חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדינה על הים האדריאטי מתהדרת בהרים ובאגמים רבים, רבות דובר על יופיה של מונטנגרו המציעה נופים פראיים, מהיפים באירופה, היסטוריה מדהימה, חופים, כפרים מסורתיים אותנטים, 

עיירות עתיקות וציוריות בהן תוכלו לשוטט לאורך סמטאות ולראות מבנים וכנסיות, לעלות לנקודות תצפית ולראות את העיירות מלמעלה. מונטנגרו היא גם ביתם של אגמים רבים ויפים, אותם נסקור עבורכם במאמר זה

למי שמחפש טיול זוגי רומנטי, שרוצה להתפעל מהזריחה, לטייל בעיירות סביב הרים גבוהים עם נוף למפרץ, לרבוץ על חופים קסומים תחת השמש החמימה, בהחלט צריך להכניס את המדינה הזאת לראש הרשימה שלו לטיולים.

מונטנגרו היא לא סתם יעד נחשק לטיול טבע, תוכלו ליהנות  משייט באגם סקאדר. לעשות טיול ביער ולגלות את אגם ביוגרד, להקיף ברגל את האגם השחור, לאכול צהריים במסעדה ליד אגם פיבה ולעשות פיקניק רומנטי ליד האגמים .

רשימת אגמים מומלצים במונטנגרו

Lake Biograd

אגם ביוגראד מצוי באחד מהשמורות היפות ביותר במונטנגרו, בפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה שבו יש את אחד משלושת היערות הכי עתיקים ומהאחרונים שנשארו באירופה כולה . אגם ביוגרד מוקף בהרי רקע מרהיבים הוא אחד מהיעדים האהובים על תיירים.

האגם מוקף מכל צדדיו ביערות , ממוקם בגובה  1094 מטרים מעל פני הים עם מים צלולים ומשתרע על כ -1100 מטר, רוחב של 410 מטר ועומק של כ -4.5 מטרים מה שהופך אותו לאגם הקרחוני הגדול ביותר בפארק הלאומי

תוכלו למצוא שבילי הליכה רבים המובילים  לנופים מרהיבים המשתקפים בגוונים מדהימים של מי האגם, תוכלו ליהנות גם מנוף ההרים מסביב  ובנוסף תוכלו לשכור סירה ולשוט באגם.

Black lake

ממוקם בפארק הלאומי דורמיטור בגובה 1442 מ 'מעל פני הים, האגם השחור במונטנגרו הוא המפורסם ביותר בכל הבלקן, משתרע על פני כ -5 ק"מ אבל יש סביבו מסלול של כשעה וחצי וכן יש ממנו מסלולי הליכה רבים, 

כך שתוכלו לבלות באיזור בקלות יום שלם לחקור את יופיו של האגם  ואת היערות הצפופים ושבילי ההליכה המובילים אל הרים מושלגים. ישנם ספסלים לאורך האגם , תוכלו לתת לילדים להאכיל את הברווזים המתקבצים לאורך גדות האגם .

האגם מוקף ביערות צפופים של  עצי אורן אשר משתקפים במים הצלולים, ומעניקים לו גוון שחור ולכן הוא קיבל את שמו  ונקרא האגם השחור.

האגם הקרחוני מורכב משני אגמים – אגם קטן ואגם גדול, כאשר בסתיו בשל הגשמים מתאחדים לכדי אגם אחד  ובחורף האגם קופא.

Lake Skadar

אגם סקאדר היה האגם שנקרא על שם העיר שקודר. הוא הגדול ביותר מבין אגמי מונטנגרו, ממוקם בעמק Zeta-Skadar המשתרע על שטח שתי עיירות בר והבירה  Podgorica. 

חלקו הגדול של האגם שייך למונטנגרו והוא חלק מהפארק הלאומי מאז 1983 הוא ממוקם בגפה המערבית של חצי האי הבלקן, בין שתי המדינות מונטנגרו ואלבניה, כאשר חלקו  ממוקם בצפון אלבניה, גם באלבניה הוא מהווה שמורת טבע. בשנת 2011, הוא היה מועמד למעמד אתר מורשת אונסק"ו.

אחד המאפיינים הייחודיים של האגם הגדול הזה הוא שהוא נחשב גם ל"שיפוע קריפטו ", כלומר חלקים מסוימים מתחתית האגם ממוקמים מתחת לפני הים. נקודות תחתונות אלה ידועות גם כמעיינות תת -קוסטריניים,נקודות תחתונות אלו מתגלות בחופי המערב של האגם, בעוד שחופיו הצפוניים מוצפים במידה רבה. 

החופים הדרומיים והדרום-מערביים עם מפרצי סלעים ומעיינות תת-קרקעיים. ניתן למצוא באגם איים כמו האי Beska עם שתי כנסיות והאי Grmozur שהיה פעם מבצר הכלא .אגם סקאדרמהווה בית לציפורים רבים בעונת הקיץ ומספר עצום של דגים חיים באגם. האטרקציה העקרית היא לצאת לשיט , במהלכו ניתן לראות את ההרים הירוקים המקיפים את האגם וכן חבצלות מים עם פרחים לבנים גדולים.

Piva Lake אגם פיוה

אגם פיווה הוא מאגר מי השתייה הגדול ביותר במונטנגרו. פני האגם 12.5 קמ"ר באורך 45 ק"מ ועומק מרבי 188 מטר. גובהו 675 מטרים מעל פני הים, המאגר המלאכותי הגבוה ביותר בעולם. אגם מלאכותי זה הידוע גם בשם פיבסקו ג'זרו הוא תוצאה של בניית סכר על נהר הפיווה .האגם אטרקטיבי במיוחד לדיג ולמי שרוצה ליהנות משייט.

אגם פיווה הוא אמנם לא יצירה טבעית, אך למרות שהוא מלאכותי במקורו, הוא הצליח להפוך לאחד האגמים היפים ביותר במונטנגרו כולה. 

המאגר נוצר כאשר סכר מרטינצ'ה נבנה לראשונה על נהר פיווה, המנזר בעל אותו שם הועבר ממקומו המקורי, למרחק של כ -8 ק"מ מהעיירה פלוז'ין – בשנים 1969 עד 1982 ,על מנת שהמנזר ישמר.

היום נהר פיוה חסום בגלל הסכר ההידרולוגי שנוצר כתוצאה מבניית אגם פיווה.

Bilecko Lake

אגם מלאכותי זה נבנה בעיריית בילקה, בישותה של הרפובליקה סרפסקה, בוסניה והרצגובינה ונחשב לאחד מאגמיה הגדולים. למונטנגרו יש רק חלק קטן ממנה מכיוון שרובו משמש כגבול מונטנגרו. אגם זה הוא אגם גדול מעשה ידי אדם שנבנה על נהר טרביאנקה בשנת 1968. הוא נמצא בחלקו העליון והמרכזי של עמק טרבסצ'יצ'יקה, 17 ק"מ מהעיירה טרבין.

Bukumirsko lake אגם בוקומירסקו

מדובר באגם קטן במיוחד, אך מימיו שקופים ואיכות המים מאפשרת לחבצלות המים לשרוד ללא הפרעה,זאת גם הסיבה שהוא מתאים לשחייה, תוכלו לראות אנשים המגיעים לקמפינג ומוצאים מקום מוצל לעשות ברביקיו.

Lake Rujiste

מרכז מקומי ברוז'ה, מונטנגרו, כולל אגם זה הממוקם בביסבו. לאחר מכן, לאגם זה, ישנה אלפ בשם Gospodin Vrh. האזור שבו אגם זה שמצאתי נקרא Rujista ומתוכנן להפוך למסלול גולף בשל מתקנים מתאימים. למרות שרוב האגם נותר ללא גילוי, הוא עדיין אחד מאתרי התיירות הגדולים ביותר של רוז'ה.

Sas Lake

סאס הוא כפר קטן ליד מונטנגרו, אגם זה ממוקם מצפון-מזרח לעיירת החוף אולציני. שטח האגם הוא 5.5 קמ"ר ואורכו 3.2 ק"מ עם רוחב 1.5 ק"מ ועומק של 7.8 מטר וחוף האגם הוא כ -8.6 ק"מ.ניתן לשחות במי האגם הנקיים והחמים,לשכור סירות קטנות או סירות מנוע .

סאס הוא האגם השני בגודלו במדינה כולה, המפורסם כביתם של מיני ציפורים נדירות מסוגים נודדים, כמו גם אלה שהפכו אותו למגורי קבע. האגם נחשב כאזור צפייה לציפורים. 

כמו אגמים רבים אחרים, גם הוא קרחוני, כאשר שטח הפנים משתנה בהתאם לעונה. האגם גם מוכר בשם אחר – סוואק, על שם העיר העתיקה שנהגה לשגשג באזור זה ואפשר למצוא את הריסותיה בקרבת מקום.

אגם זה מתגאה בצמחייתו ובעלי החיים,יותר מ -20 מינים של דגים, קנים וחבצלות מים.

Lake Plav

אגם זה, שמקורו בקרחון, הוא אחד האגמים היפים ביותר בבלקן. האגם עשיר בדגים,ולכן הוא פופולרי מאוד בקרב דייגים.אזור אגם פלאב  הוא אזור נפלא לטיול עם חוף ירוק מוקף כרי דשא ופסגות הרים, שמשתקפים על המים. המקום אהוב על משפחות עם ילדים שעורכים במקום פיקניק.אגם זה הוא אחד מאגמי מונטנגרו המייצרים את מורדות הר פרוקלטיה, ליד היישוב בעל אותו שם. 

Lake Hrid

אגם קטן ונסתר הממוקם בעיריית פלאב בחלק הצפוני של הפארק הלאומי פרוקלטיה. המקום מציע שבילי הליכה, ניתן לשבת על אחד מהסלעים המקיפים את האגם וליהנות מנופים ירוקים ושלווים.

אגם הריד במונטנגרו לא כל כך מוכר, מגיעים אליו בעיקר כדי לשחות  משום שהוא לאו מכיל דגים, אך יש הרבה חיות בר מסביב.

Captain’s Lake

אגם קפטן הוא אגם יפהפה הממוקם בהר לוקאביצה. אם תעשו את מסלול ההליכה על ההר, תגיעו אל האגם היפה  העשיר בדגים.

Pesica lake או Lake Peshica

אגם פשיצה הוא אגם נוסף הממוקם בפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה, הממוקם בעיירה ברן והוא אחד היפים בהר Bjelasica. האגם ממוקם באחד המעגלים הגדולים ביותר של Bjelasica במרחב שבין פסגותיו הגבוהות ביותר. אגם זה מוקף בארבע פסגות הרים:

קרנה גלאבה, זקובה גלאבה, בורובה גלאבה וטריגלב, בגובה 1838 מ 'מעל פני הים ניתן להגיע אליו במסלול ההליכה בהר , כאשר המסלול אליו מיועד למטיבי לכת וחובבי טבע.

Staban lakes

ישנם שני אגמי סטבן – האגם הגדול והאגם הקטן, שניהם ממוקמים באזור ההר ביוקה, שמדרונותיו מכוסים ביערות אורן צפופים. אגם סטבן הגדול ממוקם בתחתית ההר וולוג'אק. 

האגמים ממוקמים קרוב לגבול עם בוסניה והרצגובינה, בחלק הצפון-מערבי של העיר פלוז'ין.  ניתן ליהנות גם מנוף של פסגות ההרים ולבקר בכפרים עם מבשלות הבירה הידידותיות לסביבה .

Zminicko lake

האגם זמיניצ'קו , הוא אגם חבוי שלא רבים שמעו עליו, הוא שייך לפארק הלאומי דורמיטור. ניתן להגיע אליו במסלול הליכה מהאגם השחור. האגם הזה הוא חלק מרכס הרים אחר – סינג'אבינה. אגם זה מוקף כולו ביער צפוף . תמצאו בסביבתו יערות מחט וכרי דשא , מומלץ לאוהבי טיולים בחיק הטבע .

האגמים היפים ביותר במונטנגרו שאסור להחמיץ
האגמים היפים ביותר במונטנגרו שאסור להחמיץ

האגמים היפים ביותר במונטנגרו שאסור להחמיץ

כמה מהאגמים היפים והפופולרים במונטנגרו הם אגם ביוגרד, האגם השחור, אגם סקאדר, אגם בילקו, אגם רוז'יסטה ואגם פיוה.

אגם פיווה הוא האגם המלאכותי הגבוה ביותר בעולם. הוא ממוקם במונטנגרו וממוקם 675 ק"מ מעל פני הים.

האגם השחור, הוא מתפרש על פני 5 קמ"ר ומציע מסלולי הליכה בשמורת דורמיטור, המים בו כה שקופים, כך שניתן לראות עליו את השתקפות העצים האגם הוא כמעין מראה, מה שמעניק לו את יופיו.

ניתן לבקר במונטנגרו בכל עת של השנה, הזמן הטוב ביותר הוא בין יוני לספטמבר.

חלק מהפעילויות היומיומיות המועדפות על ידי תיירים הן שייט בסירה או קיאקים, רכיבה על אופניים, צפייה בכוכבים, טיולים רגליים בשמורות וסביב האגמים, טרקים, חלק מהמסלולים קשים ומובילים למקומות תלולים, מסלולים שנמשכים שעות רבות וניתן לעשות קמפינג וללון בלילה או להסתפק בפיקניק.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במונטנגרו מתחילה כאן

דילוג לתוכן