חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האגם השחור (Crno jezero) בפארק הלאומי דורמיטור, מונטנגרו

טיול יום באגם השחור ובקניון טארה

האגם השחור שוכן בגובה של 1416 מטרים,
נמצא במרחק של 2.5 ק"מ מהעיירה Zabljak בסמוך לפארק הלאומי דורמיטור . 

בתוך יער של עצי אורן ועצי אשוח מתגלה האגם השחור המרהיב ביופיו (Crno jezero) הוא כל כך צלול עד כי ניתן לראות עד לקרקעית .

העצים מטילים על האגם את השתקפותם, כאשר ברקע פסגות ההרים Medjed mountain המושלגות, המתנשאות לגובה של 2287 מ'.

יש מהחנייה ועד לאגם כ 700 מ 'הליכה, אך זוהי דרך רחבה, שטוחה המתאימה לעגלות וכיסאות גלגלים. 

האגם מחולק לשני אגמים, האחד נקרא Veliko Jezero (אגם גדול) והשני נקרא  Malo Jezero (אגם קטן). לאגם הגדול עומק של 25 מטר בעוד שהאגם ​​הקטן הוא  עמוק יותר, בעומק 49 מטר .

בהגיעכם אל האגם השחור תוכלו לצאת למסלול הליכה קל Educational trail around Black Lake של 3.6 ק"מ העובר סביב האגם ואמור לקחת כשעה וחצי להקיף אותו, הוא גם המסלול הפופולרי והמתוייר ביותר.

אבל אפשר גם לא להישאר בשביל הראשי המסומן ולסטות ממנו וללכת לאורך המים ולהרטיב את הרגליים. המסלול הליכה דיי שטוח ברובו, למעט מקטעים קצרים, מעט תלולים המצריכים טיפוס, המסלול אינו מתאים לעגלות ואינו נגיש לכיסאות גלגלים. 

למעוניינים בכך יש שילוט למסלולי הליכה רבים נוספים העוברים בתוך היער וגם מסלולים מיוחדים המיועדים להרפתקנים מביניכם המעוניינים לעשות מסלולי אופני הרים אתגרי.

בימות הקיץ החמים ניתן לשחות באגמים, על אף העובדה שמדובר באגמים אלפיניים קרחוניים, אליהם מתנקזים מיי השלגים המופשרים מהפסגות! טמפרטורת המים בקיץ קבועה ועומדת על 4 מעלות. תוכלו לשכור אחת מהסירות הקטנות להשכרה במזח תמורת 8 אירו לשעה.

בנוסף אם אתם לא בעניין של מסלולי הליכה ברגל, תוכלו ליהנות מהאווירה השלוה, לשבת באחד מהספסלים המקיפים את האגם  או לעשות פיקניק ביום יפה וליהנות מהנוף הפסטורלי. יש גם מקום המיועד להדליק אש למנגל.

ניתן להגיע עם רכב עד לשמורה, שם תחנו ותיפרדו מהרכב על מנת להיכנס אל אחד מהשבילים והמסלולים בתוך יער עבות. בכניסה לשמורה תצטרכו לשלם מחיר סמלי למדיי של 3 אירו לאדם, כאשר ילדים מתחת לגיל שבע פטורים מתשלום.

בכניסה תוכלו להצטייד גם בפירות יער, אגוזים, פטריות ועוד שלל מוצרים שהמקומיים מכינים ומוכרים, תוכלו להתפנק גם בשתייה, גלידה ושתיה קרה וחמה

מסלולי הליכה מהאגם השחור

מהאגם השחור ישנם מספר מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, נסקור לכם את המובחרים שביניהם  :

המסלולים בדרגת קושי קלה:

 תוכלו למצוא מסלולי הליכה מהאגם השחור לאגמים אחרים – Zminje Lake ,via Barno Lake, המסלול של 5.7 ק"מ.

מסלול נוסף בדרגת קושי קלה הוא Mlinski Potok via Jakšića של 2 ק"מ.

מסלולים בדרגת קושי בינונית: 

Planininica via Ališnica   מסלול של 11.8 ק"מ.

Bobotov Kuk via Lokvice -מסלול פופולרי ומתוייר מהאגם השחור ועד לפסגה הגבוהה באיזור. מסלול הליכה של 10.8 ק"מ, משם תוכלו כמובן להמשיך לטיפוס לפסגה.

Ledena Pećina (Ice Cave) via Baranske klb אחד מהמסלולים היפים והמומלצים ביותר למערת קרח, המסלול 6.5 ק"מ.

מסלול נוסף לאגם הוא Jablan Lake via Bosača   מסלול של 6.9 ק"מ.

באגם השחור תוכלו לאתגר את עצמכם גם עם מסלולי הליכה קשים:

Škrčka Jezera via Suvi Klek הוא המסלול הקשה והארוך ביותר 14.6 ק"מ.

עוד מסלול לא ארוך במיוחד, אבל קשה ותלול הוא Čvorov Bogaz , המסלול הוא 5.4 ק"מ. 

Crvena Greda via Bosača הוא מסלול קשה נוסף,  8.5 ק"מ.

מסלול הליכה נוסף שביל(  Mill Creek (Mlinski Potok

מסלול נוסף  יפייפה  סביב האגם השחור לאורך נחל שנקרא Mlinski Potok  הזורם מהאגם ( Zminje Lake (Zminje Jezero אל האגם השחור, אורך המסלול 3.2 ק"מ.

Via Ferrata שביל במעלה הר המסומן בכבל פלדה, מחברים אתכם באמצעות רתמה בעלת שתי רצועות. הכבל מחולק לחלקים ,תוכלו לטפס על סלעים וקירות.

אתם לא חייבים ניסיון, המדריכים יציידו אתכם בציוד בטיחות, יחברו אתכם לרצועות עבות ויאבטחו אתכם בזמן שאתם מטפסים. ניתן לטפס מעלה עד לראש ההר, יש גם מדרגות וגשרים במקומות מסויימים כדי להקל על הטיפוס,

תוכלו למצוא מסלול בדרגת קושי קלה או מאתגרת יותר, לפי רצונכם. זו הפעילות המהנה ביותר במונטנגרו. אתם לא צריכים שום הכשרה, ביגוד או ציוד ולא להיות מטפסים מקצועיים. תוכלו לראות כמה מהנופים היפים והאותנטים ביותר של מונטנגרו, לעשות פעילות מהנה, הפעילות נמשכת כמה שעות.

שמורת הדורמיטור Durmitor National Park בה שוכן האגם השחור, היא פנינת טבע אמיתית, השמורה נוצרה על ידי קרחונים והיא מתפרשת על פני 39000 דונם וכולל 82 קילומטרים של קניון הטארה בגובה של 1600 מטר.

את השמורה חוצים נהרות ונחלים. האתר הוכרז כאתר שימור עולמי ע"י אונסקו. 

השמורה מוקפת באלפים הדינריים, כחמישים פסגות שגובהם מעל 2000 מטרים, הגבוה ביותר הוא Bobotov kuk בגובה 2522 מטרים. בשמורה תוכלו לראות פסגות הרים מושלגות, יערות, כ 18 אגמים קרחוניים , כאשר האגם השחור הוא הגדול מביניהם, מפלים ומעיינות. השמורה ידועה בעיקר בשל הקניונים שלה מעל הנהרות

Sušica, Komarnica and Tara Rivers. כאשר נהר טארה  החוצה את שמורת דורמיטור הוא הערוץ העמוק ביותר באירופה הוא גם הקניון השני הכי עמוק בעולם, אחרי הגרנד קניון האמריקאי.

הפארק הלאומי דורמיטור הממוקם בחלק הצפון מערבי של מונטנגרו, הוכרז גם כשמורה אקולוגית, הוא גם ביתם של מגוון ביולוגי מרשים של צמחים ובעלי חיים.

בשל הגובה של יותר מ -2,000 מטרים והשפעות אקלימיות אלפיניות וים תיכוניות, ישנם יותר מ -1,600 סוגי צמחים בפארק ורבים ממינים נדירים. ניתן למצוא כ 314 בעלי חיים מוגנים,  יונקים גדולים כגון דוב חום, זאב אפור וחתול בר אירופאי, ינשופים, נקרים, סנאים, צבאים, שועלים, נשרים ועוד.

כמו כן ניתן למצוא לפחות 130  זני ציפורים כולל נשר הזהב. בפארק יש גם עולם ימי מרתק, ישנם מיני סוגי דגים הכוללים את סלמון הדנובה המצוי בסכנת הכחדה.

הפארק מאוכלס על ידי חקלאים ורועים, הנכס מוגן היטב ומעמדו והכרתו הבינלאומית סייעו במניעת נזקים בלתי הפיכים מאיומים, כגון זיהום  וכמובן שיש איסור צייד קפדני.

בנהר הטארה תוכלו לעשות אומגות,כאשר המומלצת ביותר היא זאת שנמצאת מזרחית לגשר, טיפוס, וכמובן האטרקציה הפופולרית ביותר היא רפטינג בנהר בצבע הטורקיז העז.

בחודשי החורף, הסתיו והאביב הנהר יותר שוצף ובקיץ תוכלו לעשות רפטינג יותר רגוע. רפטינג היא הדרך לחוות את הצד הפראי של מונטנגרו והוא נמשך כ-3 שעות.

אחד משיאי הרפטינג הוא עצירה במפל מים. הרפסודה עוצרת על גדת הנהר והליכה קצרה מביאה אתכם לבריכה עם מפל מים. זהו הקום המושלם לתמונת סלפי או צילומים עם כל החברים והמשפחה . שימו לב שאם אתם בונים על תמונה במים, תדעו שהמים קפואים.

יש כמה סוכנויות של רפטינג ליד גשר טארה, המחיר בסוכנויות נא סביב- 45 יורו לאדם וכולל הסעה מהעיירה בה אתם לנים עד לנהר.

המדריכים ייקחו אתכם אל נקודה בנהר וממנה יתחיל הרפטינג, כאשר ניתן להגיע לנהר ולהצטרף לקבוצה או להזמין רפטינג מראש, כולל הסעה למקום.

האגם השחור
האגם השחור

שאלות נפוצות בנוגע לאגם השחור מונטנגרו

ניתן לבקר בשמורה בכל חודשי השנה, אמנם תוכלו לטבול באגם השחור הקרחוני רק בקיץ וגם אז שימו לב שטמפרטורת המים בקיץ היא ארבע מעלות, אך עדיין תוכלו ליהנות מהנופים גם ביתר עונות השנה. מאחר ויש יותר משקעים בסתיו ובחורף, שני האגמים מתחברים והופכים לאגם אחד גדול יותר, כאשר בחודשי ינואר ופברואר האגם קופא.

כן,עוברים דרך ביתן עץ קטן ורוכשים כרטיסי כניסה לפארק. 3 יורו לאדם וילדים מתחת לגיל שבע לא משלמים.

כן, במקום יש חנייה מסודרת, בכניסה גובים 2 יורו לחנייה.

כן, מעבר למסלולי ההליכה ומסלולים לרוכבי האופניים, יש טיפוס אתגרי הממוקם בסמוך לאגם השחור המציע טיפוס על הר סלעי ומתאים לכל המשפחה. בנוסף יש לאורך נהר הטארה מספר אומגות, טיפוס ורפטינג.

מומלץ ללון בעיירה ז'בליאק Žabljak הסמוכה לפארק דורמיטור ולאגם השחור.

המקום מחולק לבר ומסעדה , תוכלו ליהנות מארוחת צהריים עשירה. התפריט מציע בשרים, צ'יפס, סלטים, פסטות, קרטיבים, גלידות , בירות ושתיה קלה.

האגם השחור (Crno jezero – Black Lake) מונטנגרו. האגם השחור נמצא 30 דקות הליכה מזבליאק והוא אחד האגמים היפים ביותר בפארק הלאומי דורמיטור במונטנגרו!

הפארק הלאומי דרמיטור הוא המקום המושלם לטיול באחד המקומות היפים בעולם, האגם השחור. כקניון העמוק ביותר באירופה, קניון נהר הטארה הוא מיקום מדהים ומלא הרפתקאות.

כמה דקות הליכה מכאן תוכלו להגיע לקרנו ג'יזרו

או לאגם השחור, שלמרות צבעו הוא אגם ציורי המוקף בעצי אורן גבוהים. האגם השחור מוקף ביער צפוף של עצי אורן ומכונה גם היער השחור בגלל אורני השרידים הכהים שמקיפים אותו. הגדול ביותר הוא היער הצפוף שמקיף אותו בעומק של 1,500 מטר. אם היעד הבא שלך הוא מונטנגרו ואתה מושך אותו דורמיטור וסביבתו, אחד המקומות הראשונים שאתה צריך לבקר בהם הוא האגם השחור. לתיירים שלא יודעים איפה למצוא אותו, מומלץ לראות את המאגר מהכביש הראשי באזור קרנו ג'וזרו, במרחק הליכה.

האגם השחור נמצא כ -30 דקות הליכה מזבליאק והוא אחד האגמים היפים ביותר בפארק הלאומי דורמיטור במונטנגרו

אתה יכול גם לעבור לצד השני של קרנו ג'וזרו מהכביש הראשי, שנמצא כ -10 ק"מ משם בזברסקו, כ- 30 דקות הליכה ברגל. בלייק לייק הוא האגם השני בגודלו בפארק הלאומי והשלישי בגודלו באירופה אחרי אגם בייקל. מכיוון שהאגם השחור הוא אגם קרחוני, ניתן לטבול בחודשי הקיץ, אך מכיוון שמדובר באגם קרחוני, הוא יכול להיות עוצר נשימה בכל עונה. בין אם אתם מטיילים, שוכרים סירה או סתם מניחים שמיכה על שפת האגם, האגם השחור עוצר נשימה.

אם כולכם נמצאים על לוח המידע סביב האגם

יש לכם נוף נהדר של האגם השחור וסביבתו. הפארק הלאומי דורמיטור, שמציע כמה מהנופים הפרועים והיפים ביותר במונטנגרו, ראוי למקום במסלול שלכם, במיוחד לאלה שאוהבים יופי טבעי. אין דבר טוב יותר מאגם קרחוני בפארק לאומי, ומה לא לאהוב בו? אם אתם מחפשים יותר מסתם טיול או טיול אמיתי, תוכלו לטייל גם לקרנו ג'ז'רו, שפירושו "אגם שחור" במונטנגרו. אחת הפעילויות הפופולריות ביותר סביב האגם השחור היא הליכה לאורך שביל הטבע ליד האגם. השביל מסומן היטב ומתחיל באותו מקום כמו Crno Jezero, אבל זה מתחיל קצת יותר רחוק מהאגם ממך. האגם השחור הוא המקום המפורסם ביותר בפארק, מכיוון שהוא קל להגיע אליו, מכיוון שרוב מסלולי הטיול מתחילים כאן.

האגם השחור

הוא אחד האגמים המפורסמים ביותר בפארק הלאומי דורמיטור, והוא מורכב למעשה משני אגמים, קרנו ג'זרו וכחול אגם, שניהם באותו אזור. ישנם אגמי הרים רבים שנוצרו על ידי קרחונים נסוגים, אך בקיץ הקשר מתייבש והאגמים מופרדים, וכתוצאה מכך אגם אחד מפלס מים נמוך יותר מהשני ומפלס מים גבוה יותר. בתקופות כאלה, כאשר מים מיובלים נמצאים בשפע, כמו בסתיו ובחורף, הם זורמים לאגם, מאבדים מים ושוקעים. כאשר מפלס המים עולה בסתיו, שני האגמים הופכים לאגם אחד, וכאשר מפלס המים יורד בקיץ, אגם אחד הופך להיות השני והשני לשלישי.

למרגלות הרי דורמיטור

כדאי שתראו את האגם השחור, הידוע באזור כקרנו ג'יזרו, ובקצה השני של ההר, אגם כחול. השביל הצר מחבר את שני האגמים, שניהם מחוברים בשבילים צרים וזמינים בגדלים שונים. האגם השחור מורכב משני אגמים, הנקראים Veliko Je zero (אגם גדול) ואגם כחול (אגם קטן). Crno Jezero (אגם שחור) ממוקם בפארק הלאומי דורמיטור במונטנגרו, למרגלות רכס הרי דור מיטור בצפון-מזרח סרביה. הפארק מדהים, ולפי לונלי פלאנט, שתי האטרקציות המובילות בעולם הן הפארק הלאומי דורמיטורס.

בפארק ישנם 18 אגמים קרחוניים

המכונים "עיני ההר", והגדול והמתוייר ביותר הוא קרנו ג'זרו (האגם השחור), נסיעה קצרה מערבית לזבליאק. הוא ניזון מנהר פיבה, שנסגר בשנת 1975 ונשפך לנהר דור מיטור, אחד הנהרות החשובים ביותר במונטנגרו.

למרות שהאגם השחור קרנו ג'זרו

הוא המפורסם ביותר, ישנם מספר אגמים יפים אחרים שיכולים להוות יעד טוב לטיול קל למדי, אם כי הוא לא מספיק בטוח בעצמו לפסגות גדולות. המעיין החזק ביותר, מעיין צ'לינה, מלא במים מתוקים מהאגם, שהוא אחד המקורות החשובים ביותר לשתייה, בישול ורחצה. אם אתם בחוץ ומוכנים להסתובב לפארק דורמיטור, טיול לפארק הלאומי דור מיטור כדאי לראות את בלייק לייק היפהפה, גם אם אינכם מעזים להסתכן בפסגות גבוהות מספיק, מכיוון שהוא האגם הגדול והיפה ביותר בפארק. מלבד יופיו, האגם השחור מוקף בסדרת הרים יפהפיים, שאמורים לעורר את כולם לחזור לאזור בשנים הקרובות.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן