חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מונטנגרו מטבע מקומי

המרת אירו (EUR) לשקל - האם מונטנגרו זולה? תבדקו את שער המטבע המקומי במונטנגרו וברחבי אירופה, ביחס לשקל ישראלי חדש. המטרת מטבע משקל לכסף מקומי מונטנגרי אונליין!

כמה שווה שקל אחד (ILS) לעומת יורו (EUR)? נא ללחוץ על המטבע הדרוש 👇

  • EUR  EUR: 3.9200

טבלת חישוב שערי מטבע: בקוביה ה-1 כותבים כמות כסף שאתם רוצים להמיר משקל (ILS) אל מטבע אירו (EUR) שהוא המטבע המקומי במונטנגרו..ואז לוחצים על הכפתור "Convert"

המרת שקל ישראלי (ILS) למטבע אירו (EUR) במונטנגרו

 to 

מטבע מקומי במונטנגרו הינו יורו בדיוק כמו בשאר רחבי אירופה. מונטנגרו היא חלק מהאיחוד האירופאי ולכן המטבע המקומי הינו אירו.

במונטנגרו חלה עלייה ניכרת במספר בורסות החוץ בשנים האחרונות, בשל עליית היורו ושאר המטבעות הבינלאומיים. למרות שזה נראה קטן מאוד, בין אלבניה, סרביה, קרואטיה ובוסניה והרצגובינה, הוא מציע מגוון מדהים של נופים. שטחה של מונטנגרו נע בין מישורי חוף צרים, ביתם של האוכלוסייה הגדולה ביותר בבלקן, להרים, אגמים, נהרות ואתרי חוף. שדה התעופה של דוברובניק בקרואטיה הוא אחד משדות התעופה הבינלאומיים הפופולריים ביותר באירופה ומוגש על ידי חברות תעופה גדולות רבות, ולכן זו אפשרות טובה לתיירים המגיעים במטוס, במיוחד מצפון ומערב אירופה. עליכם לעבור בבירת קרואטיה זאגרב, מה שאומר שבסוף הטיסה תוכלו להיכנס למונטנגרו דרך שדה התעופה, במקום משדה התעופה הראשי בבלגרד, בירת סרביה.

אירוח מנוסה מארגן את חייכם

לינה וסוכנויות מקומיות הן הדרכים הטובות ביותר לגלות את כל ההיבטים של מונטנגרו במדינה שעדיין פורחת מבחינת תיירות. הדרך הטובה ביותר לגלות את האותנטיות שלה היא באמצעות סוכנות מקומית ולגלות כל היבט באמצעות מגוון פעילויות.

שני אנשים שנוסעים יחד במונטנגרו במשך חודש יכולים לעתים קרובות לקבל את אותו סכום כסף כאילו נסעת לבד במשך שבוע

מתנדבים מקבלים קצבה חודשית במטבע מקומי, המספיקה לחיות ברמת האוכלוסייה המקומית. בהתבסס על הרגלי ההוצאות של מטיילים קודמים, ארוחה ממוצעת במסעדה עולה 8.31 אירו לאדם. על אף שמחירי הארוחות בסרביה יכולים להשתנות, עלות המזון הממוצעת ביוגוסלביה היא בסביבות 21 יורו ליום, ואילו בקרואטיה מדובר בסביבות 20 יורו לשבוע, על פי מחקר שנערך לאחרונה.

מחיר השכרת רכב במונטנגרו תלוי בתאריך, סוג הרכב, מיקום וגיל, והעלות משתנה בהתאם לסגנון הנסיעה. העלויות בפועל מיועדות למטיילים אמיתיים, אך זה יכול לתת לך מושג לגבי מחירי התחבורה במונטנגרו.

אם תחליט להביא כרטיס חיוב אישי או כספומט

עליך להודיע לבנק שלך כי תגור בחו"ל. אם זה המקרה, מומלץ להשאיר את כספכם בחשבון בנק אמריקאי ולמשוך אותו מכספומט ביורו או בדולרים במהלך חופשתכם או נסיעתם. אתה יכול להשתמש בכרטיס שלך רק באחד מכספומטים רבים, או שאתה יכול להמיר את האירו שלך בפאונד בכל בנק.

לכל מדינה בגוש האירו יש עיצוב משלה לחזית

כלומר מטבעות היו בעבר במחזור שלל דפוסים שונים, אך לכולם יש היפוך משותף המייצג מפה של אירופה. הפוך והשטרות נראים זהים, אם כי חלקם הונפקו בצבעים שונים, כגון אדום, ירוק, כחול, צהוב, כתום וירוק.

מכיוון שמונטנגרו אינה חברה רשמית בגוש היורו

היא אינה משתמשת ביורו כמטבע הלאומי שלה. כחברה בגוש האירו, אין לה זכות להטביע מטבעות אירו משלה ולכן אין לה משלה. מכיוון שמונטנגרו אינה חברה רשמית בגוש האירו, היא אינה יכולה להשתמש בה כמטבע הלאומי שלה. מונטנגרוביה אמנם אינה חברה רשמית במדינה בגוש אירו, אך היא עדיין משתמשת בה למטבע הלאומי שלה. למרות שהם חברים בגוש האירו, למונטנגרים אין זכות להטביע מטבעות אירו בעצמם, אך יש לנו כמה מהם.

עד היום לא הייתה החלטה רשמית של הנציבות האירופית לאשר את השימוש ביורו כמטבעו הרשמי.

פיתרון אפשרי אחד לבעיה זו

שיעמוד בקנה אחד עם הפרשנות המילולית של הוראות ההסכם, הוא שמונטנגרו תחליף את האירו במטבע לאומי חדש עם הצטרפותו לאזור האירו. אחד הגורמים המקלים על הפגיעות של האיחוד האירופי להלבנת הון הוא העובדה שמדינות האיחוד האירופי משתמשות ביורו וכי הוא אינו חבר באזור האירו. אם מונטנגרו תוכל להשתמש בהם, להישאר רשמית בגוש האירו ולעמוד בקריטריונים להצטרפות, יגרום לסיבוכים רבים ולא יהיה ברור. לבנקים במונטנגרו לא תהיה גישה לפעילות הבנק המרכזי האירופי, ולכן הבנק המרכזי לא יהיה חופשי לפעול כמלווה למוצא אחרון עבורם. רבים יראו אז במונטנגרו מדינה ששייכת לאזור האירו, ולא כמדינה עצמאית עם מטבע משלה.

זאת מכיוון שבהעדר מטבע משלה

מונטנגרו אינה יכולה לעמוד בקריטריונים להתכנסות שנקבעו בחוזה מאסטריכט. לכן חשוב להדגיש כי גם אם נעשה שימוש ביורו, עדיין קיימים סיכוני מטבע חוץ עבור המשקיעים המחזיקים בו, וכי ישנם סיכונים משמעותיים הקשורים לפירעון הלווה. אם היא תחליט להצטרף לאזור האירו, היא תצטרך להחזיר את האירו כמטבע שלו ולעמוד בכל קריטריוני ההתכנסות, אך אין כל ערובה לכך שהיעדר מטבע לאומי חדש יגרום לבעיות ביציבות פיננסית, מה שהופך אותו סביר יותר שזה יפגוש את כולם.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן