חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מונטנגרו טיול כוכב

קצת רקע על מונטנגרו וטיולי כוכב

הכי מומלץ זה טיול מעגלי ולא טיול כוכב, לנסוע ממקום למקום. עדיף לא ככוכב .היא יפהפייה אך צריך לנסוע ממקום למקום ואז לקבוע שינה לפי המסלול שתבחרו.
אם החלטתם על כוכב אז טיול כוכב של שבוע, עדיף מבודווה. עדיף לנוע בין כמה מקומות לינה אם רוצים להתעמק בשמורות הטבע השונות. בכל אופן, טיול כוכב אפשרי.
מונטנגרו זה רק אזור רצועת החוף – מתחילים מבדווה עד מפרץ קוטור ואפילו קפיצה לדוברובניק קרואטיה אפשרית.


קשה  לעשות את מונטנגרו ככוכב אבל זה אפשרי! אם מתכוונים גם חופים וגם הרים, טיול רציני נמשך 5-6 ימים ,אפשר לעשות טיולי כוכב דו יומיים ולהתקדם מעגלי כלאמר להתחיל ולסיים הטיול באותו מקום בו התחלתם

טיול כוכב במונטנגרו: מחפשים מסלולי טיול מומלצים לטיול בסגנון כוכב באיזור מונטנגרו? יש לנו טיפים על מסלול כוכב ברחבי מונטנגרו למטייל הישראלי!

במרחק שעתיים טיסה בלבד מישראל, שוכנת אחת מהמדינות היפות ביותר בחבל הבלקן.

המדינה הצעירה הזאת קיבלה את עצמאותה רק בשנת 2006 , היא מוקפת בכבישים מתפתלים הצופים אל קניונים ונהרות, בורכה בשמורות טבע, אינספור שבילי הליכה העוברים ביערות ואגמים אלפיניים. תוכלו לנפוש בעיירות חוף ציוריות, ליהנות מטיולי יום בערים עתיקות מוקפות חומה עם רחובות צרים ומגדלים עתיקים, כנסיות ועוד. הנופים במונטנגרו כל כך מרהיבים, שהיא שימשה כאתר צילום בסדרה המפורסמת משחקי הכס, זאת הסיבה שהנופים שם כל כך מוכרים לכם וזאת אחת הסיבות שהיא צברה פופולריות רבה בשנים האחרונות ומושכת אליה תיירים מכל העולם, בין היתר גם מעריצי הסדרה התחילו להגיע ולהעלות לאינסטגרם אינספור תמונות שלהם על רקע המדינה היפייפיה.

אם אתם חובבי טבע ונוף הררי, מונטנגרו היא היעד בשבילכם, מונטנגרו היא מדינה מוקפת בשמורות טבע, חלק מהשמורות ממוקמות ברמה בגובה 1,500 מטר, ההרים נישאים לגובה 2,000 מטר, כאשר הפסגה הגבוהה ביותר היא באבוטוב קוק (Babotov kuk) שגובהה 2,522 מטר.

במונטנגרו יש חמש שמורות טבע, שמורת ביוגרד המיוערת, אם אתם מטיבי לכת, תמצאו מסלולי הליכה המובילים אל אגם אלפיני .
שמורת דורמיטור באלפים הדינריים, היא גם השמורה הגדולה ביותר במדינה, הכוללת מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות בטבע מרהיב. המסלול הפופולרי ביותר הוא המסלול העובר ביער המוביל אל האגם השחור, מסלול קל אליו ניתן לצאת גם עם הילדים. בנוסף יש בשמורת דורמיטור נקודות תצפית אל עבר נהר הטרה העובר בשמורה.

משמורת פרוקלטייה, תוכלו להשקיף גם לנופיה של המדינה השכנה אלבניה, בה תוכלו למצוא מסלולי הליכה רבים אל מעיינות חבויים, ליהנות מפריחה וצמחייה ולנשום אוויר פסגות.

שמורת סקאדר הכוללת את אגם סקאדר המיוחד, המוקף בהרים ירוקים, היא גם המקום השטוח והחם ביותר במונטנגרו ומומלץ לעשות שייט של שעה באגם.

השמורה האחרונה היא שמורת לובצ'ן וממנה נפרשים נופים עוצרי נשימה של כל מפרץ קוטור. בפארק מגוון פעילויות לכל המשפחה, נופים מדהימים וגולת הכותרת היא עליה לפסגה של הר לובצ'ן Lovcen,זאת אם אתם נכונים לאתגר של טיפוס של למעלה מ450 מדרגות חלקן מקורות וחלקן חשופות, המובילות למבנה לזכרו של המלך נגושי. ביציאה מהמבנה יש שביל שמוביל למרפסת נוף, ממנה נפרשים למול עיניכם נופים מדהימים של כל האיזור.

יתרון בולט של מונטנגרו,שהופך אותה ליעד אטרקטיבי במיוחד, הוא עלות הטיול, המחייה הזולה. תוכלו לטייל במדינה לאורכה ולרוחבה, להתאחסן במלונות מדהימים, ליהנות ממסעדות ובתי קפה והכל המחירים שווים לכל נפש. במאמר זה נסקור את ההצעה שלנו לטיול כוכב בלתי נשכח במונטנגרו .

אז מזה בדיוק טיול כוכב?

טיול כוכב מומלץ למי שמעוניין לטייל באזור מסוים במדינה ולהתמקם לאורך כל הטיול במקום לינה אחד בלבד . בדרך כלל מדובר במשפחות עם ילדים שלא מעוניינים להעביר מזוודות ממקום אחד לאחר או באנשים המעוניינים להתמקד באיזור אחד ולחקור אותו עד תום. כמובן שאם אתם לא חוששים מנסיעות, תוכלו להרחיק מעבר לאיזור טיול הכוכב ולשוב למקום הלינה שלכם בסיומו של היום או בכל זאת להחליט על מספר מקומות לינה.

אחד מטיולי הכוכב המומלצים במדינה הוא ללון בעיירת הנופש ז'בליאק הממוקמת בצפון המדינה ומומלצת בעיקר בימות הקיץ החמים, בשל היותה על רמה גבוהה, תוכלו ליהנות ממזג אוויר קריר יותר האופייני להרים ותוכלו לצאת מהעיירה לטיולי יום באיזור. העיירה ממוקמת ליד שמורת הטבע דורמיטור.

הדרך משדה התעופה בעיר (Tivat). אל העיירה ז'בליאק מרהיבה, תוכלו לעשות עצירות בדרך בנקודות תצפית, כגון תצפית Izalazac, לאורך קניון Piva , שם יתגלה לכם נהר בגווני טורקיז ותקדם אתכם מסעדה בה תוכלו ליהנות מארוחת צהריים .

אם תרצו לסטות קצת מהדרך בטרם תגיעו למקום הלינה, תוכלו לעצור ליד גדות אגם Pivsko jez או לבקר במנזר המפורסם בעל המראה הייחודי החצוב בסלע Manastir Ostrog, המנזר המרשים ביופיו הוא למעשה מצודה בגובה של כ 900 מטר מעל פני הים, מורכב ממנזר עליון ותחתון, במנזר העליון יש שתי כנסיות בעלות חשיבות היסטורית Vvedenskaya ו- Krestovozdvizhenskaya. במנזר התחתון יש כנסיות, חנות מזכרות, בית הארחה, קברים ומבנים קדושים, תוכלו לחזות בציורי קיר ובכנסיות בתוך מערות.

עת הגעתם לשמורת הטבע דורמיטור (הכניסה כרוכה בתשלום) תוכלו לצאת לטרק המפורסם לפסגה הגבוהה ביותר בשמורה, Bobotov kuk. המסלול הוא למטיבי לכת, מאחר שאין במקום רכבל ותצטרכו לטפס אל הפסגה בעצמכם,המסלול לפסגה מסומן היטב עם שילוט וסימון ועובר בין פיתולים סלעיים. ההליכה נמשכת עד חמש שעות , משם מטפסים לשביל המתפתל עד לפסגה ונחשב לטיפוס מסוכן המיועד למטפסים מקצועיים המתורגלים בטיפוס מסוג זה.
מהפסגה ניתן לרדת במורד תלול אל עבר אגם Zeleni Vir lake, בגובה(2028 מ') .

בנסיעה קצרה משם, תוכלו להגיע אל מקום הלינה שלכם בעיירה ז'בליאק- Zabljak, העיירה הפסטורלית משמשת כעיירת סקי בחורף, מוקפת בטבע, הרים, יערות , תוכלו לעשות סיור בעיירה בין הבתים הציוריים והצבעוניים.

לאחר שהתמקמתם בצימר שלכם, תוכלו לקום לבוקר חדש וליהנות מתצפית אל עבר קניון הטרה והגשר המפורסם מעל נהר הטרה, בסמוך אליו שוכנות מספר מסעדות .

בנוסף תוכלו לעלות ברכבלים ובמעליות סקי אל עבר רכס ההרים savin kuk (בגובה 2313 מ ') שם יתגלה לכם נוף פנורמי מעל האגם השחור Crno Jezero Lake. מדובר באחת מהפסגות המתויירות ביותר במונטנגרו.מהפסגה משתקף נוף יוצא דופן אל הפסגות הגבוהות ביותר של רכס דורמיטור Sinjajevina Mountain ואל עבר אגמים כגון: Jezerska Povrs (Lakes Plateau), Riblje Lake, Vrazje Lake.

בפסגה תוכלו למצוא הרבה שבילי הליכה מסומנים מהם משתקפות הפסגות הכי גבוהות במונטנגרו והרים סלעיים:
Terzin Bogaz (2303), Minin Bogaz ( 2387), Bobotov Kuk ( 2523) Bezimeni Vrh (2487 .
שביל אחד בפסגה ייקח אתכם אל עבר מעיין שוקק חיים ומקסים, כשהאגדה מספרת כי מי שיגיע אליו יזכה בחיי אושר נצחיים.

שימו לב שהטיול בפסגות אורך כיום שלם, מומלץ להצטייד בהתאם במים, אוכל, ציוד הכרחי ולהביא עמכם ביגוד חם.

יום למחרת קחו את אחד מהשבילים העוברים ביער האורנים בסופו יתגלה לכם במלוא הדרו האגם השחור, אגם המורכב משני אגמים, האגם הקטן והאגם הגדול יותר, ברקע נוף מפעים לפסגות Medjed mountain, בגובה 2287 מטר.

ניתן לעשות טיול רגלי ולהקיף את האגם השחור, יש מסלול של 3.5 ק"מ העובר סביב האגם ואמור לקחת 1.5 שעות , אבל אתם יכולים למצוא גם שבילים ארוכים יותר. האגם בצבעי כחול עמוק והמסלול אליו עובר ביער קסום מהאגדות, האגם הוא דמוי מראה, כך שהעצים מטילים צל ומשתקפים באגם, תוכלו לשכור סירה ולצאת לשייט רומנטי. בכניסה למקום תתקלו בדוכני מקומיים שיציעו לכם פירות יער בטעמים עזים , מתוקים וחמוצים, דבש, אגוזים, תה חם ושתיה קלה. בתוך היער ממוקם גם פארק חבלים אתגרי שהכניסה אליו בתשלום.

עוד מסלול מומלץ בשמורת דורמיטור הוא מסלול לתצפית מעל אגם Jablan , אחרי שעה של הליכה בשביל מתון, ישנה עליה מעט תלולה של כ-500 מטר עד להגעה לתצפית פנורמית על האגם.

טיול טבע במונטנגרו אינו מושלם, בלי לבקר בשמורה ביוגרסקה גורה הממוקמת ליד העיירה Kolašin , שם שוכן אגם Biogradska ועוד מספר אגמים קרחוניים, בשמורה יש מסלולי הליכה מאתגרים או קלים המובילים אל מרפסת תצפית על האגם, השמורה הוכרה כאחד מאתרי המורשת של אונסק"ו והסיבה לכך היא כי היא ממוקמת באחד משלושת יערות הגשם הגדולים האחרונים שנשארו באירופה.
ביער מגוון רב של צמחייה ובעלי חיים . ישנם 150 מינים של ציפורים ו 10 מינים של יונקים.

מומלץ לשכור ג'יפ או לקחת סיור עם נהג שיקח אתכם לטיול ג'יפים בשמורה, לטפס עם הג'יפ עד לפסגת Zekova glava (שגובהה 2117 מ’) ומשם ניתן לרדת ברגל לתצפית על האגם וכן לרדת רגלית לאגם ולהקיף אותו. למטיבי הלכת ניתן לוותר על הג'יפ ולטפס רגלית אל התצפית במסלול מאתגר שאורך כמה שעות.
(הכניסה אל השמורה בתשלום).

לאחר שמיציתם את הטבע במונטנגרו, אנו ממליצים לכם לא לפספס ביקור בעיירה בודווה המתהדרת בעיר עתיקה מוקפת חומה, סמטאות ציוריות, רצועת חוף ובחיי לילה תוססים במיוחד או ביקור בHerceg Novi, עיירת חוף עם טיילת ארוכה והרבה מסעדות ובתי קפה על הים.

עוד עיירה שהיא יעד חובה, קוטור, שהוכרזה ע”י אונסקו כאתר מורשת עולמי, הביקור בה יהיה אחד משיאי הטיול שלכם.

תתחילו בסיור בעיר העתיקה ברחובות צרים, תטיילו לאורך הסמטאות, תיהנו משלל המסעדות ובתי הקפה, ביקור בכנסיות, כאשר האטרקציה העיקרית היא סיור למבצר הממוקם במעלה מדרונות ההר,הכולל טיפוס של למעלה מ1300 מדרגות. כבר בדרככם לשם תבינו למה כולם מטפסים אל המבצר, הנופים שיתגלו בפניכם של כל מפרץ קוטור, הוא מראה בלתי נתפס, בעיקר כשתגיעו למפלס העליון תצפו בנוף מרהיב. לאחר הטיפוס תוכלו לנוח וליהנות מהנוף היפה והמרגש ביותר במונטנגרו.

בטרם תסעו חזרה לשדה התעופה ב Tivat ותסכמו טיול נפלא במונטנגרו, תוכלו להקדיש חצי יום גם לעיירה הקטנה פראסט ( Perasat) הסמוכה לקוטור, ממנה ניתן לצאת לשייט אל עבר שני איים קטנים, המפורסם בהם נקרא "אי גבירתנו של הסלעים" בו יש כנסיה עתיקה.

שאלות נפוצות לגבי טיול כוכב במונטנגרו

מונטנגרו היא לא מדינה גדולה במיוחד ,אבל עדיין כדי לראות את מיטב המדינה אנו ממליצים לקחת מספר מקומות לינה. ללון בז'בליאק, קולשין  וכן ללון בקוטור או בודווה .

מונטנגרו נחשבת ליעד מאוד זול וידידותי למשפחות, למשל מחירי הכניסה לשמורות הינו כ 3 יורו לאדם בערך ולילדים מתחת לגיל 7 הכניסה חינם, גם מחירי המנות במסעדות ובתי הקפה זול משמעותית מבישראל , תשלמו כ22 שקלים  למנה, בירה תעלה לכם כ7 שקלים וקפה יעלה לכם כ-6 שקלים.

מונטנגרו בורכה בהמון טבע, שמורות טבע מיוערות, מוקפות קניונים, נהרות, פסגות הרים, אגמים, תוכלו לעשות שייט, מסלולי הליכה וכן מונטנגרו מציעה עיירות חוף רבות בהן תוכלו לנפוש, לטייל בערים העתיקות וליהנות ממסעדות, בתי קפה וחיי לילה.

קוטור, טיוות, ז'בליאק, העיירה פראסט, העיירה Kolašin, שמורת דורמיטור, האגם השחור ועוד!

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן