חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מונטנגרו שופינג ומרכזי קניות

מונטנגרו היא מדינה קטנה אשר נחשבת לבין היפות הארצות הבלקן ובין היפות בארצות אירופה ככלל. מונטגו שוכנת בדרום אירופה וגובלת עם אלבניה, קרואטיה, קוסובו, סרביה ובוסניה הרצגובינה.

נופה מתאפיין בנוף הררי ציורי עם אגמים, כפרים וחופים. למונטנגרו היסטוריה ואדריכלות עשירות ומגוונות. מונטנגרו גובלת בחלקה בהרים האלפים. המדינה אמנם קטנה אך נופה הוא בין העשירים, היפים והציוריים ביותר באירופה שכן היא מוקפת הרים ירוקים ובתוכם משתלבים שלל אגמים ופיורדים אשר נחשבים לנדירים בחלק זה של אירופה. 

עיר הבירה של מונטנגרו היא פודגוריצה, עיר יפה מאוד המשלבת היסטוריה בין הישן לחדש, אדריכלות עשירה, נופים, מוזיאונים, מסעדות ברים ומרכזי קניות.

המטבע המקומי במונטנגרו הוא יורו והשפה היא מונטנגרית וסרבית. מונטנגרו נחשבת לגילוי יחסית חדש לתיירים ועדיין נקייה ובתולית. 

shopping center Delta City
shopping center Delta City

האם מונטנגרו זולה?

מונטנגרו נחשבת למדינה זולה יחסית למגוון העשיר שהיא מציעה. ניתן למצוא מלון מכובד גם במחירים נמוכים ואף הקניות בהרבה מהמקומות נחשבים זולים יחסית לרוב מדינות אירופה המתויירת.

ריכזנו עבורכם את מיטב המקומות לשופינג במונטנגרו, קניות במונטנגרו, שווקים במונטנגרו. במאמר זה גם תקבלו תשובות לגבי החזר מס על קניות במונטנגרו ותשובה על השאלה- האם מונטנגרו זולה. 

חשוב לדעת: אין להם מותגים כאן סתומרת אתה יכול למצוא מותגים בחנויות מסויימות אבל אין חנות של זארה וכאלה. זה חנויות מקומיות שחלקן מוכרות מותגים כמו לקוסט או טומי וכאלה והמחירים כמו בארץ ואולי קצת יותר. תסעו ליעד אחר לעשות קניות כדי לחזור עם המון שקיות, לא חסר יעדים, מונטנגרו היא נופים וטיולים..באמת שלא משתלם שם לעשות קניות רבות!

שם תנצלו תזמן לנוח ולהנות מהיופי

שופינג במונטנגרו, קניות במונטנגרו ושווקים במונטנגרו

קניון דלתא סיטי – קניון גדול מאוד, מודרני ומגוון בעיר הבירה פודגוריצה. הקניון מספק חוויה גדולה של שופינג במונטנגרו וקניות במונטנגרו. לקניון שלוש קומות והיתרון הגדול שניתן למצוא בו מותגים מוכרים ואהובים מהעולם שנמצאים פחות בישראל. קניון דלתא, שנמצא בפאתי עיר הבירה פודגוריצה (Podgorica), כשעת נסיעה מבודווה. קניון זה הוא למעשה מתחם הקניות הגדול הראשון, שנפתח במונטנגרו, והוא מכיל שלל חנויות מקומיות ומותגים בינלאומיים.

קפיטל פלאזה – קומפלקס מאוד מיוחד של חנויות מיוחדות וחנויות יוקרה ובנוסף, מתחם בתי קפה, מסעדות משובחות  ואפילו מתחם דירות. הקומפלקס עצמו נבנה באדריכלות מיוחדת ואומנותית.

הקניון של מונטנגרו – נמצא גם הוא בעיר הבירה פודגוריצה. קניון ראשי נוסף בעיר הבירה עם מגוון חנויות ואף סופרמרקטים.

קניון קמליז'ה – עוד אופציה לחווית שופינג וקניות במונטנגרו, היא קניון קמליז'ה בעיר קוטור. הקניון אמנם לא כל כך גדול אך עם זאת, מציע מגוון יפה של חנויות וטיפוסי למשפחות כיוון שמשלב בתוכו בתי קפה, פיצריות ומזללות. 

קניון אייץ' די אל נובי – קניון גדול בסוטרינה מונטנגרו. קניון המציע מגוון חנויות, סופרמרקטים ובתי קפה. קניון נעים ולא המוני.

הבזאר –  מרכז שופינג וקניות נוסף במונטנגרו. ממוקם גם הוא בפודגוריצה הבירה. החנויות עצמן ממוקמות בבתים כפריים. מרכז קניות מאוד מיוחד ואינטימי. 

שווקים במונטנגרו 

עד כאן סקרנו את המקומות הטובים ביותר אשר מציעים שופינג וקניות במונטנגרו, אך למונטנגרו מגוון שווקים מיוחדים עם אווירה קסומה שלא תרצו לפספס כגון שוק איכרים, שוק פשפשים ושווקים כלליים המשלבים בתוכם גם תוצר מקומי ומיוחד של עבודות יד.

שוק הפשפשים בבודווה – אחד השווקים המוכרים במונטנגרו הוא שוק הפשפשים בבודווה. מגוון יפה של חפצים יד שנייה או חדשים. אם אתם מחפשים שוק בסגנון פשפשים, זה המקום. בנוסף, תמצאו בבודווה עוד שני שווקים שמציעים פירות, ירקות ואוכל טרי מקומי.

גינטס מונטנגרו – השוק המקומי של הבירה פודגוריצה. אהוב מבחינת שווקים במונטנגרו. מגוון רחב וטרי של פירות, ירקות ומאכלים מקומיים. בנוסף תמצאו בשוק גם ריהוט, חפצים וביגוד. שוק פופולרי מאוד על ידי המקומיים אך גם אהוב על התיירים. 

שוק האיכרים בקוטור – שוק איכרים בעיקר קוטור המציע מגוון רחב של אוכל טרי. שוק יפהפה ומזמין עם מאכלים, לחם טרי ומאפים מקומיים. מומלץ מאוד.

מה לגבי החזר מס על קניות במונטנגרו והאם מונטנגרו זולה?

מבחינת החזר מס במונטנגרו, גולת הכותרת היא שתקבלו החזר רק אם תשובו תוך שישה חודשים לטיול במונטנגרו ותקנו באותה החנות בה תמלאו את טופס החזר המס. מכאן אפשר להבין שלא בטוח שתזכו לראות את הכסף של החזר המס במונטנגרו.

בנוסף, כדי לקבל החזר מס מחנות מסוימת במונטנגרו, עליכם לערוך בה קניות בסכום שעולה על מאה וחמישים יורו.

האם מונטנגרו זולה? כמו שהוזכר כבר בתחילת המאמר, התשובה היא כן- מונטנגרו מדינה זולה למקומיים ותיירים יחסית למדינות אירופה. כיוון שהיא חלק ממדינות הבלקן ורק בשנים האחרונות התיירים מגלים אותה, מונטנגרו עדיין נחשבת לפשוטה יחסית וכפרית והמחייה בה זולה. ניתן להתארח במגוון מלונות ומסעדות במחיר זול באופן דיי ניכר ממדינות מערב אירופה.

בקניון "דלתא" ובקניון "סיטי מול" (City Mall) הצמוד אליו יש לך סיכוי למצוא מותגים בינלאומיים במחירים טובים יותר מאשר בארץ. אין מבחר עצום… זה לא פאריז… אבל יש כמה וכמה חנויות.
.
ב Mall of Montenegro יש חנות ספורט גדולה , עם הרבה מבצעים על נעלי ספורט בינלאומיות

בא לכם חנות ספורט זולה?

K Sport – מחוץ לקניון ממש ממול יש חנות ספורט ממש זולה ,אותו סניף יש גם בבודווה מומלץ לעבור את הכביש מול הקניון בפודגוריצה.

סופרמרקט זול?

רשת HDL Lakovic הכי זולה.

הקניון שצמוד לרמדה הוא Mall of Montenegro ("גינתאש")

קניון טוב וסופרמרקט גדול יש בצמוד למלון רמדה בפודגוריצה בכניסה יש מסעדה איטלקית טעימה וחביבה מאד על המקומיים במלון רמדה על הגג יש מסעדת גורמה מומלצת מאד

Street market down the fortress wall. The city located on the Bay of Kotor and is one of the most visited touristic sites of the Adriatic Sea
Street market down the fortress wall. The city located on the Bay of Kotor and is one of the most visited touristic sites of the Adriatic Sea

שאלות נפוצות על מרכזי קניות ושווקים במונטנגרו

אנו ממליצים על קניון דלתא סיטי בבירה פודגוריצה, הקניון של מונטנגרו בפודגוריצה, קניון קפיטל פלאזה, קניון קמליז'ה, קניון אייץ' די אל (HDL) נובי וקניון הבזאר.

אנו ממליצים על שוק הפשפשים בבודווה, שוק גינטס במונטנגרו ושוק האיכרים בקוטור.

ניתן לקבל החזר מס על קניות במונטנגרו אך עם זאת, זה מורכב. ההחזר רק אם תשובו תוך שישה חודשים לטיול במונטנגרו ותקנו באותה החנות בסכום כולל של מעל מאה חמישים יורו, לאחר מכן תמלאו את טופס החזר המס ותגישו בשדה התעופה.ניתן לקבל את החזר המס באותה החנות שערכתם בה קניות במידה ותשובו למונטנגרו בחצי השנה הסמוכה.

מונטנגרו מדינה זולה למקומיים ותיירים יחסית למדינות אירופה. ניתן להתארח במגוון מלונות ומסעדות במחיר זול באופן דיי ניכר ממדינות מערב אירופה.

פודגוריצה היא לא בדיוק פאריז, או רומא ואפילו לא בלגרד ואפשרויות השופינג שהיא מציעה הן לא מדהימות, בלשון המעטה, אבל יש בה כמה וכמה חנויות המציעות מותגי אופנה, הנעלה וקוסמטיקה בינלאומיים (כולל בשמים) במחירים לא רעים ואפילו אטרקטיביים למדי.
.
פודגוריצה היא גם המקום המומלץ להצטייד בו במוצרים מונטנגריים איכותיים וזולים, כמו בשרים מעושנים, גבינות, קונפיטורות (ריבות ביתיות מפרי אמיתי), דבש, יינות וכמובן "ראקייה" מונטנגרית אותנטית…
.
(הערה : אני, באופן אישי, הייתי מוותר על ביקור בשוק של טוזי. סתם מקום מעפן , עם דוכנים שמוכרים מוצרים זולים מסין… בשביל זה לא צריך לרוץ עד פודגוריצה : סחורה זולה מסין יש גם בארץ ובשפע. אם אתם רוצים להרוויח משהו מפער המחירים בין ישראל למונטנגרו, לכו על מותגים בינלאומיים איכותיים)
.
למי שמגיע מבודווה (דרך צטינייה) מומלץ להתחיל את היום בקניון "דלתא סיטי" שבכניסה לעיר. אם הגעתם מוקדם מידי, אל דאגה… פשוט היכנסו לקניון "City Mall" הצמוד לדלתא-סיטי ועלו לקפה-מסעדה "טרמינל" והתענגו על ארוחת בוקר, או קפה על הגג, מול הנוף…
בדלתא-סיטי ובסיטי-מול תמצאו כמה וכמה חנויות המוכרות מותגים בינלאומיים. אל תתעכבו על מצרכי מזון בסופרמרקט שבתוך הקניון – יש טובים וזולים יותר ממנו ואתם תגיעו אליהם בהמשך היום.
מכאן תוכלו לעבור לקניון Mall of Montenegro (הידוע יותר בשם "גינתאש" Gintas) : יש שם חנות ספורט גדולה ומאובזרת שעורכת מבצעים שווים כל כמה זמן ויש שוק לא רע של מוצרים משק טריים, כמו גבינות, בשרים, אגוזים למיניהם וכיו"ב ויש גם הרבה דוכנים שמוכרים סחורות זולות מהמזרח (לא שווה את המאמץ בדרך כלל, אם כי יש מצב למצוא בגדים / נעליים זולים וטובים בדוכנים… שוב : המלצה אישית שלי : לכו על מותגים מוכרים בחנויות גדולות ומסודרות ולא על סחורה סינית זולה שניתן למצוא בארץ באותם המחירים).
לארוחת צהריים תוכלו לנסוע למפלי הניאגארה , הנמצאים כמה קילומטר מחוץ לפודגוריצה , או למסעדת TVRDJAVA RESTAURANT הנמצאת במעלה הנהר (האופציה הזאת באה בחשבון אם אתם באים בשיא הקיץ ובמפלי ניאגארה כבר אין מי יודע מה מים)… אם יצאתם מפודגוריצה לכיוון של "מפלי ניאגארה" תוכלו לבקר גם ביקב של "פלאנטז'ה" ליד טוזי (Sipcanik), ואם החלטתם שלא לצאת מהעיר, תוכלו לאכול צהריים בגינה של מסעדת "פוד וולאט" (Pod Volat), המגישה אוכל מקומי ונחשבת למוסד קולינארי ותיק ומכובד… עוד מסעדות המגישות אוכל מקומי באווירה נעימה כוללות את : "סטארה קוצ'ה" (Stara Kuca), "ווק" (Restoran Vuk) ויש גם את מסעדת "אימנייה קניאז" (Imanje Knjaz) הנחשבת לקלאסיקה מקומית, אבל היא לא כל כך על המסלול שלנו, אז אולי עדיף לוותר עליה…
אם באתם עם ילדים, קטנים או גדולים, אל תוותרו על ביקור בפארק החבלים שבגבעה (Avanturisticki Park) יש מסלולים המתאימים לגילאים שונים – מקום כייפי !
מכאן תוכלו לעבור להילטון פודגוריצה, לקוקטייל, או בירה בבאר שעל הגג (נוף יפה, בעיקר בשעות אחר הצהריים, כשהשמש מתחילה לשקוע).
לפני שנוסעים חזרה, או מתישהו במהלך היום, אני ממליץ לכם להיכנס לאחד מהסופרמרקטים הגדולים של העיר, הנמצאים על הדרך מהמרכז לנמל התעופה, כמו : Nas Diskont, או Laković : שם תוכלו למצוא מבחר ענק של גבינות מונטנגריות, כולל גבינות עיזים (Kozji sir), בשרים מעושנים, קונפיטורות, דבש, יינות, "ראקייה" ועוד… גם שוקולדים של "מילקה" ועוד פירמות אירופאיות מובילות נמכרים כאן במחירים טובים והסיגריות פשוט בזיל הזול…
המידע מאת רוני שוורץ!

מונטנגרו מבחינת שופינג: חנויות מותגים זולות, שווקים, מרכזי קניות (וכן יש קניונים) שאסור לפספס! הכל על קניות במונטנגרו עם מחירים זולים מאוד!

בירת מונטנגרו אמנם לא פופולרית בקרב תיירים כמו שאר חלקי המדינה, אך היא מרכז התחבורה החשוב ביותר. בפודגוריצה אמנם אין את המקומות הבוהקים, הנצחיים, דמויי האינסטגרם, שתיירים אוהבים, אבל זה מקום שמתנדבים לתכניות שפה בינלאומיות מבקרים בו בכל סמסטר שהם מבלים סמסטר באנגרו.

מרכזי הקניות הם גם מקום נהדר לתיירים שבמקום נסיעה או טיול בעיר הם מוצאים בדיוק את המקום הדרוש להם. הם מיועדים גם למטיילים שבניגוד לטיולים או טיולים בעיר, הם יכולים לגלות רק את צרכיהם במקום אחד.

במרכזי הקניות הגדולים ביותר בעיר תוכלו למצוא מוצרים ומזכרות אותנטיים של מונטנגרו

בהם תוכלו לפנק את עצמכם בחפצים ומזכרות מונטנגרים מקוריים. בקניות בפודגוריצה שבמונטנגרו תוכלו לבחור גם ממרכז הקניות באזאר, שיש בו מרכז קניות משלו עם מבחר רחב של מוצרים. בנוסף להצבת הצרכים במקום אחד, כמו אוכל, ביגוד, רהיטים, מוצרי אלקטרוניקה, נעליים ופריטים אחרים, הקניונים מציעים גם את חווית הקנייה הטובה ביותר. תוכלו לגלות אותם במרכזי הקניות העיקריים של העיר עם חנויות ומסעדות משלהם, כמו גם בחנויות פרטיות.

במרכז הקניות הנהדר הזה בעיר תוכלו לגלות מגוון רחב של אוכל

ביגוד, רהיטים, אלקטרוניקה, נעליים ופריטים אחרים. אתה יכול גם לקנות רהיטים ייחודיים ולבקר במלון גרנד, אשר ממוקם בו, בין דברים רבים אחרים, אתה יכול לקנות אחד מהשטיחים הטורקים המפורסמים האלה ולהמתין לך בזמן שאתה קונה אותו. מרכז הקניות הראשי של פודגוריצה, מונטנגרו, מציע מגוון רחב של בגדים ואביזרים, כמו גם חנויות ומסעדות פרטיות. שם תמצאו הכל החל מבגדים ונעליים לתכשיטים, אביזרים ומזכרות לאוכל ושתייה.

כמובן שיש בזארה מסעדה

בה תוכלו לקבל כיבוד קטן אם אתם זקוקים להפסקה מהקניות. ניתן גם להשתתף באירועים ובמצגות מוצרים המאורגנות באופן קבוע במרכז הקניות הגדול. יש גם סיכוי נהדר לפגוש חברים ובני משפחה באחת מהמסעדות והברים הרבים בקניון הגדול הזה. א. מונטנגרו מציעה מקומות מדהימים שיעניקו לך רגעים בלתי נשכחים במהלך הטיול שלך, כמו פודגוריצה, קוטור ובודבה הם המקומות הטובים ביותר לבקר במונטנגרו.

מרכז קניות ווסטפילד הוא אחד ממרכזי הקניות הפופולריים ביותר במונטנגרו, שם תוכלו לעשות קניות בכל הערים הגדולות. יעד קניות מפורסם נוסף בווסטפילדס הוא מרכז הקניות ביז'לג'ינה בבודווה, מרכז הקניות השני בגודלו בפודגוריצה.

בנוסף לחנויות יש מספר מסעדות

בתי קפה, ברים ומסעדות וכן מגוון חנויות. במרכז הקניות יש גם שוק ירוק, שרק משפר עוד יותר את חווית הקניות במקום זה. מרכז הקניות הוא אחד ממרכזי הקניות הפופולריים ביותר במונטנגרו וגם מרכז הקניות השני בגודלו בפודגוריצה.

בקניון חמש חנויות כלבו

כולל נורדסטרום, בלומינגדייל'ס ומייסי'ס, ובו כמה מהקמעונאים הפופולריים בעולם, כולל מייסי'ס, כמו גם מספר מסעדות, בתי קפה, ברים ומסעדות. רחוב הקניות הארוך ביותר הוא מריה הילפר שטראסה, המציע מגוון רחב של חנויות, מסעדות וברים, שוק ירוק ומגוון מתקני קניות. במילאנו, אל תשכחו לבקר במרכז הקניות בלב המרכז ההיסטורי של מילאנו, Stadio Olimpico della Repubblica. מגוון רחב יותר של שירותים זמין, כולל מגוון רחב של מזון ומשקאות, חנויות קמעונאיות ובתי קפה.

הוא מאכלס מגוון רחב של מסעדות, ברים ובתי קפה, כמו גם מגוון חנויות ומסעדות. זהו אחד ממרכזי הקניות הפופולריים ביותר בעיר והוא קרוב לכמה ממרכזי הקניות המפורסמים ביותר באיטליה, כמו קניון מילאנו ופיאצה דלה רפובליקה.

קניות במונטנגרו במחיר ממוצע בשוק לא תצליח, אבל זהו. בחזית ייפתח מבחר עצום של תוצרת טרייה, כמו גם מגוון רחב של בגדים ואביזרים.

על ידי ניצול מירבי של חופשת העיר שלך

אתה יכול לחסוך כסף על הלינה, לטפל בעצמך ולחסוך קצת כסף על הלינה. אם אתה מעדיף לחסוך זמן ולקנות באינטרנט, אך נהנה מקניות בחנות, אנו מאחלים לך חווית קנייה נעימה. הערים האירופיות הבאות מציעות את המבצעים הטובים ביותר, כך שתוכלו לארוז את המזוודות עם דברים חדשים ולנסוע למלא אותם.

קניות הן חלק חיוני בחיים של כולם, בין אם אתה רק עושה טיול מהיר לסופרמרקט או מסע קניות ארוך טווח. קניונים מציעים את חווית הקנייה הטובה ביותר, מכניסים אתכם לצרות ומסייעים לכלכלת המדינה על ידי גירוי הצמיחה הכלכלית.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן