חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מונטנגרו אוכל מקומי

מה אוכלים במונטנגרו? היכרות ראשונה עם אוכל מקומי – מסורתי במונטנגרו. קולינריה מקומית עם מטעמים ומתכונים מיוחדים במונטנגרו למטייל הישראלי.

המטבח המונטנגרי הוא לבבי, טעים ומגוון, עם השפעות ממסורות ים תיכוניות, איטלקיות, עות'מאניות ומרכז אירופה. בעת ביקור במונטנגרו, הקפד לנסות כמה מהמעדנים המקומיים הבאים:

Njeguški pršut: בשר חזיר יבש זה, בדומה לפרושוטו האיטלקי, נקרא על שם הכפר Njeguši והוא אחד מיצוא המזון המפורסמים ביותר במדינה. לעתים קרובות הוא מוגש כמנה ראשונה עם גבינה מקומית.

קקאמק (Kacamak): מנה מונטנגרית מסורתית העשוי מקמח תירס, תפוחי אדמה וגבינה, כולם מעוכים יחד. זוהי מנה דשנה, המוגשת לרוב עם חלב חמוץ או יוגורט.

Ćevapi: אלו הם לחמניות קטנות צלויות של בשר טחון, המוגשים בדרך כלל בלחם שטוח עם בצל ושמנת חמוצה. למרות נפוץ ברחבי הבלקן, לכל אזור יש וריאציה משלו.

Pljeskavica: בעצם המבורגר בלקני, pljeskavica הוא קציצה של בשר מעורב, נצלה על הגריל ומוגשת בלחמנייה עם תוספות שונות כמו גבינה, אג'וואר (ממרח פלפל אדום) ובצל.

בורק (Burek): מאפה אפוי מתקלף ומלא במרכיבים שונים, לרוב גבינה או בשר. זוהי מנת ארוחת בוקר פופולרית וניתן למצוא אותה במאפיות ברחבי מונטנגרו.

Raštika: מנה חורפית דשנה עשויה מבשר מעושן ומיובש וירקות קולארד. זה דומה לירוקי קולארד בסגנון דרומי בארצות הברית.

Priganice: אלו הן סופגניות מונטנגריות, המוגשים לרוב עם דבש, גבינה או ריבה. הם פינוק נפוץ לחגיגות וחגים.

למשקאות, הקפד לנסות את Vranac, יין אדום ילידי מונטנגרו. יש גם את Rakija, ברנדי פירות פופולרי בבלקן. לכל אזור ולעתים קרובות לכל משק בית תהיה וריאציה משלו.

כמו כל מטבח, האוכל המונטנגרי משתנה לפי אזור, אז קחו את הזמן כדי לחקור אזורים שונים והמנות הייחודיות שלהם. תהנה מהמסע הקולינרי שלך במונטנגרו!

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן