חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיר הבירה של מונטנגרו

עיר בירת מונטנגרו הינה: פודגוריצה! הרבה מטיילים חושבים שעיר הבירה של מונטנגרו היא קוטור, אך היא לא! עיר הבירה הינה העיר הגדולה פודגוריצה!

בירת מונטנגרו, פודגוריצה, היא עיר שוקקת עם היסטוריה עשירה, השוכנת בין חמישה נהרות – מוראצ'ה, ריבניקה, צ'יבנה, סיטניקה וזטה. למרות שהיא אולי לא מפורסמת כמו יעדי חוף כמו קוטור ובודווה, פודגוריצה שווה ביקור בגלל האתרים ההיסטוריים שלה, מוסדות התרבות, פעילויות חוצות ותענוגות קולינריים.

פודגוריצה, בירת מונטנגרו, מתעלמים לעתים קרובות על ידי תיירים לטובת עיירות חוף כמו קוטור ובודווה. עם זאת, פודגוריצה מציעה שילוב של אטרקציות תרבותיות, היסטוריות וטבעיות שהופכות אותה לשווה לחקור. להלן מספר אתרי תיירות מומלצים:

  • Stara Varoš: אזור העיר העתיקה הזה של פודגוריצה מכיל את מגדל השעון ומסגד אוסמנאג'יקה. ללכת ברחובות הצרים והעתיקים האלה זה כמו ללכת אחורה בזמן.
  • גשר ריבניצה (גשר אדז'י-פסה): גשר האבן הזה מהתקופה העות'מאנית הוא אחד מציוני הדרך ההיסטוריים החשובים בעיר. הוא ממוקם במפגש הנהרות Ribnica ו-Morača.
  • טירת המלך ניקולה: פעם ביתו של המלך ניקולה הראשון ממונטנגרו, כיום היא חלק ממוזיאון פודגוריצה ומציגה כמה מהחפצים האישיים של המלך והתצלומים ההיסטוריים.
  • קתדרלת תחיית ישו: קתדרלה סרבית אורתודוקסית מודרנית ומרשימה זו היא אחד מציוני הדרך המובהקים של העיר. ציורי הקיר שלו די לא שגרתיים וייחודיים.
  • Gorica Park: פארק בראש גבעה המספק נופים מצוינים של העיר, ביתה של כנסיית סנט ג'ורג' מהמאה ה-11.
  • Plantaze Vineyard: ממוקם ממש מחוץ לעיר, זהו אחד הכרמים הגדולים באירופה. תוכלו לערוך סיור, לטעום את היינות המקומיים ולסעוד במסעדה שלהם.
  • מבצר ימי הביניים סקאלין: ליד מפגש הנהרות Ribnica ו-Morača, לסקלין יש נופים יפים והוא מקום נהדר לטיול מרגיע.
  • מרכז לאמנות עכשווית: גלריה זו שוכנת בבית מלכותי לשעבר, ומארחת תערוכות של אמנות מונטנגרית מודרנית ובינלאומית.

לגבי משך השהות, יומיים שלמים אמורים להספיק כדי לראות את האטרקציות המרכזיות של פודגוריצה. עם זאת, אם אתם חובבי היסטוריה או אמנות, או שאתם מתכננים לצאת לטיולי יום למקומות כמו Cetinje או אגם סקאדאר, אולי תרצו להישאר זמן רב יותר.

זכרו שכל עיר חושפת את עצמה בזמן שלה, והדרך הטובה ביותר לחוות את פודגוריצה היא לקחת את הזמן ולהתעמק בתערובת הייחודית שלה של היסטוריה, תרבות וחיי היומיום.

הִיסטוֹרִיָה:

לפודגוריצה היסטוריה עשירה ומגוונת החל מהתקופות האילירית והרומית. העיר הייתה תחת שלטון האימפריה העות'מאנית, ממלכת יוגוסלביה ואיטליה הפשיסטית במהלך מלחמת העולם השנייה. הוא הופצץ בכבדות במהלך המלחמה, והוביל להרס נרחב. לאחר המלחמה, הוא נבנה מחדש בסגנון סוציאליסטי טיפוסי עם שדרות רחבות ומבנים פונקציונליים. היא הייתה בירת מונטנגרו מאז עצמאותה של המדינה ב-2006.

מה לעשות בפודגוריצה:

  1. חקור את העיר העתיקה: התחילו בביקור ב-Stara Varoš, החלק העתיק ביותר של העיר, שם תמצאו רחובות צרים ומפותלים, בתים ישנים, מסגדים וחורבותיו של גשר Ribnica.
  2. בקר במוזיאונים ובגלריות: המוזיאון של פודגוריצה מארח אוסף המייצג את העבר של העיר, בעוד שבמרכז לאמנות עכשווית יש ביטויים אמנותיים מודרניים.
  3. כנסיית סנט ג'ורג': ממוקמת בפארק גוריצה, כנסייה זו מהמאה ה-11 היא אחד המבנים האדריכליים העתיקים ביותר באזור.
  4. הליכה בפארקים: פודגוריצה מלאה בשטחים ירוקים. בקרו בפארק המלך, ביתו של האנדרטה של המלך ניקולה הראשון, או צאו לפארק גוריצה, גבעה המציעה נופים נהדרים של העיר.
  5. נהר ריבניקה וסקלינה: במקום שבו נהר ריבניצה פוגש את מוראצ'ה, תמצאו את סקלין, נקודה מרהיבה עם חורבות מהתקופה העות'מאנית וגשר ריבניקה מימי הביניים.

חוויות קולינריות:

המטבח המונטנגרי הוא לבבי, עם השפעות טורקיות, איטלקיות והונגריות. נסה מנות מקומיות כמו "ćevapi" (אצבעות בשר טחון), "בורק" (מאפה עם גבינה או בשר), ו-"pljeskavica" (קציצת בשר בלקנית). יקב Plantaze, ממש מחוץ לעיר, הוא מקום נהדר לטעום יינות מקומיים, כולל האדום הילידים של Vranac.

איך להגיע לשם:

פודגוריצה מחוברת היטב לערים אחרות באירופה דרך נמל התעופה הבינלאומי שלה. אתה יכול גם להגיע לפודגוריצה ברכבת או באוטובוס מעיירות אחרות במונטנגרו וממדינות שכנות. העיר די קומפקטית, כך שקל לחקור אותה ברגל או במונית.

עצות והמלצות:

למרות שפודגוריצה משתמשת באירו, זה זול משמעותית מרוב בירות אירופה האחרות. תקציב בהתאם.

מונטנגרית (בדומה לסרבית, קרואטית ובוסנית) היא השפה הרשמית, אך אנגלית מדוברת בדרך כלל באזורי תיירות, מסעדות ובתי מלון.

אם תבקרו בקיץ, היו מוכנים לטמפרטורות גבוהות. הישארו לחות והימנעו משמש הצהריים.

כבד את המנהגים והמסורות המקומיות כדי להבטיח חוויה חיובית.

פודגוריצה היא עיר של ניגוד, עם שילוב של ארכיטקטורה מודרנית ואתרים היסטוריים. זה מקום נהדר לטבול את עצמך בתרבות המונטנגרית לפני שתחקור את שאר המדינה. תהנה מהביקור שלך!

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן