חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול למונטנגרו 11 לילות בחודש ספטמבר

יום 1: תל-אביב – טיווט – במעלה ההרים אל הרי הדורמיטור – ז'בליאק
זמן נסיעה 3 שעות, 170 ק"מ, לינה בז'בליאק (מלון סואה SOA Hotel.)
יום 2: דורמיטור – אתר הסקי הישן Savin Kuk Ski,האגם השחור, אגם השטן
לינה בז'בליאק
יום 3: ז'בליאק – שמורת הדורמיטור המסלול המעגלי
זמן נסיעה 5.5 שעות, 160 ק"מ, לינה בז'בליאק
יום 4 :גשר נהר הטארה – Tara Springs Park – פארק ביוגראדסקה –
קולאשין.
זמן נסיעה 2 שעות, 100 ק"מ, לינה בקולאשין, Chalet Kolašin
יום 5: מקולשין (Kolasin) – לכיוון פסגת זקובה (Zekova glava – למיטשבו (Matesevo) – Andrijevuca—Berane – קולשין (Kolasin)
זמן נסיעה 3.5 שעות, 160 ק"מ, לינה בקולאשין.
יום 6: קניון מרטביצה -מסלול גשר דנילוב ושער המשאלות
זמן נסיעה כיוון אחד 34 דקות, 31 ק"מ לינה בקולאשין.
יום 7: האגמים האלפיניים – קוצ'י – פודגוריצה
זמן נסיעה 3.5 שעות, 105 ק"מ, לינה בפודגוריצה, Boscovich Boutique Hotel
יום 8: פודגוריצה – ריאקה צרנוביצה – וירפזר – אגם סקאדאר – הזית העתיק – בודווה
זמן נסיעה 3 שעות, 124 ק"מ, לינה בבודווה.
יום 9: שמורת לובצ'ן –פארק חבלים – הכפר נייגושי – דרך 25 הפיתולים – קוטור – בודווה
זמן נסיעה 3 שעות, 113 ק"מ, לינה בבודווה, מלון Fontana Hotel & Gastronomy
יום 10: בודבה לינה בבודווה +38267698510
יום 11: בודבה לינה בבודווה
יום 12: בודבה – טיבאת – תל-אביב
זמן נסיעה חצי שעה, 25 ק"מ
טיפים:
קניית SIM –
יצאנו משדה התעופה ימינה ואחרי כ-2 ק"מ בתחנת הדלת קנינו סים ב-15 יורו. עבד מיד וללא שום בעיה לאורך כל הטיול.
ניווט –
ניווט עם GOOGLE MAPS
השכרת רכב- לקבלת הצעת מחיר צרו קשר054-4476480 קוסטה 📞
הכל כלול במחיר .
· פגישה ע"י נציג בשדה תעופה טיוואט.
· ביטול השתתפות עצמית מלא.
· ללא השארת פיקדון.
· ללא חסימת מסגרת בכ.אשראי.
· ללא הגבלת ק"מ.
· ללא דמי ביטול.
· תמיכה בעברית 24/7.
· ללא צורך בשטיפת הרכב בחזרה. קיבלנו רכב נקי.
מסעדות מומלצות:
· זבליאק – ORO
· קולאשין – VODENIKA, KONOBA
· פודגוריצה – LUPO DI MARE
· בודווה – JADRAN KRSTO
שתי תמונות ביום.
במידה ומשהו רוצה מפורט יותר, שיפנה בפרטי.
ספטמבר – זמן נפלא לטיול זה.

חזרנו ממונטנגרו.
בימים הקרובים אשתף בתמונות מהטיול שאני מאוד ממליץ להכניס לרשימת "הקניות".
כל טיול מתחלק לשלושה חלקים ואצלי אין אחד חשוב מהאחר. שלב התכנון הוא מאתגר אבל מהווה את הבסיס להמשך. הביצוע וכאשר מדובר על משפחה, זה כיף גדול. והסיכום, שבו כבר נזכרים, מפיקים לקחים ומשתפים בחוויות.
היום הראשון של כל טיול הוא מאתגר. הטיסה, השכרת הרכב, התחלת הנהיגה במקום חדש ולא מוכר, העייפות והדרך ליעד הלינה הראשון.
טסנו ישיר לטיוואט בטיסת אל על (סן דור), טיסה של שעתיים וחצי. השכרנו רכב מקוסטה ויצאנו ישירות לדרך לאזור הצפוני של מונטנגרו, לעיירה זבליאק. בדרך מקיפים את מפרץ קוטור מצפון ועוברים דרך שני מאגרי מים, סלנסקו ( Slansko Lake ) וקרופאצ'קו (Krupac Lake ).
יום 1.

מונטנגרו יום 2, חלק ראשון –
עבור היום הזה בעיקר, אבל לא רק, הבאנו בגדים חמים וגם מעילים. כאשר ראינו את השמים, הבנו, שאפשר להשאירם ברכב. נסיעה של כמה דקות הביאה אותנו למרגלותיו של הר מרשים ביותר. רובו ככולו חשוף ואילו בחלקו התחתון ניתן לראות צמחיה אופיינית. גברת "קודרת" יושבת מעבר לחלון ומעט אנשים סביב. קבוצה של צעירות אוסטרליות נראות שמחות וחייכניות ואינן ממהרות לשום מקום. למעלה כבר פגשנו אותן עם פחיות בירה.
כל מה שנדרש כדי להגיע למעלה, זה – לשלם בכניסה, לעלות עם רכבל ראשון עד לנקודת החלפה, להחליף רכבל ועם השני להגיע למעלה. עדיין לא לשיא, למען הסר ספק. המראות בדרך מרשימים ביותר ותמיד עדיף להסתכל רחוק במצבים כאלה ולא למטה, לתהום. בערך בקו הגובה של תחנת הרכבל השני מתגודדת לה קבוצת צנחני רחיפה, שעד לפני מספר דקות עלו עם הרכבלים נושאים עימם תרמילי ענק, וחלקם כבר באוויר.
מתחילים את הטיפוס הרגלי בהמשך ההר, כחצי שעה עליה. בדרך, פוגשים את מסגרת התמונה שמבהירה שהגובה הוא מעל 2,300 מטר. נותרו רק עוד כ-200 מטר כדי להגיע לשיא הפסגה, אבל אליה מגיעים מכיוון אחר.
הנוף הנשקף מלמעלה מרשים ביותר והדרך חזרה למטה מפחידה לא פחות.
מומלץ לא לוותר למי שבאזור ויש יום עם שמים נקיים.
אתר הסקי הישן Savin Kuk Ski.

בוקר טוב, מונטנגרו, יום 2 חלק שני –
אחרי שהתאוששנו מהרכבלים, היה ברור שלא מסתפקים בתצפית על האגם, אלא מגיעים אליו. להסתכל בגובה העיניים ולחוש את המים. האם הגוון הכחול יהיה שונה מגובה נמוך יותר? בדרך לאגם השחור (Crno Jezero) אנחנו שבים לעיירה זבליאק ויוצאים ממנה לכיוון אחר ובדרך עוברים ממש ליד המלון "שלנו". לאורך כביש הגישה, כבר מלא מכוניות חונות לאורך הכביש, אבל לא ננסה להתקרב ככל האפשר? ברור שכן וגם מצאנו חניה ממש ליד שער הכניסה. אחרי תשלום בכניסה, שביל סלול (כ-700 מטר) ורחב, שלאורכו דוכנים לממכר תוצרת מקומית, פרות יער ועוד, מוביל אותנו אל פאתי האגם . האגם מדהים ביופיו ואם לדייק, יש שניים, גדול (Veliko Jezero) וקטן (Malo Jezero). הלכנו על שביל היקפי בתוך היער (משמאל לימין, עם כיוון השעון) ועל גדת האגם לסירוגין, מסלול של כשעתיים בנחת. מי שמאוד ירצה, יוכל גם לעשות שייט עם סירה אבל ממש לא חובה. השביל מאפשר להקיף את שני האגמים או לחצות ביניהם, מה שאנחנו עשינו. תמיד אפשר לסיים בבית הקפה עם תצפית על האגם לפני שממשיכים. ניתן לבצע באזור מסלולי הליכה נוספים.
ממשיכים לאגם הבא, אגם השטן (Vrazje jezero). הוא קרוב יותר לאתר הסקי הישן Savin Kuk Ski מאשר לאגם השחור. האגם אינו גדול, השטח סביבו חשוף מצמחיה גבוהה ומצופה בעשב נמוך שנראה כמרעה ומשמש ככזה בנוסף למרבדי סתווניות שפוגשים בדרך. מקום נחמד לזמן קצר ואפילו לפיקניק קל למי שמתאים או סתם קפה בשטח. יום נפלא.

 

יום זה מוקדש כולו להרי הדורמיטור (390 קמ"ר). אחת משמורות הטבע היפות המרשימות והמרתקות במונטנגרו. שמורת הדורמיטור – המסלול המעגלי .
בחלקו הראשון של המסלול נעלה על כביש (14P) החוצה את פארק דורמיטור ממזרח למערב. כביש נוף המטפס לגובה השמורה (רמה בגובה של 1,500 מטר בעיקרה עם 20 פסגות של מעל 2,000 מטר כשהגבוהה ביניהן היא 2,522 מטר – Babotov kuk), עצירה לתצפיות על הנוף המרהיב. בין התצפיות מעבר הרים Sedlo . בכביש זה מתחילים להבין את אתגר הנהיגה במונטנגרו. כדאי מאוד לנהוג בזהירות, להפעיל שיקול דעת ולעצור בצד כשצריך. ביום הזה שוב קיבלנו חיזוק, שפילאטיס "מזרון" מתאים ליישום כמעט בכל מקום. אפילו מצאנו בית קפה קטן בדרך, אבל רק עם קפה "טורקי" לא ממש טעים, אבל קפה.
בהמשכו של כביש P14, חדי העין יזהו פינה ששווה להסיט את הרכב אליה. לאחר הליכה קצרה, נחשף אגם פיבה (PIVA). הצבע מדהים ומגרה.
לאחר התייעצות קצרה בצוות ולאור השעה, החלטנו, ברור שיורדים. הכביש יורד גובה משמעותי בפיתולים כמובן. לאורכו ישנן נקודות עצירה לתצפיות על האגם והקניון מזוויות שונות והמחזה נפלא. הכבישים במונטנגרו בהחלט מאתגרים מחד, אבל מהווים הוכחות הנדסיות מרשימות מאידך. בסופה של הירידה, עוברים דרך עוד מנהרה קצרה ומגיעים לצומת. שמאלה – הכביש יחצה על גשר את נהר הפיבה בדרך לעיירה פלוז'ין ואנחנו בחרנו לפנות ימינה לכיוון ועד לסכר מראטיניה (Mratinje Dam), כ-20 ק"מ מגבול בוסניה. כביש מדהים לאורך המים, כ-25 דקות עד לסכר. עצרנו ממש קרוב, במקום שלא בטוח שמיועד לעצירה ומייד "קפץ" עלינו איש ביטחון לבוש מדים. אסור לצלם כאן הוא אמר ונשאר לוודא. זה נראה מתקן די אסטרטגי והבנו שהוא מתכוון למה שאומר. התפעלנו ועשינו את הדרך חזרה למעלה, אל הכביש המעגלי של שמורת הדורמיטור. הפגישה בדרך העולה עם סמיטרלייר הנושא בולי עץ, שרק נגדעו, בדרך ממול היא חוויה וכאשר באים שנים כאלה, אחד אחרי השני, אפילו יותר.
מונטנגרו, יום 3 חלק שלישי –
אחרי המראות הנפלאים לאורך נהר הפיבה, חוזרים באותה דרך למעלה, עד העירה Trsa וממנה ממשיכים צפונה ומזרחה לכיוון קניון טרה. השטח באזור זה מיוער יותר וירוק, רובו ככולו, והכבישים לא פחות מפותלים. שדות הראיה קצרים וחשוב לנהוג בזהירות מירבית. מגיעים לתצפית VIDIKOVAC KANYON SUSICE . ממנה ממשיכים וחוצים את קניון וידיקובץ' ועולים לצידו המזרחי וממשיכים לכיוון תצפית מעל קניון נהר הטארה TARA CANYON VIEWPOINT. ברור שלא וויתרנו על קפה בתצפית וגם רגע של פילאטיס. כל הכביש סלול ואין בעיה לכל סוג רכב. בסופו של הסיבוב חוזרים לזבליאק.
בהחלט יום מאתגר מבחינת הנסיעה ולא בהכרח יתאים לכלם.
מסעדה מומלצת בזבליאק – Or'O. יש עונות שכדאי להזמין מקום מראש, יש ישיבה בחוץ ובפנים. לילה אחרון בזבליאק.
תודה רבה לצביקה גולן על השיתוף של מסלול הטיול וההמלצות הרבות!
מונטנגרו, יום 4 חלק ראשון –
עוזבים את זבליאק, בדרך לקולשין, דרך גשר נהר הטארה. הכיוון מזרחה.
נהר טארה Tara שעובר בסמוך לזבליאק הוא הארוך ביותר במונטנגרו וזורם בקניון עמוק מאוד – 1,330 מטר עומקו, הנחשב לשני בעומקו בעולם לאחר הגרנד קניון שבארה"ב.
גשר נהר הטארה – ג'ורג'וויצ'ה Đurđevića Tara)) – הגשר הידוע והיפה על נהר הטארה. באורך של 365 מטר, גובה של 172 מטר מעל בסיס הנהר, ובנוי מ-5 קשתות בטון. גשר הטארה תוכנן על ידי Mijat Trojanovic, והוקם על ידי המהנדס הראשי איזק רוסו Isaac Russo, בין השנים 1,937-1,940 תחת שילטון ממלכת יוגוסלביה. בעת הקמתו, הוא היה גשר קשתות הבטון הגדול ביותר באירופה ששימש לתנועת כלי רכב.
ניתן לחצות את הגשר בהליכה בצידו (בזהירות) וניתן גם לעשות אומגה במקום (יש גם רפטינג – לא עשינו).
אומגה מעל נהר הטארה – אומגה במסלול הצהוב zipline. לפני הגשר חניה משמאל כאשר מגיעים מזבליאק. משולש צהוב גבוה בולט מימין לכניסה לגשר. עלות 30 יורו לאדם, יש רכב שמחזיר לנקודת ההתחלה.התשלום בסוף.
אחרי הביקור בגשר ממשיכים לכיוון קולשאין על כביש P4.
בדרך, יש נקודה שווה לעצירה, נקודת התרעננות – Tara Springs Park, ליד Ravnjak Hotel , ממש ליד הכביש משמאל.
מסלול קטנטן של מדרגות וגשרים בין מפלים בתוך יער קריר ומוצל.
מימין למלון יש ירידה בשביל לסדרה של מפלים יפיפיים. מקסים שם!
מונטנגרו, יום 4 חלק שני –
אחרי התרעננות קצרה ב- Tara Springs Park, ממשיכים בכביש P4 עד למפגש עם כביש E65 ליד נהר TARA, ובו פונים ימינה (דרומה). ממשיכים עליו עד לפניה שמאלה לכיוון אגם ביוגראדסקה. בכניסה לשמורה תשלום. לאחר התשלום השביל מטפס בתוך ה"יער" עד לחניה. פשוט למצוא פינה ולהחנות וגם מלא שולחנות פיקניק במקום. השמורה הוכרזה לפני למעלה ממאה שנים ועצים רבים בני גיל של מאות שנים ניצלו מכריתה. כיום רבים מהם מתנשאים לגבהים של עשרות מטרים (30-40 מטר), וגם רוחב לא חסר להם. נצא להליכה רגלית סביב האגם, כולל שביל עץ על המים, בלב יער העצים העתיקים. בערך שעתיים הליכה וגם כאן יש אופציה לקפה בסוף על גדת האגם (בית קפה – מסעדה).
בשמורה יותר מ-60 זני עצים שונים ומעל 2,000 מינים בוטנים של צמחים ופרחים, מעל ל-30 סוגי פטריות (בתמונות רואים קומץ) ובעלי חיים רבים שאת רובם לא נראה כי הם מעדיפים לנוע עם חשיכה (לא ראינו).
אחרי הביקור בשמורה חוזרים לכביש איתו הגענו עד לכביש הראשי, פונים שמאלה ולאחר נסיעה קצרה, מגיעים לקולאשין. ממש לפני הכניסה לעיירה יש תחנת דלק משמאל. רצוי למלא דלק, כי בפנים לא ראינו תחנות.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן