חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רעיונות לטיולי יום מבודווה

רוב האטרקציות התיירותיות המוכרות נגישות לרכב רגיל… אם אתם רוצים לעשות טיולי שטח בשמורות הטבע, אז יש לכם מה לחשוב על רכב שטח, אבל חוץ מזה תוכלו לטייל כמעט לכל מקום במדינה עם רכב רגיל טוב (חלק מהכבישים הקטנים / צדדיים משובשים מעט ואולי כדאי לקחת רכב שלא יושב ממש על הכביש)…
הקדישו יום אחד שלם לחוף הצפוני (מפרץ קוטור – Boka Kotorska) :
צאו עם בוקר אל העיר העתיקה של קוטור והקדישו לה איזה שלוש שעות טובות (היא שווה את זה), משם המשיכו לפראסט ( Perast ) ותטיילו בה, כולל שייט קצר לכנסייה שעל האי, מול פראסט, המשיכו לטייל לאורך העיירות והכפרים שלחופי המפרץ עד הרצג נובי (טיילת יפה) + סעו עם המעבורת לצד השני של המפרץ והמשיכו לטיוואט, לשיטוט ומשקה מול השקיעה בפורטו מונטנגרו.
.
רעיון לעוד יום : צאו על הבוקר לקפה ותצפית על סווטי סטפאן, המשיכו משם לאגם סקאדר (שייט עם קריסטיניה וביקור ביקב הבוטיק של מרקו), המשיכו לפודגוריצה (ביקור במפלי הניאגארה ובפארק החבלים – אם יש לכם ילדים + קצת שופינג ב "דלתא", או ב "Mall of Montenegro) ולסיום, שובו לעיר העתיקה של בודווה.
.
עוד יום : עולים בדרך הישנה והמפותלת מקוטור לכפר נייגושי (Njegusi), מבקרים במסעדה הכי ישנה במונטנגרו (קיימת כבר 140 שנה) וטועמים גבינות כפריות ובשרים מעושנים ביתיים, ממשיכים לצטינייה, הבירה ההיסטורית של מונטנגרו, ומבקרים בארמון המלך ניקולא, בביליארדיה ובמנזר העתיק והמדרחוב (כל האתרים סמוכים זה לזה), ממשיכים לכפר הציורי רייקה צרנוייביצ'ה (Rijeka Crnojevica) ולמערת הנטיפים Lipa Cave.
.
רעיון ליומיים בצפון (זה קצת לחוץ לעלות מבודווה לצפון ולחזור באותו יום):
עולים מבודווה, דרך צטינייה ופודגוריצה לכיוון מנזר אוסטרוג (לא לוותר על ארוחת בוקר מול הנוף במלון Sokoline Hotel, לא רחוק מהמנזר), לאחר הביקור במנזרים של אוסטרוג (העליון והתחתון) ממשיכים לפלוז'ינה (Pluzine) ואגם פיווה (Pivsko Jezero) וממשיכים לז'אבייאק (Zabliak) ולפארק הלאומי דורמיטור (Durmitor) , לטיול באגם השחור (Crno Jezero) – לינה בז'אבייאק.
למחרת נוסעים מזאבייאק לגשר מעל קניון נהר הטארה : שם עושים "אומגה" או ראפטינג. משם נוסעים לפארק הלאומי ביוגראדסקה גורה, לטייל באגם Biogradsko Jezero היפהפה. ממשיכים לארוחה כפרית משובחת במסעדת Konoba Amanet בקולאשין. נוסעים חזרה לבודווה, עם אפשרות לביקור קצר במנזר Moraca Manastir על הדרך.
.
עוד יום : יוצאים מוקדם מבודווה ונוסעים דרומה, דרך סווטי סטפאן, לעיר הנמל באר. מבקרים בעתיקות באר (Stari Bar) וממשיכים לאולצין, לביקור במצודה העתיקה ומשם לחוף הגדול (Velika Plaza) ולאי "אדא בוייאנה" (Ada Bojana).
מאזור הרצוג נובי Igalo איזה טיולים ניתן לעשות ? טיול שייט למערה הכחולה ולחוף היפהפה של ז'נייצה
*מאת רוני שוורץ

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן