Search
Close this search box.

מונטנגרו פארק לאומי דורמיטור

הפארק הלאומי דורמיטור (Durmitor National Park) אשר נמצא בצפון מערב מונטנגרו הינו הפארק הגדול והיפה ביותר בסביבת העיירה זבליאק (Zabljak)

הפארק הלאומי דורמיטור הוא אזור טבעי מדהים הממוקם בחלק הצפון מערבי של מונטנגרו. הוא מוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשל יופיו הטבעי יוצא הדופן, הכולל את קניון נהר טרה, הערוץ העמוק ביותר באירופה, ומגוון של פסגות הרים גבוהות, אגמים שלווים ויערות עבותים.

להגיע לשם:
העיירה ז'בליאק היא השער הראשי לפארק הלאומי דורמיטור, והיא נגישה באוטובוס מבירת מונטנגרו, פודגוריצה, כמו גם מערים גדולות אחרות כמו ניקשיץ' ופליובליה. הנסיעה מפודגוריצה ל-Žabljak אורכת כ-2.5 – 3 שעות. אם אתם נוהגים, קחו את המסלול דרך Nikšić למסע הנופי ביותר.

לינה:
ל-Zabljak יש מגוון אפשרויות לינה, כולל בתי מלון, בתי הארחה ודירות פרטיות. יש גם בקתות הרים בתוך הפארק למי שמתכננים טיולים יומיים.

לחצו כאן לצפייה במלונות מומלצים בזאבליאק!

מסלול טיול מוצע:

יום 1: הגעה וחקור את ז'בליאק

הגיעו לז'בליאק, התמקמו, והקדישו זמן לחקור את העיירה ההררית הקטנה הזו.

יום 2: האגם השחור (Crno Jezero)

התחל עם האגם השחור, במרחק הליכה קצר מ-Žabljak. אתה יכול ללכת בשביל מסביב לאגם או לשכור אופניים כדי לחקור עוד.

יום 3: קניון נהר טרה וגשר Đurđevića Tara

בקרו בקניון נהר טרה, העמוק ביותר באירופה, והתפעלו מהנופים המדהימים מגשר Đurđevića Tara. מחפשי הרפתקאות יכולים לצאת לרפטינג במים לבנים או לרכון על פני הקניון.

יום 4: טיול רגלי

טיילו באחד מהמסלולים הרבים בפארק, כמו השביל לראש בובוטוב קוק, הפסגה הגבוהה ביותר בפארק. שימו לב שמדובר בטיול מאתגר, וכדאי לבדוק את התנאים וההנחיות המקומיות לפני היציאה לדרך.

המלצות:

הביאו בגדים חמים, שכן הטמפרטורות עלולות לרדת משמעותית בלילה, אפילו בקיץ.
אם אתם מתכננים לטייל, ודא שיש לך הנעלה וציוד מתאימים. מסלולים מסוימים יכולים להיות מאתגרים ודורשים רמת כושר טובה.
כבד תמיד את הנחיות הפארק כדי לשמור על יופיו הטבעי. הישאר על שבילים מסומנים, אל תמלכלך וכבד את חיות הבר.
בדוק תמיד את תחזית מזג האוויר לפני היציאה ליום, מכיוון שתנאי מזג האוויר בהרים יכולים להשתנות במהירות.

מידע אחר:

הפארק פתוח כל השנה. הקיץ (יוני עד ספטמבר) הוא הזמן הטוב ביותר לטיולים ולפעילויות חוצות אחרות. בחורף, יש הזדמנויות לסקי.
בדרך כלל גובים דמי כניסה קטנים כדי להיכנס לפארק.
ישנן כמה מסעדות קטנות וחנויות מכולת בז'בליאק שבהן תוכלו לרכוש מזון ואספקה.
הפארק הלאומי דורמיטור מציע יופי טבעי עוצר נשימה והוא ביקור חובה עבור חובבי טבע וחובבי טבע המבקרים במונטנגרו. תהנה בטיול!

יש סיבה מדוע מונטנגרו נחשבת בעיני רבים למדינה היפה ביותר בבלקן והפארק הלאומי דורמיטור ממוקם בלב המדינה. עם 23 פסגות הרים בגובה של יותר מ -1,500 מטר, הגובל בנהרות טרה ופיווה, הוא מוטבע בהרי האלפים הדינאריים הציוריים. ישנן מספר סיבות מדוע רבים רואים במונטנגרו את המדינה היפה ביותר בבלקן. הפסגה היא ללא ספק הנקודה הגבוהה ביותר במדינה, בובוטוב קוק, שנמצאת בגובה 2,000 מטר. בפארק הלאומי מגוון מסלולי טיול ורכיבה על אופני הרים מסומנים היטב, אך גולת הכותרת המוחלטת היא ללא ספק גן עדן לטיולים, שכולל את שביל דור-מיטורי באורך 2.5 ק"מ וגובהו 1800 מטר.

הנקודה הגבוהה ביותר בפארק הלאומי היא בובוטוב קוק בגובה 2,523 מטר. הטיול מצוין ועם גובה הרמה וכיסא לפסגה הוא כנראה אחת הפסגות המתוירות ביותר במונטנגרו.

האגם השחור

הוא גולת הכותרת של הטיול שלנו בפארק הלאומי דורמיטור, אך ישנם מראות יפים ומרשימים נוספים אם אין לכם מספיק ביטחון עצמי לפסגות הגדולות יותר. עם ההרים המחוספסים שלו, שנחצבו לאורך זמן ומופיעים בצורות ובגדלים שונים בבלקן, זהו אחד המקומות המיוחדים והיפים באמת שחוויתי בטיולי בבלקן. אם אתם אוהבים להיות בטבע, אזי טיול בפארק הלאומי דור מיטור בהחלט שווה ביקור באגמים השחורים היפים.

אין זה פלא שהפארק הלאומי הוא אחד העתיקים ביותר, שנוסד בשנת 1952, והשני בגודלו בבלקן אחרי אלבניה.

הפארק הלאומי הגדול ביותר במונטנגרו

הפארק הלאומי דורמיטור, הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בחלק הצפוני-מזרחי של האזור יש גם אזור מוגן באותו גודל, המאופיין בנהרות רבים ונחלים תת קרקעיים. הגדול מבין כל הפארקים הלאומיים בסרביה והשני בגודלו באלבניה, הכולל גם שני אזורים מוגנים – הפארק הלאומי של דיסלדורף ואזור קטן ליד העיר סרייבו, שניהם אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. יש גם אזור מוגן בצפון מזרח וזהו אזור עם נוף המעוצב על ידי נופים, מוטבע בנהרות רבים ונחלים תת קרקעיים, בו מוטבעים הנחלים, הנהרות, האגמים, הבריכות והנחלים הרבים.

הפארק עוצר נשימה ושתי האטרקציות המובילות במונטנגרו הן הפארק הלאומי דורמיטור בלונלי פלאנט: הרי הפארק הלאומי דיסלדורף בצפון ואזור קטן ליד סרייבו.

למרות שזה אפשרי לגמרי לבד, ישנם סיורים למכביר שתוכלו להזמין, לכן עליכם לתכנן לפחות יום שלם לחקור את כולם וליהנות מהנופים המרהיבים של הפארק הלאומי.

אם יש לכם יותר זמן במונטנגרו

אני ממליץ לכם בחום לבלות לפחות לילה אחד באחד מהמלונות הרבים בפארק הלאומי דורמיטור, כמו למשל מלון זאגרב. אם אתם נוסעים למונטנגרו עם חברים, שותפים או משפחה ותרצו להיות בפארק הלאומי דורמיטורס והסביבה, מלון זה מושלם לשהותכם.

מזאבליאק זה בערך 30 דקות הליכה ותוכלו ללכת לאגם השחור, שהוא אחד המקומות הטובים ביותר לשהות בו בעת ביקור בפארק הלאומי דורמיטור. זה מקום טוב להתנהג כשאתה מבקר בפארק הלאומי מיטור הגדול במונטנגרו עם חברים ובני משפחה.

כאמור

בפארק הלאומי דורמיטור יש 18 קרחונים ואגמים, הנקראים עיני ההר. בפארק הלאומי Dur mitor ישנם 17 אגמים קרחוניים ועין הררית, אך המפורסם ביותר הוא האגם השחור. מוקף ביערות צפופים ופסגותיו הגבוהות המתנשאות למרחוק, האגם השחור המדהים הוא חובה בפארק הלאומי דורמיטור.

נהר הטארה משתרע על שטח הפארק הלאומי דורמיטור ומורכב ממפלים ומפל מהיר המחמיא לאופי הלא מפונק של הפארק. זהו הנהר הגדול בעולם והשני בגודלו מסוגו בדרום אמריקה.

בעוד שמדינות אחרות עשויות להיות ידועות יותר בטיולים באלפים

בילוי זמן בשבילים הרבים בפארק הלאומי דורמיטור יאפשר לכם ליהנות מנופים ונופים עוצרי נשימה. המדינה הבלקנית הזעירה היא גם טיפ פנים אמיתי בעולם הטיולים והיא ביתם של מסלולי טיול מהיפים וההרים בעולם – טיולים מאתגרים. עליכם לראות ולהעריך עד כמה האזור המוגן הזה, שהוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הוא מיוחד. אין כמעט מקום טוב יותר לטיול מאשר ההרים והעמקים של מונטנגרו, אחד הפארקים הלאומיים הגדולים והנופים באירופה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן