חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול שבוע במונטנגרו

סיכום של הטיול המושלם המטיילת רעות כהן ושל חברה שלה במונטנגרו שכולל ים המלצות! טסנו לשבוע באמצע חודש ספטמבר האחרון. היה מזג אוויר מהמם.
כל התמונות מהטיול עלו לאינסטגרם ויעלו עוד בהמשך + מיקומים והמלצות. שווה להסתכל גם בהיילט בסטורי.
https://www.instagram.com/reut_coh/

סים- עשינו בשדה התעופה שעלה 10 יורו ל500 גיגה והספיק לנו לכל הטיול.
השכרת רכב דרך חברה מקומית בשם ,nova היו זולים משמעותית מעל חברות השכרות הרכב האחרות (טרה-א-קאר גם היו זולים אבל להם לא היה רכב זמין לנו), החלטנו ללכת עם נובה ולגמרי היינו מרוצות! האיש קשר איתו התכתבתי היה בחור בשם דמיר והבחור שסיפק לנו את הרכב מטעמו היה אלכס, הוא חיכה לנו בשדה התעופה והעניק לנו את המפתחות לרכב, ללא פקדון. החזרת הרכב לאותה נקודה בשדה עם אותה כמות דלק. מומלץ לשכור דרכו אין סיבה לשלם כפול לחברות הישראליות. תחפשו אותם בגוגל יש להם גם אחלה אתר.
בודווה. – שני לילות
מלון Iberoster Slavija – ישנו מלון מהמם עם חדרים ממש גדולים ונוף לים. בריכת אינפינטי שהייתה רוב הזמן שלנו לבד, קוקטיילים במלון עולים 5-9 יורו שזה ממש בדיחה ביחס לארץ. הצוות חמוד ועוזר וארוחת בוקר הייתה פשוט ואוו. ארוחת בוקר הכי טובה שאכלנו בכל הטיול. המלון נמצא במרחק רבע שעה, 20 דקות הליכה מהעיר העתיקה.. אנחנו הלכנו לשם בשני ערבים שונים ברגל ובחזור לקחנו מונית שעלתה לנו 10 יורו. בעיר העתיקה ישבנו בטאפס בר מהמם וטעים שנקרא casper – מומלץ! לידו יש גם פיצריה קטנטנה עם פיצות ממש טעימות וגדולות, סלייס עצום שם עולה בערך 2 יורו, סתם שתבינו את המחירים.
סווטי ניקולה (St Nikola Island):. לקחנו סירה מהטיילת שלקחה אותנו לאי סווטי ניקולה. מחיר הסירה לאדם הלוך-חזור 4 יורו (ממש בדיחה) יש שם שלט שמראה מתי יוצאות הסירות, זה בערך כל שעה במהלך היום. האי ממש נחמד העברנו בו בערך שעתיים, זה היה המקום הראשון שהיינו בו, בדיעבד אני יכולה להגיד שהחופים שהיינו בהם ביום השני היו יפים יותר. מחיר השכרת מיטה לבן אדם 40 יורו – אנחנו ויתרנו וישבנו על לונגים. הים היה יחסית גלי ויש הרבה אבנים במים ולא ממש נוח להכנס לטבול.
Drobni pijesak – החוף השני שהלכנו אליו ביום השני שלנו בבודווה. ים מהמם, החוף שייך למלון כלשהו כך שצד אחד שלו הוא לאורחי המלון והצד השני לשימוש חופשי, השכרת מיטות וכסאות עולים יחסית הרבה כסף באזור ה20 יורו לבן אדם. אם הולכים ליום שלם זה לא נורא אבל אנחנו רצינו לראות עוד חופים באותו יום לכן פשוט פרסנו לונג שהבאנו איתנו. החוף היה יחסית שקט, בלי הרבה אנשים והים מהמם.
תצפית סבטי סטפן (Sveti Stefan) – עצרנו עם הרכב במין תצפית מאולתרת שמשקיפה על האי סבטי סטפן. מדובר באי שיש עליו מבנה גדול מאבן, אליו יש שביל כאשר מצד ימין יש חוף ומצד שמאל יש חוף והשביל פשוט חוצה בניהם. בהמשך ירדנו לשבת בחוף עצמו שהיה מושלם!
החוף סבטי סטפן (Sveti Stefan)– הגעה פשוטה של כרבע שעה נסיעה מבוודווה, חנייה מסודרת במקום של בערך 4 שעות עלתה לנו משהו כמו 8 יורו. המים כמו בריכה, שקטים ונקיים, החוף הוא מאבנים ממש קטנות, נוח לשכיבה ולא מציק. גם שם פרסנו לנו לונגים ולא שכבנו על מיטות. מדובר בנוף שמשלב ים, ארכיטקטורה והרים ירוקים. יופי מדהים שלטעמי לא עובר בתמונות. השתייה במקום ממש זולה בערך 5 יורו לפחית של חצי ליטר בירה. אחרי החוף היינו ממש רעבות והלכנו לאכול במסעדה חמודה בשם Drago שהיה לה מין סככה עם עלי גפן ונוף לחוף-מהמם. היא הייתה ממש במרחק של 5 דקות הליכה מהחניון, צריך להעלות קצת מדרגות.

צפון – זבליאק וקולאשין – 2 לילות

יום השלישי-
Pavlova Strana Viewpoin תצפית פאבלובה סטרנה. – תצפית מהממת וממש מרשימה שמשקיפה על אגם סקאדר, אנחנו לא ירדנו לאגם עצמו אבל יש אפשרות לעשות את זה ולשכור סירה במקום, זאת בערך נסיעה של שעה בניהם.
הנסיעה לשם לא הייתה פשוטה בכלל, רובה על כביש בעל נתיב אחד צר ועם הרבה עיקולים אבל התנועה דו כיוונית! במזל לא היה אף רכב שהגיע מולנו.
אנחנו הגענו לשם מבודווה, לקח לנו בערך שעה ומשם המשכנו הלאה לצפון עוד שעתיים אולי קצת יותר עם עצירה עד לאגם השחור-דורמיטור.
את העצירה שלנו עשינו בבית קפה חמוד ממש בשם knoba vidikovac – אין שם המון אופציות בעיקר כריכים ופלטות גבינה/נקניק אבל היה טעים והבחורה שמנהלת את המקום הייתה מקסימה!

הפארק הלאומי דורמיטור + Durmitor אגם השחור –Crno Jezero
חנינו את הרכב בכניסה לפארק, נאמר לנו שצריך לשלם 2 יורו לחנייה (למרות שלא ראינו אחת מסודרת במיוחד) ועוד איזה 2 יורו כניסה לבן אדם, משהו כזה. בפועל לא גבו מאיתנו כלום ופשוט נכנסנו פנימה. יש הליכה בשביל רחב בתוך היער עד שמגיעים לאגם השחור שהוא מהמם ביופיו. השכרנו שם סירה מעץ לשעה שעלתה לנו 8 יורו. נהנו מהשמש הקלילה והנעימה והנוף המושלם וחזרנו ללינה באיזה במלון חמוד בזאבליאק, דקות נסיעה מהפארק בשם Soa.
מלון Soa – הגענו וגילינו שדרגו לנו את החדר, זה היה נחמד. החדר היה דיי גדול עם סלון ושולחן אוכל בערך כמו דירת סטודיו בתל אביב. היה חימום מרכזי למלון שהם מפעילים בערב (כי קר) לנו היה קשה עם העובדה שאנחנו לא שולטות בטמפרטורה של החדר. האוכל במסעדה של המלון היה ממש טעים, אכלנו שם גם קפה ועוגה בצהריים, גם ארוחת ערב וגם ארוחת בוקר למחרת ופשוט הכל היה ממש טעים.

יום הרביעי-
גשר טארה Tare bridge – חצי שעה נסיעה מזבליאק נמצא גשר טארה, גשר בטון מרשים מאוד המחבר בין שני מצוקים לצד נהר טארה, ונהר הטארה זורם בתוכו. בצדי הגשר יש מפעילים של שתי חברות אומגות המאפשרות מעבר מעל קניון הטארה. אנחנו עשינו את האוגמה הארוכה בעלות של 20-25 יורו, חוויתי ובעיניי לא מפחיד במיוחד, מומלץ לעשות ולא לוותר. משם המשכנו ליער ביוגרסקה גורה.
הפארק הלאומי יער ביוגרסקה גורה Biogradska Gora – – מרחק נסיעה של שעה בערך.
בכניסה לשמורה יש תשלום של 4 יורו, לאחר שמשלמים ועוברים את שער הגישה לשמורה, יש נסיעה של 20 דקות נוספו לחניון שנמצא בסמיכות לאגם. גם שם יש אפשרות לשייט, קאייקים וכו’, אנחנו ויתרנו הפעם ורק נהנו מהנוף. אכלנו במסעדה חמודה והיחידה שנמצאת שם ואח"כ עשינו סיבוב הליכה קליל ביער סביב כל האגם שלקח לנו בהליכה איטית כשעה וחצי. משם חזרנו ללינה במלון בעיירה קולאשין Kolašin שנמצאת יחסית קרוב לשם. ישנו במלון חמוד וקטן שנקרא dream house החדרים היו ממש קטנים אבל הצוות היה ממש מקסים. האוכל לא מדהים ביחס לאוכל שאכלנו במקומות אחרים.

קוטור – 3 לילות
יום החמישי- נסענו מקולאשין חזרה לאזור החוף הפעם לקוטור ובדרך עצרנו בתצפית בפארק הלאומי לבוצ'ן (Lovcen National Park ). בכניסה לפארק הלאומי יש תשלום של 2 יורו לאדם. אנו החלטנו לעשות את המסלול למוזילאום של נייגושי, מסלול עלייה הכולל 461 מדרגות בנויות ומסודרות – היה קשה! . על מנת להיכנס למוזלאום יש תשלום נוסף של 5 יורו. נהננו קצת מהנוף וירדו כיוון שהיו רוחות ממש חזקות. החזרה לתחילת המסלול היא באותה דרך שעלינו, המשכנו משם עוד כשעה וחצי נסיעה לקוטור, הנסיעה בדרך דו סטרית בכביש מאוד צר ומפותל, אז צריך להתכונן לזה נפשית. היה שם אוטובוס נתקע שם בחלק מהזמן בגלל מכוניות שהגיעו מהכיוון השני אז להגיע עם סבלנות.
ישנו במלון בשם Libertas – מלון בוטיק מהמם, החדרים שם הם בצבע תכלת או ורוד, נחשו באיזה צבע בחרנו (; . יש למלון מעיין שטח כזה עם מיטות שיזוץ ממש על המפרץ עצמו, מהמם ממש! יש גם בריכה מחוממת בחוץ שלא יצא לנו לנצל. הצוות במלון פשוט מהמם ועזרו לנו מאוד, הארוחת בוקר ממש עשירה ומכל הלב. אין מסעדה או ספא במלון ולכן הזמנו ספא במלון אחר ואת ארוחות הערב והצהריים אכלנו מחוץ לאזור המלון.
בערב הסתובבנו בעיר העתיקה של קוטור, השארנו את הרכב בחנייה ולקחנו מונית שעולה 5 יורו לכיוון. מסעדה מעולה מומלצת שם נקראת Astoria

יום השישי – הסתובבנו קצת בעיר העתיקה של קוטור הפעם באור יום, לאחר שנהנו משיטוט קליל בסמטאות החלטנו לצאת לשייט בסירה ל האי פראסט ((Perast והאי Lady of the rock –
השייט עלה לנו 15 יורו לאדם, שייט של שעה סה"כ עם עצירות קצרות בשני המקומות. בחזור ביקשנו לרדת קרוב להמבורגריה בשם Delicios Burger Kotor- ארוחת המבורגר וציפס ב5 יורו והמבורגר מעולה!
יום שביעי-
סגרנו ספא מראש במלון יוקרתי בשם The Chedi Lustica Bay, לפי מה שהבנו זה בין המלונות היחידים שיש בו ספא והוא באמת מלון ברמה מאוד מאוד גבוהה. הספא במחירים זהים למחירים בארץ פחות או יותר וכולל כניסה גם לבריכה המקורה של הספא וסאונה רטובה ויבשה. המסאג'ים היו ברמה מאוד גבוהה. אכלנו במלון הזה גם ארוחת צהריים שהייתה מאוד טעימה.
את ארוחת הערב אכלנו במסעדה בשם Masemoiselle – הומלץ לנו על ידי מיה פקידת הקבלה במלון שלנו ואכן היה מאוד מוצלח.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן