חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול חובה במונטנגרו

מגיעים אל מונטנגרו? להלן מסלול טיול חובה ברחבי מונטנגרו עם 9 מקומות שאסור לפספס:
שמורת הדורמיטור, אגם סלנסקו, גשר טרה, האגם השחור, הר לובצ'ן..

טיילנו במדינה כ7 ימים (פלוס חצי יום בקרואטיה). מונטנגרו יפהפייה ומגוונת, האנשים מסבירי פנים, קלה לניווט (אנחנו שכרנו רכב) ויחסית מוגדרת כיעד בתולי משהו ולא יקר מאוד.
כמה נקודות שהיו בעינינו שוות ביותר-
1. שמורת הדורמיטור– איזור מדהים שאם היינו טסים ליותר זמן כנראה שהיינו מבלים בה יותר מיומיים. טיפסנו אל פסגת ההר הגבוה במונטנגרו, הbobtov kuk. מסלול מאתגר, חובה נעלי טיולים מותאמות, יש קצת טיפוס עם הידיים ושימוש בכבלי ברזל, הנוף מהפסגה שווה את הדרך.
2. האגם השחור crno jezero- גם נמצא בשמורת הדורמיטור, 10 דקות נסיעה מז’בליאק jablijak. חונים את הרכב בכניסה ויש הליכה קצרה אל האגם. אגם מקסים, יש מסלול מעגלי מסביבו.
3. הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה biogradska gora- פארק חביב שממנו יוצאים הרבה מסלולים. אנחנו עשינו מסלול מעגלי מסביב לאגם biogardsko jezero, לקח כשעה ורבע. הדרך מסביב לאגם מקסימה, חלקה עם גשרים, והחלק השני יחסית טבעי (אין שביל אספלט). מרגיש כמו ג’ונגל קסום.

Biogradska Gora, שמורה פשוט מושלמת. טבע נטו.. הרגשה של נוף שמור וטבעי. נופים פשוט עוצרי נשימה במיוחד בעונת הסתיו. ישנו במין חווה אקולוגית אליה הגענו בג'יפים של בעליי המקום, שינה בבקתות עץ, מקלחת קרה, מדורות ואוכל מקומי. משם יצאנו למסלולים ברגל, חוויה לא מהעולם הזה.
כל האזור של נהר הטארה והקניונים.. יופי לא מהעולם הזה בכל פינה. עשינו ראפטינג בנהר הקפוא ויש כמובן גם אומגות וכל מני דברים אחרים.

4. גשר הטארה tara bridge- גשר מרשים שעובר מעלה נהר הטארה. אפשר לעשות אומגה zip line הגבוהה ביותר באירופה ואפשר סתם להתענג מהנוף על כוס קפה באחד מבתי הקפה באיזור.
5. אגם סלנסקו slansko jezero- האגם היפה ביותר במונטנגרו לטעמי. יש כביש שעובר מעליו ויש בו כמה נקודות תצפית.
6. אגם סקאדר skadaro jezero- אגם שניתן לעשות בו שייט של שעה, שעתיים ושלוש שעות. המקום המתוייר ממנו יוצאים השיוטים נקרא virpazar. אם נפלתם על קפטן טוב הוא ייקח אתכם לראות הרבה ציפורים ואולי אפילו ייזדמן לכם למצוא פרח לוטוס בין שושנות המים הרבות שיש באגם.
השייט עולה בסביבות 25 אירו לשעה לסירה, אבל אפשר להתמקח על המחיר.
אנחנו השכרנו רכב וזה משמעותית נוח יותר מלהסתמך על תחבורה ציבורית. זה מקל על הכל, אתה אדון לזמן שלך ולניצולו.
7. פרסט perast- עיר-כפר מקסים וציורי במפרץ קוטור, אפשר לבלות שם כמה שעות חביבות, יפה מאוד בשקיעה.
8. לובצ’ן lovcen– אנדרטה מהממת על הר (461 מדרגות בדיוק מובילות אליה). רואים ממנה את הנוף של מפרץ קוטור המרשים, וביום טוב גם את אגם ביוגרד.
9. מנזר אוסטרוג – אתר מהמם נוסף הוא מנזר אוסטרוג הגענו למנזר בשעות הערב המאוחרות וזו היתה חוויה מיוחדת. לא לוותר ולטפס עד למעלה.

ארץ מדהימה ביופיה, אנשים נחמדים מאד אוכל טוב ולא יקר.
היינו באוקטובר –
מזג האוויר מושלם, נעים. בקו החוף חמים…
בצפון קריר עד לרמת ה0 מעלות בלילה.
לא ניתן לערוך טיול כוכב ,מתאים לילדים בתנאי שאוהבים טבע ,לנסוע הרבה וללכת.אין פעילות לילדים
אנחנו חילקנו את השהות במונטנגרו ל 3 כוכבים. בכל מקום 4-5 לילות.
תודה רבה למטיילת Amit Vexler על שיתוף הטיפים והמידע החשוב למטיילים!

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן