיר טיווט בהווה – בין השאר נערכות במקום הופעות, תערוכות וכנסים חשובים.

זו הזדמנות לטעום מעט מסגנון החיים המקומי, ולהתרשם ממעט היסטוריה ואדריכלות עתיקה. 

ביקור בפארק "ביג – סיטי" (Big City Park)

העיר טיווט מתגאה בפארק רחב ידיים שחובה לבקר בעת חופשה בעיר. הפארק העצום משתרע על גבי ארבעה דונם ונמצא בסמוך לחוף פרזנו.

מדובר בגן בוטני שהוקם על אדמותיהן של משפחות האצולה המפורסמות "טיווט" , "ראדלי" ו"לוקוביץ'" וידוע יותר בתור פארק הצי. בפארק תיהנו מכמות עצומה של צמחים, פרחים, עצים , שיחים וכל מה שביניהם, בצבעים וצורות יוצאי דופן.

זוהי בהחלט חוויה מומלצת – טיול ברחבי הפארק וישיבה באחת מהפינות הרבות שבמקום. ריחות עשבי התיבול ושאר הצמחיה ממלאים כל פינה בפארק. 

שופינג בטיווט מונטנגרו

אז כפי שכבר הצלחתם להבין, חלק גדול מהתיירות כאן היא תיירות האלפיון העליון. על כן תוכלו למצוא כאן כמובן גם את המותגים הכי נחשבים והכי יוקרתיים שיש.

אם זה בביגוד, הנעלה, תכשיטים, קוסמטיקה וכל הבא ליד. אבל כפי שכבר הבהרנו, טיווט הנגישה עצמה בשנים הארחונות גם לתיירים ה"רגילים", בעלי התקציב השפוי, ועל כן גם עבור התייר הממוצע יש בהחלט מה לקנות כאן.

החנויות בטיווט מפוזרות בכל רחבי העיר, ממש כך. לרוב מדובר ברחובות ארוכים, בהם החנויות הן משני צידי הכביש. אין למעשה אזור אחד מומלץ, מכיוון שבטיווט המחירים ברוב החנויות זהים פחות או יותר.

בעלי החנויות מתחרים על התיירים, ועל כן המחירים כמעט זהים. במרכז העיר ממש ממוקם לו מעין שוק בו תוכלו לקנות כמובן פירות, ירקות ושאר מטעמים מקומיים. מאפיות וחנויות מכולת תמצאו גם כן בכל פינה בטיווט.

יש כאן הרבה בתי עסק באופן כללי ביחס לגודלה של העיר, לנוחיות התיירים. מעבר לקניות עצמן, תתקלו מדי פעם בחנויות יוקרה של "רולקס", "רולס – רויס" או "ז'אן פול גוטייה". שם תוכלו להתפרע עם התקציב, או לפחות לשטוף את העיניים. 

החופים של טיווט מונטנגרו

החופים של טיווט הם ללא ספק מוקד המשיכה הגדול ביותר בעיר, ומה שהופך אותה ליעד כה אטרקטיבי.

האקלים הים תיכוני הופך את הבילוי בחופים של טיווט למושלם. כ180 ימים בשנה מוגדרים כימים בהם ניתן לרחוץ במים. הים הרגוע יחסית מאפשר גם מגוון רחב של פעילויות ספורט ימי בחופי העיר טיווט.

בסך הכל תמצאו בעיר טיווט לא פחות מ17 חופים מוסדרים, כך שבטוח תמצאו את החוף המועדף עליכם. החופים מלאים בבארים רבים, מסעדות, בתי קפה וחנויות רבות. לאורך החופים טיילת נפלאה בה תוכלו לבלות עם בן או בת הזוג או עם כל המשפחה.

חלק מן החופים משוייכים לבתי מלון ספציפיים הממוקמים בסמוך לים וחלקם דורשים נסיעה ברכב ממרכז העיר. 

מלונות בטיווט מונטנגרו

פתרונות הלינה בעיר טיווט מגוונים כאמור. החל ממלונות פאר המציעות סוויטות מפוארות במחירים גבוהים, ועד למלונות פשוטים יותר המותאמים לכל כיס.

ההחלטה הראשונה היא כמובן האם לחפש מלון בקרבת החוף או במרכז העיר. להלן דוגמאות למספר מלונות מומלצים בעיר טיווט. 

מלון "רגנט" (Regent Porto Montenegro)


Booking.com


לחצו כאן למידע על המלון!

זהו מתחם מיוחד המציע יחידות דיור וחדרים נעימים מול הים. המתחם ממוקם במפרץ בוקה המפורסם על ידי אונסק"ו בתוך כפר פורטו מונטנגרו. 

מלון פאר זה נבנה בסגנון ונציאני מתקופת הרנסנס, ומציע 175 חדרים הכוללים מרפסת או טרסה.

המיקום מעולה ממש ליד מתחם ה"פורטו מונטנגרו" אותו הזכרנו קודם לכן. מיקום מצויין לכל הדיעות. 

המלון מדורג ב-5 כוכבים, וכולל בר ומסעדה המגישה מבחר מנות גורמה מהמטבח הצרפתי והאיטלקי.

למלון גם חוף פרטי משלו, והוא קרוב לטיילת המרינה, בנוסף לבריכת שחייה. מלבד כל אלה קיימים במתחם גם ספא, מכון כושר ומתקנים נוספים לטובת האורחים. 

מלון פאלמה (Hotel Palma)

לחצו כאן לדף המלון בבוקינג!


Booking.com


מלון פאלמה הוא מלון של 4 כוכבים, והוא ממוקם כחמש דקות מחוף הים, אך עם זאת עדיין במרכז העיר.

מהמלון נשקף נוף נהדר של מרכז העיר טיווט, בעוד חלק מן החדרים משקיפים אל הים. במלון 113 חדרים מודרניים ונוחים הכוללים את כל השירותים להם תזדקקו במהלך החופשה שלכם.

במלון גם 2 אולמות גדולים המוקדשים למגוון אירועים ומסעדה גדולה המכילה כ200 אורחים. למלון חוף פרטי, וניתן לקבל כאן גם מגוון טיפולי ספא ועיסויים, גם אם אינכם אורחי המלון. 

מלון "אסטוריה" (Hotel Astoria)


Booking.com


לחצו כאן לדף המלון בבוקינג!

מלון אסטוריה הוא מלון חוף לכל דבר, וממוקם על הטיילת מספר מטרים מקו המים. מלון הבוטיק הזה ממוקם במבצר קוטור היוקרתי ומכיל 9 יחידות דיור ברמת פאר גבוהה ביותר.

החדרים מעוצבים ברמה הגבוהה ביותר ונדמה שלא חסכו כאן על כלום. כמובן שכל השירותים הנלווים שתוכלו לדמיין כלולים כאן במחיר.

במלון עובדת גם מסעדת גורמה הפתוחה גם לאורחים שאינם לנים במלון עצמו. 

מזג האוויר בטיווט מונטנגרו

את מזג האוויר בטיווט מונטנגרו אפשר לסכם במילה אחת – מושלם ! מזג האוויר אותו הייתם מעוניינים לדמיין לחופשה בעיירת חוף, זהו בדיוק מזג האוויר בעיר טיווט.

האקלים הים תיכוני המוכר לנו כל כך טוב שורר גם כאן. תיהנו מטמפרטורות נוחות לאורך כל השנה, כאשר הסיכויים לגשם נמוכים ביותר, ואם כן,

זה יקרה רק בינואר או דצמבר. יולי אוגוסט חמים כאן במיוחד, והטמפרטורות עוברות את ה30 מעלות. בסך הכל מזג אוויר אידיאלי.

אטרקציות בטיווט
אטרקציות בטיווט

שאלות נפוצות בנוגע לטיווט - הריביירה של מונטנגרו

 בהחלט כן. מדובר ביעד סופר אטרקטיבי, אשר הופך פופולרי יותר ויותר בשנים האחרונות. החופים הנהדרים מושכים לכאן תיירים מכל הסוגים – החל מהאלפיון העליון, עד למטיילים הרפתקנים בתקציב נמוך. לכולם יש מה לחפש בטיווט.

על אף שמונטנגרו איננה שייכת לאיחוד האירופי, כבר יותר מעשור שהיורו הוא המטבע העיקרי במדינה. וכך גם בעיר טיוות.

החודשים מאי ואוקטובר הם קרוב לוודאי החודשים המומלצים ביותר מבחינת מזג האוויר בעיר טיוות. עם זאת התיירות כאן פעילה ביותר לאורך כל השנה, שכן לאורך כל השנה מזג האוויר בטיוות טוב יחסית.

בהחלט כן. החופים, הטיילת, מגוון פעילויות הספורט הימי ושאר האטרקציות שהעיר טיווט מציעה, מרכיבים חופשה חלומית עבור כל המשפחה.

עבור תיירים ישראלים אין צורך בויזה מיוחדת בכניסה למונטנגרו. צריך רק דרכון בתוקף לפחות לחצי שנה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן