חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מונטנגרו שמורות טבע

מונטנגרו מציעה טיול טבע מושלם עם מספר שמורות טבע & פארקים יפים וקסומים! כל מה שצריך לדעת על שמורות הטבע והפארקים  הלאומיים במונטנגרו >>

פארקים לאומיים במונטנגרו הם המקום המושלם לראות את יופיו הפראי המפורסם, לטעום את התרבות המקומית האותנטית ולשכוח את טעמכם לתרבות הילידים האותנטית. היופי הטבעי של המדינה והמורשת התרבותית העשירה שלה הופכים את מונטנגרו ליעד יוצא דופן, אך תמיד יש נווה מדבר אמיתי לסגת אליו בטבע.

מונטנגרו עשירה ביופי טבעי, ורבים מהנופים המדהימים הללו מוגנים בתוך פארקים לאומיים ושמורות טבע. הנה כמה מהדברים החשובים ביותר שכדאי לדעת עליהם:

הפארק הלאומי דורמיטור Durmitor National Park: אתר מורשת עולמי זה של אונסק"ו בהרי האלפים הדינריים הוא אחד המיקומים המרהיבים ביותר במונטנגרו. הפארק מפורסם בזכות קניון נהר טרה, השני בעומקו בעולם אחרי הגרנד קניון. עם ההרים הסלעיים, האגמים הקרחונים וחיות הבר המגוונות שלו, דורמיטור הוא גן עדן למטיילים, מטפסים וחובבי טבע.

הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה Biogradska Gora National Park: אחד משלושת היערות הבתולים האחרונים (ללא שינוי על ידי האדם) באירופה נמצא כאן. הפארק מאופיין בצמחייה עבותה, אגמים צלולים ומגוון רחב של חיות בר. טיילת עץ סביב אגם ביוגראדסקו מציעה גישה נוחה ללב הפארק.

הפארק הלאומי לובצ'ן Lovćen National Park: פארק זה, הממוקם בסמוך לחוף, הוא ביתם של הר לובצ'ן ומאוזוליאום נגוש, אנדרטה המוקדשת לבישוף ושליט מונטנגרו נערץ. הפארק מציע מסלולי הליכה עם נוף עוצר נשימה הן של פנים ההרים והן של הים האדריאטי.

הפארק הלאומי אגם סקאדאר Skadar Lake National Park: אגם סקדר, המשותף עם אלבניה, הוא האגם הגדול ביותר בדרום אירופה ומקלט חשוב לציפורים נודדות. הפארק נהדר לטיולי סירה, צפרות, ולחקור מנזרים היסטוריים.

הפארק הלאומי פרוקלטיה Prokletije National Park: ידוע גם בתור ההרים הארורים, פרוקלטיה הוא החדש והמרוחק ביותר מבין הפארקים הלאומיים של מונטנגרו. הנופים הפראיים והמחוספסים שלו מציעים תחושה של הרפתקה למטיילים ולמטפסי הרים חסרי פחד.

פארק הטבע אורג'ן Orjen Nature Park: למרות שאינו פארק לאומי, פארק הטבע אורג'ן חשוב בשל המגוון הביולוגי הגבוה והנופים היפים שבו. זה גם בית לפסגה הגבוהה ביותר באזור התת אדריאטי.

בעת ביקור באזורים מוגנים אלה, זכור לעקוב אחר ההנחיות והכללים המקומיים כדי לסייע בשמירה על הטבע הבתולי של סביבות אלה. כבדו את חיות הבר, הקפידו על שבילים מסומנים וקחו איתכם כל אשפה. אמצעי זהירות אלה יסייעו להבטיח שהדורות הבאים יוכלו ליהנות מהנופים הטבעיים היפים של מונטנגרו.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן