חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מונטנגרו עיר בירה

עיר בירת מונטנגרו? מה היא בירת מונטנגרו? בירתה של מונטנגרו היא כמובן פודגוריצה (Podgorica). עיר קסומה באיזור דרום – מזרח מונטנגרו

זו אולי הפעם הראשונה שאתה קורא על מונטנגרו, אך אלפי תיירים פוקדים את המדינה מדי שנה. זו שכנה מוכרת יותר, ומסיבה טובה החוף שלה ויעדי התיירות העיקריים שלה יכולים להיות צפופים בקיץ.

פודגוריצה היא בירת מונטנגרו. העיר, הגדולה במדינה, ממוקמת בדרום מזרח, בסמוך למפגש הנהרות Ribnica ו-Morača.

סקירה היסטורית של פודגוריצה:

ההיסטוריה של פודגוריצה מתוארכת לתקופות האילירית והרומית. האזור היה מיושב על ידי שבטים איליריים לפני הגעת הרומאים במאה ה-2 לספירה, ולאחר מכן גדלה משמעותו כצומת אסטרטגית חשובה בתוך רשת הדרכים הרומית.

פודגוריצה (הידועה בשם Dioclea או Doclea בימי קדם) הייתה עיירה משמעותית בתוך המחוז הרומאי של Prevalis ומאוחר יותר דלמטיה, שהגיעה לשיאה במאות ה-4 וה-5 לספירה. שרידי תקופה זו עדיין ניתן לראות בהריסות דוקליה, ממזרח למרכז העיר של היום.

במהלך ימי הביניים, האזור היה נתון לשלטון ביזנטי, סרבי וזטה, וחווה שינויי כוח תכופים.

במאה ה-15 עברה העיר לשלטון עות'מאני ושמה שונה לפודגוריצה. היא נשארה בשליטה עות'מאנית במשך כ-400 שנה עד 1878, אז נמסרה לממלכת מונטנגרו בקונגרס ברלין.

במהלך מלחמת העולם השנייה, העיר סבלה קשות ונחרבה כמעט כולה. בעקבות המלחמה נבנתה פודגוריצה מחדש בסגנון סוציאליסטי ושמה שונה לטיטוגרד, לכבוד נשיא יוגוסלביה לשעבר יוסיפ ברוז טיטו. היא נשארה כטיטוגרד עד 1992, אז הוחזר שמו המקורי, פודגוריצה, לאחר התפרקות יוגוסלביה.

מאז עצמאותה של מונטנגרו מאיחוד המדינות עם סרביה ב-2006, פודגוריצה הייתה הבירה והמרכז המנהלי של הרפובליקה העצמאית של מונטנגרו.

כיום, פודגוריצה היא הלב הכלכלי והתרבותי של מונטנגרו. למרות ההיסטוריה הארוכה שלה, העיר מודרנית יחסית בשל הבנייה מחדש הנרחבת לאחר מלחמת העולם השנייה, אך היא שומרת על אופי מובהק המשקף את השפעותיה ההיסטוריות המגוונות.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן