חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תכנית מסלול טיול יומית למונטנגרו

חזרנו אחרי טיול של 7 ימים ואחרי שהקבוצה עזרה לנו כל כך הרב אנחנו רוצים לסכם את החוויה האישית שלנו ולצרף את המסלול שעשינו שיעזור למי שמתכנן את הטיול הבא שלו במונטנגרו המדהימה!
מלונות:
ישנו במלון הזה ב2 הלילות הראושונים, באופן כללי המלון מעולה, יש בריכות חיצוניות מדהימות אבל לא יצא לנו להיות בהן כי טיילנו עד שעות הערב אז נהננו מהבריכות מחוממות (פעילות עד 9 בערב), ארוחת בוקר נחמדה אך לא מהטובות שאכלנו, קיבלנו שדרוג לחדר עם נוף ומרפסת לים, החדר הכי גדול שהיינו בו (גם השירותים-מקלחת וגם המרפסת היו ענקיות)
ישנו בדירה בזאבליק ב2 הלילות שלאחר מכן, הדירה הייתה ענקית, כללה 3 מרפסות קטנות, הייתה נקייה, מרווחת ומאובזרת. נינה הבעלים הייתה מקסימה וזמינה מאוד בטלפון. גם המחיר היה הוגן וקיבלנו ארוחת בוקר במסעדה שלהם בהנחה גדולה מאוד.
מלון Maestrel:
ישנו במלון הזה ב3 לילות האחרונים, ארוחת בוקר מפנקת וכיפית, גם פה נהננו מהבריכות המחוממות, בבוקר האחרון קמנו מוקדם לשדה והכינו לנו ארוחת בוקר ארוזה בקופסה, החדר של השירותים-מקלחת היו קטנים לנו קצת.
טיפים כללים:
כרטיס סים – קנינו כרטיס סים מקומי ב10 יורו, השתמשנו בנקודת גישה לאינטרנט לטלפון השני, בעיני חובה לרכוש כרטיס סים כי ניווטנו הרבה בדרכים וזה עזר לנו מאוד.
נהיגה – הכבישים פה מעייפים מאוד, הרבה כבישים עם נתיב אחד ולעיתים כלל בלי הפרדה, צריכים לנסוע בזהירות יתרה ולהיות מפוקסים מאוד, ניווטנו רוב הזמן באמצעות האפליקציה של גוגל מפות שהייתה מדויקת בהערכות הזמנים שלה.
מזג אויר – למרות כל התחזיות על גשם, ועל זה שסוף ספטמבר היא מחוץ לעונה במהלך השבוע הזה היה לנו בסך הכל 15 דקות של גשם!! אל תסתכלו על תחזית יותר מיום-יומיים קדימה.. בשבוע לפני שהגענו זה הראה שכל השבוע יהיה גשום ובסוף קרה ההיפך וזכינו במזג אויר חלומי. כן היו אטרקציות שכבר לא היו פעילות בגלל שהגענו בתאריך שנחשב מחוץ לעונה (הרכבלים בצפון למשל), ומפלי הניאגרה שהיו מיובשים לגמרי. בצפון קר מאוד (4-10 מעלות גם ביום) אז יש צורך להביא לבוש חם לימים האלה.
מסלול:
יום 1-
לאחר הנחיתה נסענו לארוחת בוקר במרינת פורטו מונטנגרו , אכלנו שם ארוחת בוקר במסעדת Astoria ועשינו סיבוב לאורך המרינה עם היאכטות המרשימות. נסענו לבודווה ועשינו סיבוב בעיר העתיקה בודווה, יש דוכני פיצות שמוכרות סלייסים ענקיים בעלות של 2 יורו! לקחנו שייט על סירת מנוע "taxi boat" בעלות 20 יורו לסיבוב של שעה לאיים הסמוכים.
יום 2 –
הגענו אל קוטור, עשינו את המסלול של המבצר הכולל 1500 מדרגות (כניסה עולה 8 יורו לאדם) המסלול קשה אבל הנוף הנשקף לאורך כל הדרך מדהים. אכלנו ארוחת צהרים במסעדת galion, המחירים במסעדה יקרים יותר אבל האוכל מעולה וגם המיקום מנצח . המשכנו אל העיירה פראסט,משם לקחנו שייט קצר לאי גבירתנו של הסלעים (5 יורו לאדם).
יום 3 –
יצאנו לכיוון הצפון. עברנו דרך מעבורת הרכבים בטיווט שיש לציין שמדובר באטרקציה בפני עצמה (4.5 יורו למעבר). בדרך עצרנו בתצפית בlipci visko וב-slansko jezero . עצרנו בהמשך הדרך בבית קפה קטן נחמד ומומלץ konoba vidikovac. הגענו לזבלאביק והלכנו לאגם השחור (כניסה 3 יורו לאדם) , יש משהו כמו 10 דקות הליכה עד שמגיעים לאגם עצמו ובדרך יש דוכנים שמוכרים פירות יער טעימים (1 יורו לכוס מלאה) טיילנו לצד האגם וישבנו לתצפית במסעדה שצמודה אליו לשתות משהו חם.
יום 4 –
התחלנו את היום בטיול סוסים מומלץ וחוויתי מאוד בkatun eko selo capm (עלות 15 יורו לאדם לשעה) ,משם נסענו על כביש p14 לנקודת תצפית prevoj sedlo . המשכנו לתצפיות על אגם השטן (vrazje jezero) ואגם נוסף שאהבנו עוד יותר – etno selo zminica. משם נסענו גשר הטארה. לקחנו את הזיפ לין הצהוב, לא מפחיד כמו שחשבתי, הם מצלמים אתכם לקראת הסיום ולא חייב לרכוש את התמונות הם ישלחו לכם בסוף למייל בכל מקרה (עלות 20 יורו לאדם). מומלץ גם ללכת על הגשר עצמו ולא רק לתצפת/לנסוע עליו. לסיום אכלנו במסעדת oro (אני לא אוכלת בשר והיה לי קצת קשה למצוא את עצמי בארוחות הערב).
יום 5 –
התחלנו את היום בארוחת בוקר טעימה מאוד שוב במסעדת oro והתחלנו נסיעה חזרה לדרום, עשינו עצירה בtara springs park מומלץ לרדת לגשרים הקטנים שם. הגענו לביאוגדרסקה גורה פארק (כניסה 3 יורו לאדם) שהיה כבר חצי מיובש בסוף ספטמבר ועשינו את הטיול המעגלי סביבו 3.3 ק"מ, המסלול מוצל ויפה ממש אפילו שחצי מהאגם כבר היה מיובש ויש הרבה שילוט לאורכו ואי אפשר להתבלבל במסלול.נסענו על הכביש המקביל לקניון המורצ'ה ועצרנו במנזר המורצ'ה היפהפייה. משם המשכנו אל אגם סקאדר לשייט של שעה עם כרסטינה, האגם אכן מדהים והצליח להפתיע אותנו למרות שהגענו עם הרבה ציפיות (כניסה לשמורת סקאדר 4 יורו לאדם, ושייט עלה לנו 30 יורו לסירה) . דרך כביש אגרה חזרנו לבודווה.
יום 6 –
התחלנו את היום בבדיקת קורונה במעבדה mojlab בבודווה (44 יורו לבדיקה, תוצאות עוד באותו הערב), התעכבנו שם כמעט שעתיים (היו בסך הכל 18 אנשים לפנינו בתור), הם עובדים ממש לאט ומאוד אדישים. נסענו משם למערת הנטיפים, לצערינו הסיור הבא יצא רק אחרי יותר משעה ולא רצינו לחכות שם סתם אז ויתרנו (מומלץ לבדוק מראש באתר באיזה שעות יוצאים הסיורים שלהם, אין אופציה לטייל שם באופן עצמאי) . המשכנו לפארק לובצ'ן והגענו למוזילאום, עלינו את 460 המדרגות שהרגישו ממש קלילות אחרי העליה למבצר קוטור שעשינו בתחילת הטיול וזכינו בנוף מרתק (כניסה ללובצ'ן 2 יורו לאדם, עלייה למוזילאום 5 יורו לאדם, יש הנחה לסטודנטים). משם חצינו בנסיעה את פארק לובצ'ן והגענו לבית קפה עם התצפית המפורסמת. ירדנו חזרה לבודווה דרך הירידה עם 25 הפיתולים שלא מומלצת לבעלי לב חלש. חזרנו לעיר העתיקה של בודווה ועשינו שם סיבוב נוסף, היינו בקניון ובן הזוג שלי עשה מסאז תאילנדי בTQ Plaza .
יום 7-
החלטנו להקדיש את חצי היום הראשון למנוחה ובילוי בבריכה ובמלון, אחרי הצהרים נסענו לתצפית על סווטי סבטן ומשם לעיר העתיקה של קוטור שלא הספקנו לבקר בה אחרי העליה למבצר, טיילנו סמוך ליאכטות, על החומות ובתוך הסימטאות ואכלנו במסעדת pasta bar המעולה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן