חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

6 ימים מלאים במונטנגרו

אז חזרנו מ6 ימים מלאים במונטנגרו. 3 ימים בצפון ו3 ימים בבודווה והסביבה. היה לנו הרבה מזל עם המזג אוויר☀️
מדינה מהממת, הדרכים יפות ונהנים גם מהנסיעות כי תמיד יש נופים מרשימים.
כמה דברים חשובים:
# מזג אוויר יכול להיות גשום בתקופה זו. ממליצה לא לסגור כלום מראש ולתכנן לפי מזג אוויר או תוך כדי תנועה. לנו ממש היה מזל ורק היום האחרון היה סגרירי.
בצפון קפוא! תביאו הרבה דברים חמים, מעיל, כובע, כפפות. תוודאו שיש חימום בחדרים.
#סבלנות, האוכל במונטנגרו יוצא לאט לרוב. האוכל מצוין ברוב המקומות, המחירים בצפון זולים מאוד, בבודווה והסביבה כמעט פי 2 במחיר.
# נהיגה במונטנגרו – כדאי להשכיר רכב גדול עם מספיק מקום למזוודות. הדרכים נוחות, הנהגים במונטנגרו נוהגים נפלא. עומסים היו רק בקוטור אבל ממש לא נורא. הדלק זול בטירוף! נסענו 6 ימים (המון!) יצא פחות מ- 200 ש"ח.
העדפנו להתחיל בקור 🥶
ולעבור לחום 🌞
יום 1: נחיתה בטיוות 10:30 ללא עיכובים, לקיחת רכב, נסיעה לנייגושי.(דרך מהממת אבל צרה, יש הרבה עיכובים). מסעדה kafana porto לצהרים הכל טרי וטעים!! לחם נפלא, ציפס, סלט טרי, גבינות מיוחדות חלקן נעשות במפעל גבינות קטן במקום, בשר מעושן. כפר יפייפה. משם נסיעה להר לובצ'ן, 2 יורו לאדם. עולים עם הרכב, עד למעלה וחונים. אפשר לעלות כמה מדרגות ולראות את הנוף מגבוה יותר. יש בית קפה.
נסיעה למלון בוטיק sokoline שנמצא באזור המנזרים. נוף מטורף מהמסעדה לעמק!!! חדרים נעימים ונקיים עם מרפסת לנוף! ארוחת ערב במסעדה.
יום 2: ארוחת בוקר מצוינת במלון. עליה למנזרים כרבע שעה לצילומים. נסיעה לפארק לאומי דורמיטור. נסיעה מהממת. הגעה לפארק, כניסה 2 יורו. התחיל מעט גשם אז עשינו את המסלול מסביב לאגם באופן חלקי. אכלנו במסעדה במקום, אוכל טעים ומחיר סביר. משם נסענו לזאבליאק, עצרנו בסופר במקום. עצרנו ב"עין השטן" לצילומים. לקחנו שתי בקתות במיקום מהמם אך מרוחק והיה קפוא בלילה!!! אפילו ירדו פתיתי שלג לכמה רגעים. עדיף לישון במרכז העיר. בערב אכלנו במסעדת oro , אחלה מסעדה.
יום 3: יצאנו מוקדם בבוקר לכיוון גשר הטארה. עוד לפני שפתחו את האומגות והאטרקציות באזור. המקום מרשים ועצום! ישבנו לקפה חם במקום. משם נסענו לפארק ביוגרדסה! כניסה 3 יורו. פשוט מקום עוצר נשימה. הקפנו את האגם, משהו כמו שעה הליכה רגועה. משם נסענו לקולאשין לצהרים ב Restoran VODENICA , מסעדה ישנה ואותנטית ליד מפל קטן, תפריט מיושן אבל האוכל הפתיע לטובה. בשר מצוין. מומלץ מאוד. הגענו למלון Modern Mountain Dunja – Kolasin יש עליה קטנה במדרגות (יש אזור אחר עם גישה במעלית- תנסו לבקש). חדרים יפים, מרווחים, נעימים וחימום מעולה. היה נוח ממש. אין יותר מדי מה לעשות בעיירה הגענו מעט מוקדם מדי, ישבנו לקפה במאפיה בעיר וטיילנו רגלית. ארוחת ערב במסעדת המלון Sherpas Cafe & Restaurant מצוינת.
יום 4: ארוחת בוקר מעולה במלון. נסיעה לאגם סקאדר בוירפאזר לשייט של שעה באחד הדוכנים. 40 יורו לארבעתנו. נחמד מאוד. נסיעה לבודווה למלון avala (מלון ענק, מטר מהעיר העתיקה,חדרים מרווחים מאוד. עם זאת, בריכה מקורה קרה וג'קוזי פושר). המחירים של המסעדות בבודווה כמעט כפולים מהצפון אז צריך לשים לב. טיול בעיר העתיקה בעיר.
יום 5: נסיעה לפארסט- מקום תיירותי ומהמם. מלא מסעדות על המים. משם לעיר העתיקה קוטור. עצרנו במרכז קניות עם ג'מבו. בערב אכלנו בפסטה בר (pasta bar) בעיר העתיקה בבודווה- מומלץ מאוד, מחיר סביר וטעים!
יום 6: יום סגרירי מעט, עצרנו בסוויטי סטפן מקום מהמם! הכניסה לאי סגורה אבל הולכים בשביל.
משם לעיירה בר, מקום מקסים. עצרנו לגלידה בבית קפה זול (גלידה עם שני כדורים ביורו וחצי) "dolce factory", אחלה לעצירת קפה והליכה על הטיילת סמוך לים. משם לעיר העתיקה! הרבה חנויות מזכרות, רימון סחוט ומסעדות עם ריח מעולה😝 לא נכנסנו לעיר העתיקה אבל נראה שווה. ארוחת חג עשינו במסעדת Rivijera, סטייקים מעולים, דגים מצוינים. מעט יקר משאר המסעדות אבל מקבלים איכות.