חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים לקראת טיול ראשון במונטנגרו

כל יום עשינו טיול באיזי בכייף נהגנו לאט עצרנו כל כמה דקות להצטלם, הנופים מדהימים, התושבים אדיבים מאוד אוהבים את ישראל. המחירים בצפון זולים מאוד(אוכל ומלונות), האוויר נקי מאוד בקיצור חופשה אמיתית לגוף ונפש.
ביום הראשון נסיעה משדה תעופה טיבט לקוטור הסתובבנו בעיר העתיקה ומשם לפרסט עשינו הפלגה קצרה ומשם נסיעה עד לקמנארי דרך מפרץ קוטור ועלינו למעבורת ומשם לדירה בבודווה.
ביום השני הסתובבנו בעיר העתיקה של בודווה וישבנו במסעדה בים ( יש בחוף משחקים לילדים) ואחכ טיפסנו להר לוצרן – יש המון עבודות בכביש אנחנו הגענו ובאמצע עקב חסימת כביש ירדנו לבודווה וחזרנו אחרי שעתיים שפתחו את הכביש. הדרך ארוכה ומפותלת אבל שווה. משם ירדנו לעיירה נג' גוסי.
ביום השלישי נסענו לאגם סקאדר במטרה לעשות את השיט מrejeka. עברנו דרך virpazar איכשהו נכנסנו לעיירה, מקומי ממלון pelikan עצר לנו את הרכב הוביל אותנו לחנייה ואיכשהו עלינו לסירה למרות שלא רצינו..חויה לא טובה ולא מומלץ בכלל לצאת משם לשיט!!! וגם לא להגיע לשם. ביום אחר עברנו דרך המקום השני ונראה מדהים. אחכ ישבנו בחוף סטיוי סטפן. יש שם גם גן ציבורי נחמד לילדים.
ביום הרביעי נסענו לדורמיטור דרך ריסן דרך מהממת אבל קשה. בייחוד למי שעם ילדים. אבל שווה והאגם השחור מדהים . המזג אויר היה מעולה קריר ולא יותר מזה. בבוקר המשכנו לאגם ביורסקה עשינו את המסלול מסביב לאגם וחזרנו לחוף .הדרך הכי יפה שיש. מומלץ לעשות עצירות בנקודות תצפית.
הסיור בסווטי סטפאן…..בתוך המלון עלה לנו 10 יורו לאדם 40 דקות.
טיפים משלנו:
1. מאוד מאוד חם. הכי טוב לנסוע תחילת יוני. הסתובבנו עם מטריות כדי להגן מהחום, והיה כ-41 מעלות בשמש. בצפון קר יותר רק בכמה מעלות, אין מזגנים ומאווררים, כדאי לשקול נסיעה לשם.
2. בצפון האוכל בעיקר בשרים נקניקים גבינות וביצים, אבל זול. בחופים יש הרבה יותר מבחר ויותר יקר. לא התרשמנו מהאוכל במונטנגרו, להנמיך ציפיות במסעדות ומקסימום להיות מופתעים לטובה.
3. בבודווה חנינו רק בחניונים,עלות ממוצעת 1.5 יורו לשעה.
4. נהיגה לעיתים בכבישים צרים ומפותלים, עם מעבר רק לרכב אחד. לנסוע בזהירות ולשמור על מהירות. נתקלנו כמה פעמים בשוטרי תנועה אבל לא עצרו אותנו.
5. בכללי אין מה לעשות במונטנגרו בלי רכב צמוד, המרחק בין המקומות הוא כשעה ורבע בממוצע, ואין תחבורה ציבורית טובה.
6. רכב: סוכנות CAR TARA, בבעלות איש מקסים. הביא את הרכב לשדה בטיוות. זול ואמין. וואטסאפ +382-69-214-100 / +382-69-151-357. לקחנו יונדאי אילנטרה 2020 ב270 יורו לשבוע כולל ביטול השתתפות עצמית וכל הביטוחים האפשריים.
7. בדיקת קורונה עשינו יום לפני הטיסה חזור במלון שלנו ספלנדיד, עלות 49 יורו לאדם, תוצאות בערב. לא היו בעיות מיוחדות.
8. ממליצה להשכיר רכב במלון אוואלה (38 יורו ליום) ולנסוע לכיוון קוטור והרציג נובה בצפון. (אפשר לחזור עם הרכב במעבורת מקמנרי לטיווט וחזרה לבודווה) ביום השני לנסוע לדרום, סווטי סטפן, פטרוביץ, בר, אולצ'ין. ביום השלישי, פודגוריצה עיר הבירה ואגם סקאדר.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן