חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי תיירות ומקומות שאסור לפספס!

מונטנגרו היא מדינה קטנה אשר נחשבת לבין היפות הארצות הבלקן ובין היפות בארצות אירופה ככלל. 

מונטנגרו שוכנת בדרום אירופה וגובלת עם אלבניה, קרואטיה, קוסובו, סרביה ובוסניה הרצגובינה. נופה מתאפיין בנוף הררי ציורי עם אגמים, כפרים וחופים. למונטנגרו היסטוריה ואדריכלות עשירות ומגוונות. כדי לדעת היכן לטייל במונטנגרו, ריכזנו עבורכם את המקומות השווים ביותר לטייל במדינה זו.

הפארק הלאומי דורמיטור

390 קמ"ר של רכסי הרים, אגמים וצוקים ציוריים ובתוליים. פארק לאומי דורמיטור, הוא אחד מחמשת הפארקים הלאומיים של המדינה והינו מוקד עלייה לרגל לתיירים מכל העולם. 

הפארק הלאומי שוכן בצפון- מערב המדינה ומציעה מגוון רחב מאוד של טיולים רגליים ארוכים, בינוניים או קצרים וגם ברכב או שייט באגמים. בנוסף, הפארק ידוע במגוון רחב של אפשרויות ספורט אקסטרימי- טיפוס סלעים, ראפטינג, גלישת אומגה וכדומה.

העיר קוטור

העיר קוטור אי אחת מהפנינות הגדולות ביותר של מונטנגרו ואף של המזרח התיכון. העיר שוכנת על פסגות ונראית כאילו נלקחה מפרק במשחקי הכס. זאת בזכות הכנסיות, המבצרים והקתדרלות הרבות מימי הביניים שמקשטות אותה בכל פינה. העיר שוכנת לחוף מפרץ קוטור שבים האדריאטי.

מפרץ קוטור וחופיו נחשבים לתופעה נדירה במזרח התיכון ויפת תואר בפני עצמה כיוון שהמפרץ מקביל לפיורד נורווגי בתופעתו וביופיו. לאורך המפרץ חופים סלעיים או חוליים כאשר העיר קוטור עצמה נמצאת על רכס ההרים.

בשעות הערב העיר קוטור מוארת באופן מיוחד ונחשבת לחיה ותוססת עם בתי קפה, מסעדות ומוזיקה ברחובות.

בודווה וריוויירת בודווה

עיר הנופש ועיירת החוף הראשית והיפיפיה של מונטנגרו! העיר בנויה בתוך ריביירת בודווה ונחשבת לאחד המקומות החשובים בבלקן מבחינה היסטורית. רצועת החוף של ריביירת בודווה משתרעת על פני 35 קמ"ר וטומנת בתוכה חופים ציוריים עם מיי טורקיז. בבודווה מגוון רחב של מלונות בכל הרמות ולכל כיס. 

העיר בודווה עצמה, מוקפת בחומה מרהיבה מימי הביניים. בנוסף, בתוך העיר בודווה, שוכנת העיר העתיקה, מחזה מרהיב בפני עצמו. העיר העתיקה מצטיינת באווירה המיוחדת שלה עם שלל כנסיות, פאבים, מסעדות וכדומה.

המלצות נוספות לבודווה הן:

המוזיאון הארכיאולוגי- מוזיאון בעל שלוש קומות. נחשב לאחד מהמוזיאונים הארכיאולוגיים המרהיבים ביותר בבלקן. חובה לכל חובב היסטוריה.

בילוי בחופים הנבחרים- כאמור, בודווה היא עיירת חוף ולכן, חופי הים הציוריים של בודווה מציעים את הבילוי האולטימטיבי ביום וגם בלילה כאשר חופי הרחצה הופכים לאתרי מסיבות. החופים המומלצים ביותר בבודווה הם חוף מוגרן, ג'ז ביץ', חוף בקיקי וחוף סלובנסקה.

עיר הבירה של מונטנגרו פודגוריצה

פודגוריצה כנראה יהיה המקום הראשון שתראו במונטנגרו מפני שנמל התעופה הבינלאומי נמצא בה. בנוסף, זאת עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר במונטנגרו. 

גם לפודגוריצה היסטוריה עשירה, מבנים ארכיטקטוריים, מוזיאונים, מסעדות ואטרקציות שניתן לבקר בהם אך עם זאת, העיר אינה פופולרית מבחינת תיירות לעומת מקומות אחרים במונטנגרו. יאמר לזכות פודגוריצה שהיא עיר זולה יותר ממקומות אחרים במונטנגרו.

לפודגוריצה שני נהרות שחוצים אותה ועוד נחלים ולכן ניתן לבלות על גדות הנחלים והנהרות ובפארקים המקיפים אותם.

בנוסף, האזור המקיף את פודגוריצה ניתן בנקודות ואתרי טבע רבים ויפיפיים שמאוד מומלץ לבקר בהם.

אגם סקאדר

האגם הגדול ביותר במדינות הבלקן ונחשב לאתר חובה במונטנגרו!

אגם סקאדר מוגדר כשמורת טבע ואכן הקסם והמגוון העצום של צמחיית המים, מיני הדגים והציפורים ישאיר את חותמו עליכם.

האגם מציע סוגים שונים של שייט וטיולים מסביבו. רוב שטח האגם נמצא במונטנגרו והחלק הקטן יותר נמצא באלבניה. 

העיירה וירפזאר היא עיירת תיירות מרכזית ומרשימה מאוד אשר שוכנת לצידי האגם ומציעה מגוון מלונות בוטיק, מסעדות, ברים ובילויים. 

מפלי הניאגרה

מפלי הניאגרה של מונטנגרו הם רחבים, גדולים ומרשימים ביופיים ובזרימתם. המפלים נמצאים קרוב לבירה פודגוריצה ושיא זרימתים מתרחשת באביב.

הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה

אחד הפארקים הלאומיים המרשימים ביותר במונטנגרו. ייחודיותו מתאפיינת ביער אבות היסטורי עם עצים בני חמש מאות שנה. בנוסף מתאפיין במגוון מאוד עשיר ורחב של בעלי חיים וצמחים. הפארק מקושט באגמים ונחלים עשירים במים.

אולצ'יני

נמל ימי היסטורי קדום אשר היה מרכז הפיראטים של הים האדריאטי בעבר. כיום, תוכלו ליהנות מחופים יפהפיים וציוריים סביבו. המקום ייחודי כיוון שמשלב בתוכו גם אוכלוסייה מוסלמית ולכן תוכלו ליהנות מהאוכל המקומי העשיר והטעים.

שאלות נפוצות על מקומות חובה ודברים שאסור לפספס בטיול למונטנגרו

המקומות המומלצים ביותר במונטנגרו הם הפארק הלאומי דורמיטור, אגם סקאדר, אולצ'יני, העיר קוטור, בודווה וריביירת בודווה, עיר הבירה פודגוריצה, הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה ומפלי הניאגרה.

חופי הים המומלצים ביותר של מונטנגרו הם בראש הראשונה, אזור ריביירת בודווה שמכילה בתוכה את החופים היפים והפופולריים ביותר של מונטנגרו. בנוסף, בודווה העיר מציאה אטרקציות רבות כמו אתרים היסטוריים מרהיבים, מסעדות, ברים וחגיגות.

מונטנגרו היא המדינה הציוריית והמיוחדת ביותר בין מדינות הבלקן. מונטנגרו משלבת בתוכה ערים עם היסטוריה ענפה ועשירה החל מימי הביניים, מבנים מרהיבים שנשתמרו וערים עתיקות לצד החדיש והמודרני. 

יחד עם זאת, מונטנגרו מציעה מגוון בילויים, מלונות, מסעדות, ברים וחיי לילה תוססים. בנוסף, מונטנגרו עשירה בכל הטוב שבטבע- הרים רבים, חופי ים יפהפיים ומהנים, נהרות, אגמים, פארקים לאומיים, יערות, כנסיות, קתדרלות וכדומה. בנוסף, נחשבת ליעד לא יקר.

מומלץ מאוד לטייל בחודשי האביב והקיץ בשל החופים המרובים והזרימה בנהרות אך אם אתם אוהבי שלגים, בחודשי החורף, חלק מההרים מתכסים בשלגים והנוף מרהיב. בחלק מהאגמים והפארקים ניתן לטייל גם בסתיו ובחורף.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן