חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול בת מצווה במונטנגרו

רוצים לעשות טיול בת מצווה שבוע בחו"ל? מונטנגרו הקסומה היא האופציה המושלמת לטיול זול, מרהיב ביופיו והכי חשוב קרוב ! לפניכם מסלול טיול מפורט מה לעשות כל יום ומה לראות ברחבי מונטנגרו
1. מדינה מדהימה ביופיה- מלא צבע, גם הרים עם שלג וגם חופים מדהימים והכל במרחק של שעתיים נסיעה.
2. כבישים – מאוד ישנים, הרבה פיתולים, מלא מלא מנהרות באזורים מסוימים, אין חשמל במנהרות, הרבה מקומות עם נתיב אחד שמשמש לשני הכיוונים (לפעמים במצבים בלי אפשריים על איזה צוק..) ועדיין כיף לנסוע בגלל הנופים המטורפים, הנהרות, והשדות הבלתי נגמרים.
3. בהרבה מהאזורים נראה שלא השתנה כלום ב 100 שנים האחרונות
4. בגדול עשינו כל מה שרק אפשר. קצת יותר אתגרי ומצד שני גם בטן גב. כל אחד יכול למצוא במדינה הזו את מה שמתאים לו
5. מחירים- בצפון זול – האוכל חצי מהמחירים בארץ. ליד החופים די דומה למחירים בארץ – תלוי באיזו עיר
6. שפה- במקומות הפחות מתויירים קשה להם עם האנגלית. רוסית הם מבינים מצוין בכל מקום.
7. מזג אוויר- בחלק מהזמן היה חם מאוד. אפילו יותר מבארץ. הרבה מים קרים, קרם הגנה, בריכות, ים. בצפון בשלושה ימים בצפון היתה לנו תחזית של גשם וסופות רעמים. בפועל היה מעט גשם מדי פעם ועננים אבל ממש לא הפריע לטיול.
בגלל ענייני קורונה טסנו רק עם ילדת בת המצווה ולא בהרכב מלא. יצא טיול מיוחד שכל תשומת הלב אליה.
אז ככה, טסנו שישי עד שישי. חילקנו את הטיול ל 4 לילות בצפון ו 3 לילות בחופים. (לילה קולאשין, 3 לילות בזבליאק, 2 לילות בקוטור ולילה בטיוואט).
היום הראשון-
נחיתה באזור 7:30. שכרנו רכב מ hertz דרך אופרן. מי ששוכר רכב מ Hertz שישים לב שזה לא עם כל חברות ההשכרה בשדה. צריך לצאת וללכת שמאלה איזה 100 מטר מחוץ לטרמינל. פורד פוקוס האצ'בק. הספיק לנו ל 2 מזוודות גדולות ו 2 מזוודות קטנות.
נסיעה לאגם סקאדר. בדרך עצרנו בתצפית על האגם ב pavlova strana viewpoint. בהחלט תצפית מרשימה ומשם נסענו לעיר virpazar. יש שם הרבה חברות שאפשר לשוט איתן באגם. שייט של שעתיים. 20 אירו לכל אחד. היה חם מאוד- 40 מעלות חום. למרות זאת לא ויתרנו על השייט והיה ממש טוב. קודם כל בשייט עצמו היתה בריזה ודבר שני השייט באגם מאוד מיוחד בגלל כמויות צמחי המים השונים ומאוד מומלץ. יכול להיות שעדיף להתחיל משייט ואז לנסוע לתצפית. הדרך משדה התעופה לתצפית הייתה מאוד קשה עם הרבה פיתולים. מצד שני בדרך המפותלת היו הרבה יקבים ואפילו עצרנו אצל משפחה שגרה שם ועושה הכל לבד. קיבלנו קצת אוכל מקומי, דברים שהם מייצרים במקום ויינות אדומים ולבנים לטעום. חוויה.
אחרי השייט נסענו למפלי הניאגרה ליד פודגוריצה. ממליץ להגיע למפלים וללכת קצת לשני הכיוונים. יש שם עוד כל מיני מפלים שנופלים מכל הכיוונים בהמשך הנהר. מאוד יפה. המים קרים יותר מבבניאס. ישבנו שם במסעדה על הנהר. מסעדה טובה ויושבים ממש על הנהר.
בערב הגענו לקולאשין- כמה שבועות לפני הטיול קיבלנו הודעה שהמלון שהזמנו סגור (שרתון) ונאלצנו להזמין מלון אחר וגם שילמנו לא מעט כי זה ברגע האחרון- כ- 800 ש"ח. מלון bianca. היה מצוין. מלון ברמה טובה מאוד. חדרים טובים, ארוחות סבבה. בריכה מקורה מצוינת. בדיעבד אולי היינו צריכים לקחת שם שני לילות. בערב הסתובבנו בעיר. יש כמה מסעדות ובסה"כ מדובר במקום די קטן. בערב הייתה לנו הפתעה קטנה ביציאה מהמלון- הופעה של להקת ריקוד מקומית שרקדו ריקודים מסורתיים.
היום שני-
קמנו בבוקר והילדה רצתה שינוי בתוכניות. בכניסה למלון יש משרדים של חברה שעושה טיולים אתגריים. עשינו איתם שני דברים. 1. פארק חבלים שהיה ממש מחוץ למלון עם שלושה מסלולים שמתאימים לכל הגילאים. היה מוצלח- עלות 8 אירו. 2. הצטרפנו לטיול של טרקטורונים וריינג'רים של שעתיים וחצי. היה מעולה ממש. נוסעים בהרים ובכפרים. הגענו למקומות עם שלג ונופים מטורפים. – עלות 120 אירו לשלושתנו.
תחנה הבאה- לאגם ביוגרסקה גורה- עלות כניסה לשמורה 3 אירו למבוגר. ילדים לא משלמים. הלכנו קצת סביב האגם. נחמד מאוד. המסלול מסביב לא הכי מסודר.
היעד הבא היה גשר טארה. בגשר עשינו את האומגה (הזיפליין הצהוב). היה אדיר. אמנם רק דקה אבל ממש ממש מגניב. עלה 20 אירו לאחד. בסוף שילמנו עוד 10 אירו על תמונות והן הגיעו בערב כמובטח לאימייל.
בערב הגענו למלון הבא שלנו ל 3 לילות. מלון woodland בזבליאק. המלון הוא מתחם צימרים יחסית חדש. 5 דקות נסיעה ממרכז זבליאק. פחות מתאים למי שרוצה לרדת ברגל מהמלון למסעדות אבל מצד שני נותן שקט, אווירה של כפר ויש מתחם מסודר שאפשר לאכול בו (הכנה עצמית). המטבח בצימר מאובזר במה שצריך. מאוד מומלץ. מחיר- כ- 300 ₪ ללילה. הדבר היחיד שאולי יכול להיות בעיה למישהו זה שהמיטות בקומה העליונה והמדרגות טיפ'לה מאתגרות.
בערב אכלנו במסעדת oro. היה אחלה. אכלנו בזבליאק בכמה מסעדות ובכולן היה טוב. oro , בפיצריה ליד הסופר הגדול, המבורגרים ושניצלים טובים במסעדת cudna suma ועוד מסעדה שלא זוכר את שמה. הם לא הכי מאמינים בתיבול (בצפון). באיזור החופים זה השתפר.
פארק דורמיטר- הפארק כולל בתוכו המון מסלולי הליכה, טיפוס ויש בו כ- 20 אגמים. יש דרך נופית מסביב לפארק. כל הסיבוב לוקח בערך שעתיים וזו נסיעה לא קלה אבל מעלפת. הצד המערבי של ההקפה של הפארק הרבה יותר יפה לטעמנו. נופים פתוחים יותר. בצד המזרחי נוסעים בתוך היער ויש המון המון המון פיתולים.
היום השלישי –
יום יחסית "רגוע". בבוקר לקחנו את הזמן ונסענו לאגם השחור. הרבה יותר מתוייר ומסודר מהאגם הקודם. האגם מאוד מרשים. גם פה 3 אירו כניסה לשמורה למבוגר. יש מסעדה ובית קפה ליד האגם. אפשר ללכת מסביב לאגם. בשלב מסוים כנראה סטינו מהמסלול והלכנו במסלול מאוד קרוב למים אבל המסלול היה קשה יותר וכלל טיפוס. לקח לנו שעה וחצי להקיף את האגם.
לאחר מכן נסענו לאגם zminje jezero לפי המלצת בעל הצימרים ששהינו בו. בדרך עצרנו ברכבל נטוש שהופיע בדרך וטיפסנו עליו.. היה מגניב. לגבי האגם. הוא אגם קטן יותר מהאגם השחור אבל הוא מיוחד ב"טבעיות שלו" כי כמעט ולא מגיעים לשם אנשים. יש לקחת בחשבון שהדרך לשם לא הכי קלה עם רכב רגיל וכדאי בדרך לשקול לעצור בצד וללכת קצת ברגל.
בצהריים עשינו חלק מההקפה מהצד המערב של שמורת דורימטור. עד sedlo וגם prutas . נופים מרהיבים.
אחה"צ ראינו שיש לנו זמן ונסענו קצת מהצד השני של השמורה לדרך נוף שמגיעה ל curevac. מגיעים לנקודה עם השלט curevac . משאירים את הרכב ועושים קצת הליכה למגיעים לפסגות מדהימות של ההרים.
היום הרביעי-
קמים בבוקר ונוסעים שעתיים לראפטינג בקצה הצפון מזרחי של מונטנגרו (גבול בוסניה- מונטנגרו). נמצא בערך חצי שעה מפלוז'ין. שם אתר הראפטינג tara tour camp. כל הפעילות היא שש שעות והיא כוללת ארוחת בוקר, נסיעה בג'יפים חצי שעה להתחלת הראפטינג, מסלול של שעתיים וחצי/שלוש ואז ארוחת צהריים מקומית (מבקשים כבר בבוקר כשאתם מגיעים לדעת אם כל אחד רוצה דג או בשר כי זה בישול ארוך (סוג של אסאדו). המחנה נמצא במקום גבוה מעל הנהר עם אחלה נוף.
השייט מצוין. עוברים את הגבול קצת לבוסניה ונכנסים למפלים בבוסניה. השייט כולל קפיצות קלות ומתאים למשפחות. עלה לנו 40 אירו למבוגר ו 28 אירו לילד.
משם נסענו לפלוז'ין. חוץ משלושה סופרים אין שם כלום. האטרקציה שם היא אגם פיווה. החנינו ליד האגם ונכנסנו לשחות. יש שם רפסודה שאפשר לטפס עליה ולקפוץ למים. המים בטמפרטורה טובה.
היום החמישי-
ויתרנו על מנזר אוסטרוג כי התעייפנו מנסיעות ונסענו ישר מז'בליאק למפרץ. התחלנו בפראסט- מקום שעבר שחזור וויש טיילת יפה על המים. עשינו משם שייט לאי "גבירתנו של הסלעים".
משם נסענו להרציג נובי. החנינו בחניון הגדול הראשון שראינו בכביש הראשי וירדנו לכיוון הים. לא מעט מדרגות ומגיעים. היינו בחוף שליד מבצר הים – herceg novi beach. חוף מסודר נקי ומרווח יחסית למקומות אחרים. שמשיות 10 אירו לזוג. יש מוזיקה ואווירה טובה. יש בר במקום. שכרנו קיאק ב 10 אירו לשעה והיה מגניב מאוד. עברנו עם הקיאק ליד כמה חופים וראינו שכל החופים די דומים (רק צריך להיזהר מסירות שעוברות לידך).
בערב הגענו למלון בקוטור- huma kotor לשני לילות – מלון מצוין. מלון 5 כוכבים. עלה לנו בערך 1200 ₪ ללילה עם ארוחת בוקר. יש שתי בריכות לא גדולות עם מפל ביניהן עם נוף למפרץ. יש אחלה חדר כושר ויש חוף פרטי של המלון עם מים יחסית צלולים ונקיים. בחוף יש בר מסעדה. המחירים לא נמוכים אבל יש אחלה קוקטיילים (10 אירו לאחד).
המלון הוא לא מלון ענק ולא מרגישים עומס שזה כיף. אנחנו מאוד מאוד נהנינו. צריך לקחת בחשבון שהעיר העתיקה לא במרחק הליכה.
בערב לקחנו מונית לעיר העתיקה . 3 אירו לכיוון בערך. העיר העתיקה מדהימה. אווירה מעולה, מוזיקה, מסעדות, סמטאות. אחלה מקום.
היום השישי- יום רגוע. כמה שעות בים ובבריכה ואז נסענו לאיזור בודווה לחוף jazz. קראנו שזה החוף הכי טוב באירופה לפי אתר זה או אחר. זו רצועת חוף מאוד מאוד גדולה. שנוצרת מתחת להרים. מאוד עמוס שם. אולי גם כי היינו שם ביום העצמאות המונטנגרי. יש הרבה מסעדות בחוף ורצועת החוף של קילומטר בערך סה"כ מורכבת מהרבה חופים. יש בחוף את כל הפעילויות הימיות כמו באילת (מצנח רחיפה מחובר לסירות מנוע, בננה, אופנועי ים וכו'). יש יאכטות שעוצרות שם ליד ואנשים באים מהיאכטות לחוף. הילדה רצתה לעשות מסלול מתנפחים במים ונהנתה מאוד. בערב שוב נסענו לעיר העתיקה בקוטור.
היום השביעי-
יום קניות- נסענו לפודגורציה (שעה וחצי לכיוון) והיינו כמה שעות בקניונים שם. הקניון הטוב יותר והחדש הוא delta city. העברנו שם כמה שעות ונסענו ללילה האחרון במלון Pine בטיוואט. החלטנו להתקרב בלילה האחרון לשדה משתי סיבות. 1. להיות קרובים לשדה התעופה בבוקר (2 קילומטר) וו- 2. כדי להחזיר את הרכב בשדה בערב ולא להתעסק עם זה בבוקר כי צריכים להיות בשדה לפני 8 בבוקר. המלון היה במיקום מעולה על הטיילת ובמחיר זול יחסית (400 ₪). החדרים נחמדים. היתה לנו הפתעה גדולה כי לא ידענו שהמלון נמצא בפורטו מונטנגרו. הרגשה של ניס או קאן בצרפת. מלא יוקרה, יאכטות, כולם מתלבשים כמו לחתונה. ממש הצגה. ישבנו באחת המסעדות שם שנראתה לנו פחות פלצנית מהיתר והיה מעולה. ישבנו גם בבר יין על הטיילת. יש שם אווירה מיוחדת ומאוד מומלץ. משהו קטן לגבי כל הערים העתיקות והטיילות. במהלך היום מאוד מאוד חם. אנחנו השתדלנו להגיע למקומות האלה בד"כ באיזור 19:00 כשיותר נעים (יש אור עד קרוב ל 21:00).
היום השמיני- טיסת בוקר. הגענו לשדה שעתיים לפני הטיסה. ביקשו את הבדיקות השליליות שעשינו לקורונה ואת הטופס של הצהרת נוסע נכנס לישראל. הכל תקתק כמו שצריך.